Maksym Posted August 29, 2008 Posted August 29, 2008 (edited) http://img185.imageshack.us/img185/6162/20080607igp4910copy1024wz8.jpg http://img521.imageshack.us/img521/4183/20080607igp4821copywrm1mg5.jpg Nie mam fizycznie tych okularów i dysponuje tylko tymi zdjęciami, wiem oczywiscie ze trzeba by je naszkicowac jeszcze z góry i z boku i wstawic do maxa, to nie jest wielki problem, podobnie jak niewidoczne zagiecia na uszy-mozna wziac z innych okularów. chodzi mi tylko jak w ogóle sie do tego zabrać. Przerobiłem podstawowy kurs modelowania (płyta z Lynda.com, Steve Nelle i czesc podrecznika Joanny Pasek) Jakie techniki połaczyć, bo z jednaj strony nadawałby sie loft dla samej oprawki ale środek to juz bardziej chyba by podchodził pod łaty, czy nurbsy, czy może siatkowo się męczyc ? (ten taki grzbiet oprawki przy samym środku) No i to jak oprawka przechodzi w częśc okularów biegnąca do uszu. Niby poznało sie techniki modelowania, ale jak przychodzi do wymodelowania nawet niezbyt wyszukanego realnego obiektu to zaczynaja sie schody... A wazne jest zeby byly identyczne jak na zdjeciu, potrzebne mi to do animacji w After Effects Edited August 29, 2008 by Maksym
mirach Posted August 29, 2008 Posted August 29, 2008 Kursy kursami, ale praktyki ci trzeba. Ja bym to poprostu w poly wymodelowal, prosta siatka, na to meshsmooth czy tam turbosmooth (whatever) i po bolu. 1
Maksym Posted August 29, 2008 Author Posted August 29, 2008 (edited) thx, tak tez podejrzewałem :D A tak przy okazji to czy praktykuje sie cos takiego ze jakis fragment obiektu modeluje sie łatami czy nurbsami a inny zupelnie inaczej, (np prosta bryła i modyfikator) i potem łaczy sie je ? I jak najlepiej łączyc obiekty ? znaczy sie mam obiekt, robie allign do powierzchni drugiego i teraz attach czy moze boolean/unify czy jakos inaczej ? Bo np. aparat fotograficzny taki nowoczesny ma fragmenty obłe, kanciaste elemeny, pokrętła itd, to samo np. broń. Tak przy okazji pytam na wyrost bo widze ze sie specjalizujesz w takich modelach :) /boolean odpada, moze sie zepsuc, wlasnie sobie przypomniałem :D Edited August 29, 2008 by Maksym
mirach Posted August 29, 2008 Posted August 29, 2008 Nie rob zadnych booleanow czy dziwnych laczen. To moga byc spokojnie rozne obiekty. A jesli muuusisz zrobic jakis udziwniony ksztalt ktory musi np gladko przechodzic od formy semi organicznej (np jakas dezajnerska obudowa) do twardej i technicznej, to wg mnie lepiej sobie spokojnie to rozrysowac i zastanowic jak zrobic i trzymac sie 1 techniki. Patche w Maxie chyba nie sa takie zle, ale wystrzegal bym sie jak ognia uzywania Nurbsow a pozniej zmieniania ich w poly i laczenia z czyms wymodelowanym np w od poczatku w poly. tu tak w ramach autopromocji: http://www.mirach.pl/wp/2007/02/04/making-of-battle-toaster-mk-iv/#more-6 gdzies na max3d w dziale tutoriali znajdziesz to przepisane po polsku.
Maksym Posted August 29, 2008 Author Posted August 29, 2008 Faktycznie, zupełnie zapomniałem o tym ze nie trzeba łaczyc obiektów a wystarczy zrobic z nich jedna grupę. Co do tutka to na pewno sie przyda
Recommended Posts