Jump to content
danilo2

problem z displacem

Recommended Posts

Witam, mam 3 jak dla mnie bardzo ważne pytania dot. diplace w zbrushu. Strasznie proszę o pomoc, gdyz nie mogę nigdzie znaleźć na to odpowiedzi :) Dziękuję serdecznei :)

 

1.zrobiłem testowy model w zbrushu - poly-sphere - nadałem do maksa, wypaliłem displaca z ustawieniamiałem do maksa, wypaliłem displaca z ustawieniami DE-LBEK-EAEAEA-R32 (jak w tym tutorialu: http://www.zbrush.info/docs/index.php/ZBrush_to_3ds_Max) i dalej jak w nim - w maxie impoirtuje - mateiral standart - podpinam mape diplace, rgb offsert na -0,5 ...

renderuje i powstają jakieś dziwne miejsca na renderze ... (jak w załączniku) jak to poprawic? Bardzo proszę o pomoc :)

 

.............zbrush.................3ds max (mental ray)

pytanie1lk5.th.pngpytanie2vj2.th.jpg

 

2.Dodatkowo zastanaiwam się nad pewną sprawą - mam zrobiony w zb. model kobiety, tlyko że nie jest nałożony na niego żaden uv - po prostu podstawowy model w 3dsmaxie, potem wyeksportowany i wymodelowany w zb. Niestety testy na moim komputerze zabierają strasznie dużo czasu dlatego pytam tuaj - czy w takim razie też da się wypalić mape displacement, czy trzeba jakoś ustawić uv (a jak trzeba to da się jaoś to zoribć w zbrushu?)

 

3. Czy można gdzieś w internecie znaleźć dokładny opis i tłumaczenie funkcji multi displacement oraz wypalania map displace , bo jedyny najdokładnejszy tutorial jai znalazłem to ten: http://www.zbrush.info/docs/index.php/ZBrush_to_3ds_Max a i tak jest ogólny a nie szczegółoy.

 

Dziękuję bardzo i czekam na odpowiedź :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

co do 1 to jest taka opcja w ZMapperze w Zbrushu w zakładce normal map->misc-> i suwaczek raycasting max distance. Poprostu chyba odległość między mapą a modelem jest za mała. Może to cię naprowadzi , takie coś mi świta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Poprostu chyba odległość między mapą a modelem jest za mała.

 

To jest długość promieni skanujących i nie powinna być mniejsza niż największa odległość między siatką low i high poly.

Może to wina mapowania albo właśnie ustawień zmappera. Pozdro.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy