stehn-fahn Posted September 5, 2008 Share Posted September 5, 2008 Mam pytanie do bardziej doświadczonych kolegów. Jak daleko mogę się posunąć optymalizując model? Mogę tak długo usuwać vertexy i krawędzie, dopóki model się nie "rozleci", czy może niektórych nie mogę usuwać, np. jak przy modelowaniu do Zbrusha muszę trzymać się wielokątów o określonej liczbie krawędzi? Czy w modelu z obrazka, mogę usunąć zaznaczone krawędzie. Z góry dziękuję i pozdrawiam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gregorjan Posted September 7, 2008 Share Posted September 7, 2008 do czasu kiedy nie używasz meshsmootha jest ok. Chodź nie polecam tylko usówania dla zmniejszenia kilku poly. Po usunięciu tych trójkątów doradzałbym połączyć siatkę pionowymi/poziomymi edgesami. Link to comment Share on other sites More sharing options...
piotrek Posted September 7, 2008 Share Posted September 7, 2008 (edited) Możesz usuwać, dopóki nie zobaczysz błędów w geometrii czy shadingu. Niektóre renderery mogą świrować przy zbyt finezyjnych kształtach polygonów. Generalnie, nie przesadzaj z tym czyszczeniem. Idealnie, gdy siatka składa się z trójkątów i czworokątów, ale mogą się pojawić także polygony o większej ilośći krawędzi. Najgorsza sytuacja to taka, jak na screenach - gdy mnóstwo krawędzi wychodzi z jednego wierzchołka. Powodować to może błędy shadingu. Edited September 7, 2008 by piotrek Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts