Skocz do zawartości

SZKOLNY FILM ---> 3DS MAX 5 & ADOBE PREMIERE 6.0


Meech0w

Rekomendowane odpowiedzi

witam all

 

robimy szkolny filmik z kumplami na informatyke zeby lepsze oceny dostac na koniec - scenariusz, film, wszystyko jest tylko brakuje jeszcze efektow :cool: nagralismy kawalek ze tluczemy sie kijkami i fajnie by bylo przerobic to na miecze swietlne ;) jak narazie to zaczynam \"robienie\" w maxie - kupilem ksiezke PO PROSTU 3D MAX - kumpel polecil :) fajna nawet - ale co tam o ksiazce bede pisal:)

wiec tak... widzialem tego tutka na temat mieczy swietlnych ale nie ma tam jak zrobic to do filmu - film mam na kompie i nie iwem jak te miecze wstawic i w ogole jak je zrobic - moglby ktos z was mi pomoc? mam do dyspozycji Maxa i Ad. Premiere

-----------------------

jesli chcecie pomoc to piszcie wstepnie tu albo najlepiej z na maila [email protected] albo na gg 1500784

 

czekam....;)

pozdro;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 15
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

wiec tak:

najlepiej potni sobie film na czesci (tak zeby sceny walki na miecze byly oddzielnie)

wstaw film jako background (i ustaw zeby ci sie wyswietlal w oknie maxa np. front)

 

teraz miecz:

stworz boxa (length i width segments na 1)

w editable mesh ustaw vertexy tak aby pokrywaly miecz

przypisz im bialy material, odblaski na 0, i samo swiecenie na 100

przypisz boxowi glow w video post i poustawniaj sobie tam zeby ladnie wygladalo :)

wlacza \"animate\" i przejdz do nastepnej klatki , nastepnie ustaw znowu vertexy zeby pokrywaly miecz i tak dalej do konca.

 

Sam tak kiedys robilem i miecze wychodza zarąbiste!!

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

krok 1 - wstawienie avi jako tło dla renderingu:

 

- render/environment, wciśnij przycisk \'none\', wybierz \'bitmap\' i wskaż na dysku swoją nagraną sekwencję.

- views/viewport background, zaznacz \'use environment background\' i \'display background\' i wybierz, w którym z okien ma być wyświetlana animacja.

 

 

krok 2 - animacja plane\'a

 

- stwórz obiekt \'plane\' (segs ustaw na 1) i skonwertuj go do editable poly (RMB -> convert to...)

- wybierz tryb selekcji vertex (w panelu modify)

- aktywuj przycisk \'auto key\' i teraz po kolei w każdej klatce przesuwaj vertexy tak, aby dopasować je do kija... na koniec wyłącz \'auto key\'

- wejdź we właściwości plane\'a (RMB -> properties), nadaj mu jakiś numer w \'object channel\' i zapamiętaj :)

 

krok 3 - glow

- do tego jest sporo tutków więc nie będę się rozpisywał, tylko znajdę jakiś sensowny i zaraz dopiszę... przyda się też tutaj zapamiętany wcześniej numer.

 

Np. w tym tutku jest opisane dodawanie tego efektu:

http://69.56.212.250/federacja/max3d/tutoriale/kurs125/index.html

 

Powodzenia.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmmm. schodzimy do coraz większych podstaw, wiec pewnie niedługo będę miał ochotę napisać, żebys przerobił troszkę tutoriali ewentualnie zapoznał się z jakąś książką... :)

 

self illumiantion to jedna z właściwości materiału. Gdy wejdziesz do material editor (klawisz \"M\" ) będziesz mógł na będących tam kulkach tworzyć materiały. Wśród jego ustawień będzie m.in. self illumination. Później musisz stworzony materiał nanieść na plane\'a np. przeciągając go z kulki na plane...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na takich tutkach mozna sie ciekawych rzeczy nauczyc ;]

robie ten moj miecz na podstawie tutka ze strony tego forum i jest napisany ok i w ogole fajny - tylko jest teraz cos napisane ze mam wlaczyc AE i ja nie wiem co to jest ;] i jeszcze jedna rzecz - jak chcialem ten moj niedokonczony miecz scalic z avi\'kiem to jak przesuwalem po klatkach i ustawialem ten miecz to po wyrenderowaniu film w ogole sie nie ruszal - byla tylko ta pierwsza klatka a miecz normalnie chodzil tak jak chcialem ;] co mam zrobic zeby bylo ok? to to jest AE ?

z gory dzieki i pozdro ;]

czekam na odpowiedz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam wlaczyc AE i ja nie wiem co to jest

jest to skrót: Adobe AfterEffects, ale nie szukaj tego w MAX\'ie ;)

po wyrenderowaniu film w ogole sie nie ruszal

W tej kwestii nie mam zbytnio pomysłu, co mogło nawalić. Po wykonaniu wszystkiego tak, jak opisałem wyżej, podczas renderingu wszstko jest ok. Może problem występuje np. przy niektórych kodekach... ale to już jest zgadywanie...

Testowałeś na kilku różnych plikach avi??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok dzieeeeki for all:) przeczytalem pare tutkow i jeszcze te najlepsze z samego Maxa :)

naaaaapracowalem sie troche z tymi klatkami i jak narazie chodzilo mi o zwykla animacje i jest wszystko ok;)

ale jak importowalem avika do AdobePremiere to stracil on dzwiek dlaczego? moze cos zle ustawilem?:)

 

czyli dwa pytania:

 

 

1. co mam zrobic zeby nie traci dzwieku?

2. skad wziac dzwieku z ruchu miecza?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. W Adobe Premiere po postu impartuj dziwek z orginalnego avi :)

2. Chyba najlepiej z filmu :)

 

Sam tesh mam pytanie, owe miecze sobie zrobil i jest wszystko fajnie, no ale potrzebuje motionblur, niestety gdy go dodaje w opcjach obiektu to sam miecz owszem sie rozmazuje, ale glow pozaostaje takie samo, i teraz nosuwa sie pytani, jak rozmyc efekt glow ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z motion blurem nie wiem jak zrobic ale moge ci pomuc inaczej (troche wiecej pracy) jak masz ten swoj film to jak masz na jakies klatce poprostu przekonwertuj swoj miecz w editable mesh (lub poly) i rozciagnij tak werteksy zeby wygladalo jak bys robil motion blurem :P troche byc moze sie przy tym napracujesz ale efekt gwarantowany [lol2]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności