Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mam pytanie do bardziej doświadczonych kolegów. Jak daleko mogę się posunąć optymalizując model? Mogę tak długo usuwać vertexy i krawędzie, dopóki model się nie "rozleci", czy może niektórych nie mogę usuwać, np. jak przy modelowaniu do Zbrusha muszę trzymać się wielokątów o określonej liczbie krawędzi? Czy w modelu z obrazka, mogę usunąć zaznaczone krawędzie. Z góry dziękuję i pozdrawiam.

  • Odpowiedzi 2
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

do czasu kiedy nie używasz meshsmootha jest ok. Chodź nie polecam tylko usówania dla zmniejszenia kilku poly. Po usunięciu tych trójkątów doradzałbym połączyć siatkę pionowymi/poziomymi edgesami.

Napisano (edytowane)

Możesz usuwać, dopóki nie zobaczysz błędów w geometrii czy shadingu. Niektóre renderery mogą świrować przy zbyt finezyjnych kształtach polygonów.

 

Generalnie, nie przesadzaj z tym czyszczeniem. Idealnie, gdy siatka składa się z trójkątów i czworokątów, ale mogą się pojawić także polygony o większej ilośći krawędzi. Najgorsza sytuacja to taka, jak na screenach - gdy mnóstwo krawędzi wychodzi z jednego wierzchołka. Powodować to może błędy shadingu.

Edytowane przez piotrek



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności