Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Max3D.pl

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Napisano

Witam

moim kolejnym klopotem jest tworzenie Lightampy, a dokladnie rzecz biorac problem wyglada tak:

Silnik w ktorym wykorzystuje lightmapy przypisuje ja do materialu a nie do obiektu, a jak wiadomo 1 materialem mozemy pokryc wiele oddzielnych obiektow, tak wiec kordy poszczegolych obiektow pokrywaja sie z soba na 1 texturze, lightmapa musi miec rozseparowane koordynaty z wiadomych wzgledow, jeden obiekt moze byc oswietlony a inny nie.

Pytanie moje brzmi, czy jest mozliwosc wyrenderowania w 1 przejsciu lightmape dla kilku obiektow na raz, ale tak aby koordynaty te sie nie nakladaly? czyli tak aby dalo sie ta lightmape przypisac do materialu i w oddzielnym kanale zamapowac lightmapa kilka obiektow na raz.

teraz to robie recznie, ale jest to dosc upierdliwe i nie wierze ze nie da sie tego zrobiz z automatu.

pozdrawiam

 

PS mam nadzieje ze da sie cos zrozumiec z mojego belkotu

  • Odpowiedzi 2
  • Wyświetleń 1k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano
  Cytat

Pytanie moje brzmi, czy jest mozliwosc wyrenderowania w 1 przejsciu lightmape dla kilku obiektow na raz, ale tak aby koordynaty te sie nie nakladaly? czyli tak aby dalo sie ta lightmape przypisac do materialu i w oddzielnym kanale zamapowac lightmapa kilka obiektow na raz.

 

O ile dobrze zrozumialem pytanie to jest taka mozliwosc. Dla wszystkich obiektow tworzysz nowa uvmape w odzielnym kanale ktorego nie uzywaja mapy obiektow(diffuse,spec,bump). Cala robote wykonuje za ciebie tool RenderToTexture, tworzy nowe uv(w niektorych przypadkach lepiej utworzyc to recznie), wypala lm i przypisuje ja odpowiedniej mapie ktora sobie wybrales w opcjach. Dla scen z wieksza iloscia gemetrii tworzysz kilka uvmap i przypisujesz je roznym kanalom.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.