Gość kolodziejek Napisano 5 Wrzesień 2008 Napisano 5 Wrzesień 2008 (edytowane) Mam projekt domku drewnianego, każda deska to osobny obiekt, poskładane jak wieża z zapałek. Potrzebuje patcha, dzięki któremu będę mógł stworzyć animacje powstawania tego domku (np. pojawianie się desek od ziemi po dach). Edytowane 5 Wrzesień 2008 przez kolodziejek
piotrek Napisano 5 Wrzesień 2008 Napisano 5 Wrzesień 2008 Patcha? Jakiego patcha? Jeśli deski mają się po prostu pojawiać na swoich miejscach, efekt jest stosunkowo prosty do uzyskania. Możesz zaanimować parametr odpowiedzialny za widoczność obiektu w scenie. Inny sposób, może nieco bardziej wyrafinowany, to np. instancjując każdą deskę do cząsteczek (particles) emitowanych z danego źródła (model domku np. ). Pomysł najrozsądniejszy, jeśli każda deska jest taka sama, ewentualnie z losowymi małymi wariacjami, które można uzależnić od konkretnej cząsteczki. Trochę trzeba się pobawić z ustaleniem rotacji poszczególnych desek, ale to zależy od samego kształtu domku. Ogólnie efekt dośc prosty do uzyskania. Przynajmniej na taki wychodzi z opisu.
Master Kiełbaster Napisano 5 Wrzesień 2008 Napisano 5 Wrzesień 2008 ułóż domek z desek, rozwal go reactorem, a potem puść to od tyłu :P
bartolomeo Napisano 9 Wrzesień 2008 Napisano 9 Wrzesień 2008 Trochępracchłonne i żmudne: kluczujesz translację na ostatniej klatce animacji tak, że deski sa na swoim miejscu, tworząc finalny domek. Oczywiście tworzysz ten klucz dla wszystkich desek. Potem na początku animacji przesuwasz deski tam gdzie chcesz. Potem jeszcze pare godzin ustawiania kluczy w Graph Editorze i jazda. Domek się buduje. Możesz to jeszcze załatwić jakims prostym expression randomizującym pozycję desek.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się