Skocz do zawartości

Ruchoma textura


gregorjan

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

1.Kiedy renderuję (v-ray za pomocą mode "from file" ,aby nie czekać na generowanie mapy LC i IRR za każdym razem) textura co jakiś czas zmienia mapowanie.

-Renderowałem inną ścianę w tej scenie i wszystko bylo ok.

 

 

Wie ktoś jak to naprawić?

Edytowane przez gregorjan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Z tego co piszesz o czekaniu na generowanie map wnioskuję, że stosujesz jeden zestaw map do renderowania sceny, w której zmieniasz jakieś parametry (położenie obiektów, materiały, czy choćby mapowanie tekstury. Jeśli tak to właśnie to jest problemem, a jeśli nie to napisz na czym polega animacja i w jakim trybie zapisywałeś IrrMapę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sciana (foto) jest nieruchoma. Porusza się tylko postać przed nią

Żadnych innych animacji textur ,pomieszczeń nie stosowałem.

mapy irr ustawiam w zakładce lc i irr na auto save - switch to saved map.

Wg. mnie powinno przeliczyć scenę wgrać się jako mode i renderować dalej bez przeliczania.

 

-Jak ustawie mody lc i irr na single mode ,jest ok. Ale to będzie za każdym razem przeliczało światło od nowa, a przecież mody są po to by je stosować.

Edytowane przez gregorjan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Specyfika irradiance map wyklucza używanie (poprawne) mapy obliczonej wcześniej do sceny, w której coś się zmieniło. Licząc mapę dla sceny, w której postać znajduje się w punkcie A powstaje mapa, na którą wszystko ma wpływ, m.in. postać stojąca w tym, a nie innym miejscu. Gdy postać przesunie się do punktu B, oświetlenie w pomieszczeniu się zmieni. Skrajny przypadek dla zobrazowania - postać najpierw stoi w głębi pomieszczenia, a potem podchodzi do okna, zasłaniając jego część - oświetlenie pomieszczenia zmieni się wtedy drastycznie.

Niestety do animacji, w których obiekty się poruszają musisz użyć trybów "Single Frame", a samą mapę będziesz musiał dość wysoko ustawić, żeby nie było migoczących śmieci (dlatego najlepiej jest renderować za pomocą QMC/Brute Force).

 

Jeśli zaś chodzi o to do czego są "mody" jak to określasz, to są po to by np. po przeliczeniu GI wyrenderować obrazek z różnymi ustawieniami Image Samplera, lub rozdzielić renderowanie na kilka maszyn ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok dzięki za odpowiedź, oczywiście rep

Swoją drogą jak mówisz przy ruchmej postaci powinno zmieniać się natężenie światła a nie położenie textury na ścianie:)

Po 2-gie co dziwniejsze zaczęłem renderować tą samą scenę, tą samą kamerą za pomocą single frame (postać porusza się tylko trochę inaczej)co tydzień temu i też mam ten problem. Baa nawet wtedy użyłem moda "from file" i było git......;\

Dobra nie przynudzam:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A spróbuj, dla testu, zrobić krótką animację fly-through, ze wszystkimi obiektami nieruchomymi. Tu masz tutka, jeśli nie wiesz jakich trybów Irr/LC użyć: http://www.spot3d.com/vray/help/150SP1/tutorials_imap2.htm

Na twoim obrazku to wygląda jakby mapa była policzona dla danej tekstury, a potem tekstura została przerzucona w poziomie i wyrenderowana. Dziwne :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widziałem videotutka z fly-through i od tego zaczynałem:)

Ten link już gdzies kiedys widziałem, ale nie przyglądalem mu sie bliżej, a teraz faktycznie by pasował.

"by" bo znalazłem sposób. Nie wiem czemu ale po przetestowaniu wszyskich konfiguracji modów secondary bounces i kilku innych rzeczy zaczęlem renderować tylko z silnikiem (czy jak to sie tam zwie) IRR, żadnych double combination bounces i wszystko gra.

Co dziwne nawet daję ten nieszczęsny irr w from file i mimo iz postać sie przemieszcza wszystko ładnie (w miarę) gra ;|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

p.s.(na marginesie) nie zauważyłem większych zmian między renderem irr ,a irr+lc przynajmniej na poziomie LC do 400 subdv. na więcej nie pozwala mi czas (szybkość kompa).

Co do odpowiedzi:

jeszcze nie wiem, bo od 6h walczę z najlepszymi(najczystrzym+najszybszym)renderem. p.s Dobrze że powiedziałeś, zwróce na to uwagę. I dam, mam nadzieję dziś...grrrr ,odpowiedź:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli korzystasz z mapy Irradiance zapisanej podczas renderowaniem z LC to własnie tego Lc ona używa. Późniejsze wyłączenie LC nie zmienia nic w scenie. Przelicz sobie pojedynczą mapę Irr bez LC - na pewno zauważysz różnicę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności