Gość Gangster Napisano 23 Sierpień 2008 Napisano 23 Sierpień 2008 Witam Jestem nowym userem zarówno jak i na forum jak i mayi. Mam personal edition wersje programu bo na większą niestety nie było mnie stać :( Przedtem byłem użytkownikiem programu ac3d, który przestał mi wystarczać. Więc niestety możliwość opcji mnie przeraziła o-o To jakiś kombajn nie program... Więc tutaj będe zadawał pytania. Więc nie wiem jak się teksturuje w tym programie :(. Mam wersje Maya 8.5 Personal Lerning Edition. Pozdrawiam Gangster
Gość Gangster Napisano 23 Sierpień 2008 Napisano 23 Sierpień 2008 ehh... a może ktoś mi opisać własnymi słowami?
Tomasz_87 Napisano 23 Sierpień 2008 Napisano 23 Sierpień 2008 na poczatek polece ci ta strone : http://www.learning-maya.com/, duzo jest tam tutoriali na rozne tematy wiec zacznij moze od tego :)
Destroyer Napisano 24 Sierpień 2008 Napisano 24 Sierpień 2008 ehh... a może ktoś mi opisać własnymi słowami? temat nie jest taki prosty jak kliknij tu kliknij tam ale i tak prostszy od pytań jak się robi realistyczne rendery :P ale nudzi mi się trochę więc napiszę z grubsza o co biega:) najpierw musisz zamapować czyli "rozwinąć" obiekt 3d na płaskie 2d:) tyczy się to tylko polygonów i subD, Nurbsy mają już własne UV ale nie zawsze takie jakie byś chciał :) potem w programie takim jak photoshop/Gimp i podobnych malujesz texturę,w zależności co chcesz zrobić UV lepiej pod to przygotować bo np. kiedy chcesz zrobić prostą precyzyjną linię na obiekcie z krzywymi UVałkami to możesz cały dzień się męczyć i nic z tego nie wyjdzie a jak zrobisz dobre UV to w 3s maźniesz kreskę i będzie oki :) Możesz też użyć programów takich jak Bodypaint/Deep UV/ Zbrush/ Mudbox 2009 ;) i podobnych żeby malować w 3d więc super przemyślane UV nie są już takie potrzebne, jest też plugin do photoshopa Eizo bodajże, który też w jakimś stopniu to umożliwia ale kosztuje jakieś 200$ i ilekroć go testowałem to był zabugowany straszliwie :P idąc dalej możesz użyć majkowych proceduralnych map 3d które nie potrzebują UV bo są trójwymiarowe :P tzn np taki volume noise "rozlewa" wszędzie a tam gdzie jest jakiś obiekt z przypisaną tą taxturką dostaje kolor (lub ten parametr do którego się go podpięło) z tego noisa jaki jest w tamtym punkcie :) niezbyt ładnie to wyjaśniłem, nauczycielem nie zostanę :D ale you know when you know :D możesz też użyć zwykłych 2d map proceduralnych ale przy trybie normal potrzebują UV, możesz też użyć ich w projekcji wtedy UV są niepotrzebne ale obiekt nie powinien się ruszać(właściwie to można zparentować projekcie do okietu ale gdy będzie się deformował to już będzie widać że coś z nim nie tak) ani kamera względem obiektu bo częściej niż rzadziej to powoduje rozciągnięcia textury na bokach i zduplikowanie zmirorowanej wersji na tyle :) właściwie to nie błąd to tak ma działać i czasem wystarcza z procedurami też nie zawsze osiągniesz co co chcesz jesli mają być organiczne losowe plmy lub jakieś linie, gradienty to możesz ich uzyć nawet do trochę bardziej skomplikowanych zadań się nadadzą jeśli będziesz wiedział jak właściwie ich użyć i zorganizować, możesz zrobić spory łancuszek z kilkuansu procedur i bedziesz miał łatwą kontrolę nad każdą "warstwą" textury i dobrą jakość no matter what ;) ale jak chcesz zrobić kwaitek albo coś takiego to nawet nie próbuj zrób w 2d :) to tyle krótko i teoretycznie :) resztę znajdziesz w tutkach :)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się