danilo2 Napisano 28 Sierpień 2008 Share Napisano 28 Sierpień 2008 Witam, mam 3 jak dla mnie bardzo ważne pytania dot. diplace w zbrushu. Strasznie proszę o pomoc, gdyz nie mogę nigdzie znaleźć na to odpowiedzi :) Dziękuję serdecznei :) 1.zrobiłem testowy model w zbrushu - poly-sphere - nadałem do maksa, wypaliłem displaca z ustawieniamiałem do maksa, wypaliłem displaca z ustawieniami DE-LBEK-EAEAEA-R32 (jak w tym tutorialu: http://www.zbrush.info/docs/index.php/ZBrush_to_3ds_Max) i dalej jak w nim - w maxie impoirtuje - mateiral standart - podpinam mape diplace, rgb offsert na -0,5 ... renderuje i powstają jakieś dziwne miejsca na renderze ... (jak w załączniku) jak to poprawic? Bardzo proszę o pomoc :) .............zbrush.................3ds max (mental ray) 2.Dodatkowo zastanaiwam się nad pewną sprawą - mam zrobiony w zb. model kobiety, tlyko że nie jest nałożony na niego żaden uv - po prostu podstawowy model w 3dsmaxie, potem wyeksportowany i wymodelowany w zb. Niestety testy na moim komputerze zabierają strasznie dużo czasu dlatego pytam tuaj - czy w takim razie też da się wypalić mape displacement, czy trzeba jakoś ustawić uv (a jak trzeba to da się jaoś to zoribć w zbrushu?) 3. Czy można gdzieś w internecie znaleźć dokładny opis i tłumaczenie funkcji multi displacement oraz wypalania map displace , bo jedyny najdokładnejszy tutorial jai znalazłem to ten: http://www.zbrush.info/docs/index.php/ZBrush_to_3ds_Max a i tak jest ogólny a nie szczegółoy. Dziękuję bardzo i czekam na odpowiedź :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Axis Mundi Napisano 4 Wrzesień 2008 Share Napisano 4 Wrzesień 2008 co do 1 to jest taka opcja w ZMapperze w Zbrushu w zakładce normal map->misc-> i suwaczek raycasting max distance. Poprostu chyba odległość między mapą a modelem jest za mała. Może to cię naprowadzi , takie coś mi świta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomala Napisano 4 Wrzesień 2008 Share Napisano 4 Wrzesień 2008 Poprostu chyba odległość między mapą a modelem jest za mała. To jest długość promieni skanujących i nie powinna być mniejsza niż największa odległość między siatką low i high poly. Może to wina mapowania albo właśnie ustawień zmappera. Pozdro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się