Napisano 25 Sierpień 200816 l Witam 1.Kiedy renderuję (v-ray za pomocą mode "from file" ,aby nie czekać na generowanie mapy LC i IRR za każdym razem) textura co jakiś czas zmienia mapowanie. -Renderowałem inną ścianę w tej scenie i wszystko bylo ok. Wie ktoś jak to naprawić? Edytowane 25 Sierpień 200816 l przez gregorjan
Napisano 25 Sierpień 200816 l Z tego co piszesz o czekaniu na generowanie map wnioskuję, że stosujesz jeden zestaw map do renderowania sceny, w której zmieniasz jakieś parametry (położenie obiektów, materiały, czy choćby mapowanie tekstury. Jeśli tak to właśnie to jest problemem, a jeśli nie to napisz na czym polega animacja i w jakim trybie zapisywałeś IrrMapę.
Napisano 25 Sierpień 200816 l Autor Sciana (foto) jest nieruchoma. Porusza się tylko postać przed nią Żadnych innych animacji textur ,pomieszczeń nie stosowałem. mapy irr ustawiam w zakładce lc i irr na auto save - switch to saved map. Wg. mnie powinno przeliczyć scenę wgrać się jako mode i renderować dalej bez przeliczania. -Jak ustawie mody lc i irr na single mode ,jest ok. Ale to będzie za każdym razem przeliczało światło od nowa, a przecież mody są po to by je stosować. Edytowane 25 Sierpień 200816 l przez gregorjan
Napisano 25 Sierpień 200816 l Specyfika irradiance map wyklucza używanie (poprawne) mapy obliczonej wcześniej do sceny, w której coś się zmieniło. Licząc mapę dla sceny, w której postać znajduje się w punkcie A powstaje mapa, na którą wszystko ma wpływ, m.in. postać stojąca w tym, a nie innym miejscu. Gdy postać przesunie się do punktu B, oświetlenie w pomieszczeniu się zmieni. Skrajny przypadek dla zobrazowania - postać najpierw stoi w głębi pomieszczenia, a potem podchodzi do okna, zasłaniając jego część - oświetlenie pomieszczenia zmieni się wtedy drastycznie. Niestety do animacji, w których obiekty się poruszają musisz użyć trybów "Single Frame", a samą mapę będziesz musiał dość wysoko ustawić, żeby nie było migoczących śmieci (dlatego najlepiej jest renderować za pomocą QMC/Brute Force). Jeśli zaś chodzi o to do czego są "mody" jak to określasz, to są po to by np. po przeliczeniu GI wyrenderować obrazek z różnymi ustawieniami Image Samplera, lub rozdzielić renderowanie na kilka maszyn ;)
Napisano 25 Sierpień 200816 l Autor ok dzięki za odpowiedź, oczywiście rep Swoją drogą jak mówisz przy ruchmej postaci powinno zmieniać się natężenie światła a nie położenie textury na ścianie:) Po 2-gie co dziwniejsze zaczęłem renderować tą samą scenę, tą samą kamerą za pomocą single frame (postać porusza się tylko trochę inaczej)co tydzień temu i też mam ten problem. Baa nawet wtedy użyłem moda "from file" i było git......;\ Dobra nie przynudzam:)
Napisano 25 Sierpień 200816 l A spróbuj, dla testu, zrobić krótką animację fly-through, ze wszystkimi obiektami nieruchomymi. Tu masz tutka, jeśli nie wiesz jakich trybów Irr/LC użyć: http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/tutorials_imap2.htm Na twoim obrazku to wygląda jakby mapa była policzona dla danej tekstury, a potem tekstura została przerzucona w poziomie i wyrenderowana. Dziwne :>
Napisano 26 Sierpień 200816 l Autor widziałem videotutka z fly-through i od tego zaczynałem:) Ten link już gdzies kiedys widziałem, ale nie przyglądalem mu sie bliżej, a teraz faktycznie by pasował. "by" bo znalazłem sposób. Nie wiem czemu ale po przetestowaniu wszyskich konfiguracji modów secondary bounces i kilku innych rzeczy zaczęlem renderować tylko z silnikiem (czy jak to sie tam zwie) IRR, żadnych double combination bounces i wszystko gra. Co dziwne nawet daję ten nieszczęsny irr w from file i mimo iz postać sie przemieszcza wszystko ładnie (w miarę) gra ;|
Napisano 26 Sierpień 200816 l A ślady stóp nie zostają ciemniejsze w miejscu gdzie postać stała na początku? ;)
Napisano 26 Sierpień 200816 l Autor p.s.(na marginesie) nie zauważyłem większych zmian między renderem irr ,a irr+lc przynajmniej na poziomie LC do 400 subdv. na więcej nie pozwala mi czas (szybkość kompa). Co do odpowiedzi: jeszcze nie wiem, bo od 6h walczę z najlepszymi(najczystrzym+najszybszym)renderem. p.s Dobrze że powiedziałeś, zwróce na to uwagę. I dam, mam nadzieję dziś...grrrr ,odpowiedź:)
Napisano 27 Sierpień 200816 l Jeśli korzystasz z mapy Irradiance zapisanej podczas renderowaniem z LC to własnie tego Lc ona używa. Późniejsze wyłączenie LC nie zmienia nic w scenie. Przelicz sobie pojedynczą mapę Irr bez LC - na pewno zauważysz różnicę.
Napisano 4 Wrzesień 200816 l Autor wyniki można zobaczyć w gotowym filmiku:) http://max3d.pl/forum/showthread.php?p=731928#post731928
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto