Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

No właśnie, chciałem sprzedać kompa z okazji kupna nowego, ale chyba jednak go zostawię.

Pomyślałem: a może by tak zrobić mini-sieć z dwóch kompów: jeden jako maszyna do pracy + drugi jako główna maszyna renderująca. Oba pod Win 64, połączenie sieciowe 1000Mbps, XSI 7 Ess 64 dongle - mam wersje standardową, bez dodatkowych licencji na renderowanie, czyli zdaje się na 4 jednostki dodatkowe.

Opcje sa takie:

1. Chciałbym pracować na jednym i na nim robić próbne renderingi a na drugiego wrzucać gotowe sceny do renderowania, lub renderować w czasie pracy inne gotowe, finalne sceny.

2. Pracować na jednym a próbne renderingi oraz renderingi finalne robić jednocześnie na obydwu.

 

Najchętniej za pomocą jakiegoś menedżera, w którym mógłbym kolejkować gotowe sceny.

Jakie rozwiązania macie u siebie, które z menedżerów polecacie? Jest trochę w sieci na ten temat, ale w sumie rozwiązań jest sporo i trochę się pogubiłem, zależy mi na prostocie konfiguracji. Jeśli korzystacie z któregoś sposobu to rozświetlcie nieco temat.

Edytowane przez miras
  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Wczoraj testowałem renderowanie w sieci przy użyciu dwóch maszyn, XSI odpalony na maszynie 1 - quad core, i renderowany jednocześnie na dwóch nr1 i numer2 - dual quad xeon. Zauważyłem, że użycie CPU na maszynie nr. 2 jest nierównomierne i niepełne, skacze od 50% - 70%, maszyna 1 renderuje z pełna mocą ok. 100%. Wiecie jaka może być tego przyczyna? Może gdzieś w opcjach da się ustawić parametr który odpowiada za specyficzne rozdzielanie poszczególnych kawałków danej klatki na wszystkie jednostki renderujące?

Napisano

Zastanawiam się nad tym czy nie ma jakiegoś ograniczenia w ilości cpu w satelitach, Ess przychodzi ze wsparciem dla 4 CPU w satelitach, w xsi wiki napisali że wsparcie jest dla 4 fizycznych CPU, ja mam 2 fizyczne CPU w maszynie nr.2, każde po 4 rdzenie, czy jest taka możliwość, że XSI odczytuje to jako 8 CPU, więc korzysta tylko z części mocy kompa nr 2?

Musze sprawdzić jak sprawdzi się konfiguracja odwrotna - master to 2CPUx4 cores, slave 1CPU x 4 cores, napiszcie coś, bo czuję że błądzę :)

Napisano

Jeżeli jest to mała rozdzielczość, w dodatku wszystkie maszyny z wielordzeniowymi procesorami - to ja się w sumie nie dziwię, że nie zdąrzy się rozpędzić - ma to pewnie związek z przesyłem danych przez sieć i ładowaniem poszczególnych danych do renderu (gdy dostanie już wszystko co potrzebuje - zaraz kończy klatkę, czyści pamięć i zaczyna od nowa). Im większą rozdzielczość i bardziej wymagający render (więcej czasu na jednym buckecie) - tym większy wzrost wydajności zobaczysz.

Osobiście testowałem na identycznej konfiguracji (master 2x4rdzenie + satelite 1x4rdzenie) na pojedynczej 'ciężkiej' klatce i drugi procesor był wykorzystany w 100%.

W twoim przypadku możesz spróbować zmniejszyć wielkość bucketów i zobaczyć jak to wpłynie na czasy (zbyt małe buckety -> zbyt dużo wywołań i czasu na przełączanie między nimi -> też źle ;) )

Napisano

Dzięki, potestuję wkrótce rożne ustawienia ale już teraz widzę że lepiej będzie zamienić maszyny - 2xXeon jako master + Quad jako satelite

Napisano

Da sie w ogóle jakoś ominąć problem braku licencji batch w Ess, tzn nie mówie o sposobach nielegalnych tylko jakimś render managerze który nie korzysta z batcha, a o ile mi wiadomo korzystają wszystkie :(.

Tzn czy bez batcha można jakoś wysłać do renderingu na drugiej maszynie scenę a jednocześnie pracować na innej? Bo dwie instancje Xsi nie mogą u mnie się uruchomić jednocześnie - ta na drugiej maszynie korzysta z licencji dongle znajdującej się na pierwszej. Jakiś background rendering korzystający z drugiego kompa?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności