Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Witam

1.Kiedy renderuję (v-ray za pomocą mode "from file" ,aby nie czekać na generowanie mapy LC i IRR za każdym razem) textura co jakiś czas zmienia mapowanie.

-Renderowałem inną ścianę w tej scenie i wszystko bylo ok.

 

 

Wie ktoś jak to naprawić?

Edited by gregorjan
  • Replies 10
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

Z tego co piszesz o czekaniu na generowanie map wnioskuję, że stosujesz jeden zestaw map do renderowania sceny, w której zmieniasz jakieś parametry (położenie obiektów, materiały, czy choćby mapowanie tekstury. Jeśli tak to właśnie to jest problemem, a jeśli nie to napisz na czym polega animacja i w jakim trybie zapisywałeś IrrMapę.

Posted (edited)

Sciana (foto) jest nieruchoma. Porusza się tylko postać przed nią

Żadnych innych animacji textur ,pomieszczeń nie stosowałem.

mapy irr ustawiam w zakładce lc i irr na auto save - switch to saved map.

Wg. mnie powinno przeliczyć scenę wgrać się jako mode i renderować dalej bez przeliczania.

 

-Jak ustawie mody lc i irr na single mode ,jest ok. Ale to będzie za każdym razem przeliczało światło od nowa, a przecież mody są po to by je stosować.

Edited by gregorjan
Posted

Specyfika irradiance map wyklucza używanie (poprawne) mapy obliczonej wcześniej do sceny, w której coś się zmieniło. Licząc mapę dla sceny, w której postać znajduje się w punkcie A powstaje mapa, na którą wszystko ma wpływ, m.in. postać stojąca w tym, a nie innym miejscu. Gdy postać przesunie się do punktu B, oświetlenie w pomieszczeniu się zmieni. Skrajny przypadek dla zobrazowania - postać najpierw stoi w głębi pomieszczenia, a potem podchodzi do okna, zasłaniając jego część - oświetlenie pomieszczenia zmieni się wtedy drastycznie.

Niestety do animacji, w których obiekty się poruszają musisz użyć trybów "Single Frame", a samą mapę będziesz musiał dość wysoko ustawić, żeby nie było migoczących śmieci (dlatego najlepiej jest renderować za pomocą QMC/Brute Force).

 

Jeśli zaś chodzi o to do czego są "mody" jak to określasz, to są po to by np. po przeliczeniu GI wyrenderować obrazek z różnymi ustawieniami Image Samplera, lub rozdzielić renderowanie na kilka maszyn ;)

Posted

ok dzięki za odpowiedź, oczywiście rep

Swoją drogą jak mówisz przy ruchmej postaci powinno zmieniać się natężenie światła a nie położenie textury na ścianie:)

Po 2-gie co dziwniejsze zaczęłem renderować tą samą scenę, tą samą kamerą za pomocą single frame (postać porusza się tylko trochę inaczej)co tydzień temu i też mam ten problem. Baa nawet wtedy użyłem moda "from file" i było git......;\

Dobra nie przynudzam:)

Posted

widziałem videotutka z fly-through i od tego zaczynałem:)

Ten link już gdzies kiedys widziałem, ale nie przyglądalem mu sie bliżej, a teraz faktycznie by pasował.

"by" bo znalazłem sposób. Nie wiem czemu ale po przetestowaniu wszyskich konfiguracji modów secondary bounces i kilku innych rzeczy zaczęlem renderować tylko z silnikiem (czy jak to sie tam zwie) IRR, żadnych double combination bounces i wszystko gra.

Co dziwne nawet daję ten nieszczęsny irr w from file i mimo iz postać sie przemieszcza wszystko ładnie (w miarę) gra ;|

Posted

p.s.(na marginesie) nie zauważyłem większych zmian między renderem irr ,a irr+lc przynajmniej na poziomie LC do 400 subdv. na więcej nie pozwala mi czas (szybkość kompa).

Co do odpowiedzi:

jeszcze nie wiem, bo od 6h walczę z najlepszymi(najczystrzym+najszybszym)renderem. p.s Dobrze że powiedziałeś, zwróce na to uwagę. I dam, mam nadzieję dziś...grrrr ,odpowiedź:)

Posted

Jeśli korzystasz z mapy Irradiance zapisanej podczas renderowaniem z LC to własnie tego Lc ona używa. Późniejsze wyłączenie LC nie zmienia nic w scenie. Przelicz sobie pojedynczą mapę Irr bez LC - na pewno zauważysz różnicę.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now



×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy