Jump to content

Jaką technika modelowalibyście takie okulary w 3Ds max ?


Recommended Posts

Posted (edited)

http://img185.imageshack.us/img185/6162/20080607igp4910copy1024wz8.jpg

http://img521.imageshack.us/img521/4183/20080607igp4821copywrm1mg5.jpg

 

Nie mam fizycznie tych okularów i dysponuje tylko tymi zdjęciami, wiem oczywiscie ze trzeba by je naszkicowac jeszcze z góry i z boku i wstawic do maxa, to nie jest wielki problem, podobnie jak niewidoczne zagiecia na uszy-mozna wziac z innych okularów. chodzi mi tylko jak w ogóle sie do tego zabrać. Przerobiłem podstawowy kurs modelowania (płyta z Lynda.com, Steve Nelle i czesc podrecznika Joanny Pasek)

Jakie techniki połaczyć, bo z jednaj strony nadawałby sie loft dla samej oprawki ale środek to juz bardziej chyba by podchodził pod łaty, czy nurbsy, czy może siatkowo się męczyc ? (ten taki grzbiet oprawki przy samym środku) No i to jak oprawka przechodzi w częśc okularów biegnąca do uszu.

Niby poznało sie techniki modelowania, ale jak przychodzi do wymodelowania nawet niezbyt wyszukanego realnego obiektu to zaczynaja sie schody...

A wazne jest zeby byly identyczne jak na zdjeciu, potrzebne mi to do animacji w After Effects

Edited by Maksym
  • Replies 4
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Posted

Kursy kursami, ale praktyki ci trzeba. Ja bym to poprostu w poly wymodelowal, prosta siatka, na to meshsmooth czy tam turbosmooth (whatever) i po bolu.

  • Confused 1
Posted (edited)

thx, tak tez podejrzewałem :D A tak przy okazji to czy praktykuje sie cos takiego ze jakis fragment obiektu modeluje sie łatami czy nurbsami a inny zupelnie inaczej, (np prosta bryła i modyfikator) i potem łaczy sie je ? I jak najlepiej łączyc obiekty ? znaczy sie mam obiekt, robie allign do powierzchni drugiego i teraz attach czy moze boolean/unify czy jakos inaczej ? Bo np. aparat fotograficzny taki nowoczesny ma fragmenty obłe, kanciaste elemeny, pokrętła itd, to samo np. broń. Tak przy okazji pytam na wyrost bo widze ze sie specjalizujesz w takich modelach :)

/boolean odpada, moze sie zepsuc, wlasnie sobie przypomniałem :D

Edited by Maksym
Posted

Nie rob zadnych booleanow czy dziwnych laczen. To moga byc spokojnie rozne obiekty. A jesli muuusisz zrobic jakis udziwniony ksztalt ktory musi np gladko przechodzic od formy semi organicznej (np jakas dezajnerska obudowa) do twardej i technicznej, to wg mnie lepiej sobie spokojnie to rozrysowac i zastanowic jak zrobic i trzymac sie 1 techniki. Patche w Maxie chyba nie sa takie zle, ale wystrzegal bym sie jak ognia uzywania Nurbsow a pozniej zmieniania ich w poly i laczenia z czyms wymodelowanym np w od poczatku w poly.

 

tu tak w ramach autopromocji:

http://www.mirach.pl/wp/2007/02/04/making-of-battle-toaster-mk-iv/#more-6

 

gdzies na max3d w dziale tutoriali znajdziesz to przepisane po polsku.

Posted

Faktycznie, zupełnie zapomniałem o tym ze nie trzeba łaczyc obiektów a wystarczy zrobic z nich jedna grupę. Co do tutka to na pewno sie przyda




×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy