Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

powiedzmy, że stworzyłem dwa boxy: jeden mniejszy od drugiego. Mniejszy wtapiam w większy do połowy. Co mam zrobic, żeby ten mniejszy box został usuniety i jednocześnie na większym boxie zostawił to wycięte pole, które zajmował mniejszy box.

To podałem tylko dla przykładu bo mam problem z wtopieniem stożka w boxa. Stożek ma chyba 30 segmentów i raczej zrobienie tego poprzez wymodelowanie vertexów zajęloby duzo czasu.

Słyszałem o booleanie tylkonie moge go znalesc. Znalazłem go w customize user interface ale tam go raczej uzyc nie moge :P ?

Edytowane przez Mikołaj

  • Odpowiedzi 14
  • Wyświetleń 1,9k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Do tego służy operacja boolean. Gdzie ona się znajduje, zależy od oprogramowania. Wpisując w wyszukiwarce dokumentacji oprogramowania słowo "boolean" z pewnością znajdziesz.

 

Należy jednak się tym umiejętnie obchodzić, gdyż czasem mogą powstać dziwne i niezamierzone efekty.

Napisano

max - create-geometry-compound objects- boolean

 

Swoją drogą staraj sie go unikać. I dobrze dopasuj siatkę zanim coś wytniesz. No chyba że ma to być tylko jedno wycięcie i ma powstać gotowy objekt.

A to o czym mówisz można rozwiązać np. wextrudować kwadrat w boxa na poziomie poly ,zaznaczyć dwa edgesy i 2,3razy chamfer potem dać modyfikator smooth-bardzo szybko idzie, a i siatka ładnie pod dalszy modeling leży :)

Napisano
  • Autor

dobra, klikałem, klikałem szukałem i żadnych efektów. Kto mi może powiedzieć jak tego użyć?

Napisano
  • Autor

nie wiem może ja myślę o czymś innym ale niemam pojęcia jak dokumentacja ma mipomóc. Jak właczyłem booleana to jak zwykle mam jakies tam opcje poniżej ale one za dużo mi nie mówią. Klikłem to, co uważałem za stosowne ale z obiektami nic się nie zminiło.

Napisano

tworzysz przykladowo box, pozniej jakis cylinder czy cos na ksztalt tego co chcesz zeby w tym boxie sie 'wykulo'. Cylinder musi byc jakby wsuniety juz w ten box. Pozniej klikasz w box lub inna bryle w ktorej chcesz zrobic jakas dziure, i create>compound>boolean, 'pick' wybierasz cylinder... i jest

Napisano
nie wiem może ja myślę o czymś innym ale niemam pojęcia jak dokumentacja ma mipomóc. Jak właczyłem booleana to jak zwykle mam jakies tam opcje poniżej ale one za dużo mi nie mówią. Klikłem to, co uważałem za stosowne ale z obiektami nic się nie zminiło.

 

i od tego wlasnie jest dokumentacja. Przeczytaj tam czy to co uwazasz za stosowne, to to co nalezy zrobic, czy moze cos zupelnie innego :)

Napisano
  • Autor

nie chcę już robic nowego tematu dlatego napisze to jeszcze w tym.

Otóż chcę zaokrąglic rogi prostokąta tak, żeby się robiły cwiartki koła:

 

______

|||||||||

|///////

|_..-'

 

Wiem, że kiedyś to robiłem chwytając jakimś narzędziem za vertexy ale nie mogę sobię przypomniec. Pamiętam też, że można robic takie cwiartki poprostu je rysując ale mam już gotowego prostokąta do edytowania.

Napisano
  • Autor

dobra a teraz pytanie do odpowiedzi. Z tego powodu, iż od niedawna pracuje na 3dmaxie i moja znajomosc tego programu jest mała mam oto takie zapytania: Gdzie moge znaleśc corner radius lub jak tego dokonac oraz jak przeksztalcic w editable spline skoro w rowiniętym pasku nie mam możliwości edytowania spline tylko mesh, poly i patch???

Napisano

Otóż chcę zaokrąglic rogi prostokąta tak, żeby się robiły cwiartki koła:

 

czy jesteś pewien, że chodzi ci o prostokąt? Jeżeli jesteś w 100% pewien, że tak to po wstawieniu prostokąta w Parameters masz Corner Radius. Na prostokacie klikasz rmb i z listy wybierasz convert/editable spline.

Napisano
  • Autor

dzięki, zapewne kupię tą książkę. A tak przy okazji mam takie jeszcze jedno pytanie: Jak mogę wygładzic róg boxa na całej jego wysokości, tak żeby oczywiście wyglądał on jak ta ciartka koła?

Albo na plane?

Edytowane przez Mikołaj

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności