Skocz do zawartości

Unwrap UVW mapowanie PS Malowanie export import


Sfix1

Rekomendowane odpowiedzi

Zmapowałem postać, lecz troche mam słabe pojęcie o malowaniu siatki w photoshopie i exportowaniu zpowrotem do Maxa.Szukam w necie informacji na ten temat ale ostatnim czasem mam przeciążenie łącza i opornie śmigam po necie.Zresztą znalazłem ale głównie z mapowania(mało o expo.impo)

Jakby ktoś mógł mi podesłać jakieś dobre linki na ten temat.

1.Nie wiem czy render UV template lepiej renderować w większych rozmiarach niż 1024 x 1024 no bo potem może sie nie zgadzać. A jak całą postać zmapuje i dam w takich rozmiarach na photoshopa to jak dam zooma to linie są pixelowate .

 

2.Kolejna sprawa to właśnie to że nie wiem jak to zarzucić na model Pomalowaną Uvałke tak żeby się zgadzały wszystkie płaty oraz aby mi się nie rozciągały przez wygładzanie...

 

ps...Podnieście mnie na duchu bo nie wiem gdzie szukać już rozwiązania

Czy to może i zrobić w innym programie? Wolałbym się tego nauczyć ale nie wiem jak:( Pomocy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Cześć, zajrzyj do Game Artu i przejrzyj ten przyklejony temat.

 

http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=32658

 

Co do Twoich pytań, to jak już masz zmapowany model i używasz maxa, zaopatrz się w Texporter, a wyrenderowaną uvałkę zapisz do pliku graficznego. Otwórz go później w programie, którego używasz do malowania, namaluj co chcesz i ponownie zapisz do pliku graficznego, choćby .jpg. W maxie otwierasz material editor, jako Diffuse wskazujesz zapisany przed chwilą plik, zaznacz swój model w viewporcie, kliknij w material editorze Assign material to selection (trzecia ikona od lewej), potem Show map in viewport (kostka z szachownicą) i gotowe.

 

Co do rozmiaru 1024/2048, to jeden nie wyklucza drugiego. Jeśli przewidujesz użyć dla modelu mapki 1024, możesz sobie malować spokojnie na 2048, a jak już wszystko będzie gotowe, jedynie przeskalować do 1024.

 

Jeśli chodzi o rozciąganie, to podstawą jest dobrze zmapowany model i na tym na razie się skup. Jeśli siatka będzie rozłożona nierównomiernie, nie ma bata żeby tekstura pasowała idealnie. Patrząc na załączonego screena widać, że musisz zmapować od nowa. Seamy - łączenia staraj się ukrywać w najmniej widocznych miejscach, czyli np wewnętrzne powierzchnie nóg, rąk itp. Staraj się maksymalnie wykorzystać powierzchnię na mapce. Zainteresuj się darmowym Wingsem i jego unfoldem. Gdzieś na forum powinien być jeszcze tutorial KLICKa, z którego wiele osób się uczyło :) Zaoszczędzi Ci wiele nerwów i czasu, a mapowanie nie będzie już takie okropne ;)

Jeśli będziesz miał jakieś dalsze wątpliwości, pisz w Game Arcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności