Skorek_ Napisano 7 Wrzesień 2008 Napisano 7 Wrzesień 2008 (edytowane) Witam! Mam 3Ds Maxa od niecałych 3 dni i próbuję się uczyć na tutorialach. Za wzór wziąłem sobie tutka obienia patelni (dokładnie ganka, ja chce patelnię xD) Wzrouję się na tym tutku : Robienie patelni Mam problem w tym, że nie mogę wykonać poszeżenia góry (ogólem całej tej stronki (nie całego tutka!)) Proszę pomóżcie. Jeżeli znacie jakiś ławtwiejszy tut na palnię - miło widziany ;) Link mimo że daje od razu do strony 3 to nic nie daje. Sorki ale musiscie poszukać takigo gana z uchwytem xD Na trzeciej stronie jest mój problem (3ciej stronie tutka) Edytowane 7 Wrzesień 2008 przez Skorek_ Zły link!
piotrek Napisano 7 Wrzesień 2008 Napisano 7 Wrzesień 2008 W dzisiejszym wychowawczy nauczymy się, aby utworzyć przy użyciu młota głowę polygonal modelowania w 3ds max. Niezłe tłumaczenie... ;) Ad rem. Zaznaczasz te krawędzie u góry, wybierasz narzędzie Scale (na górze na toolbarze albo jakimś klawiszem skrótu) i, trzymając wciśnięty klawisz Shift na klawiaturze, "skalujesz" nieco zaznaczone krawędzie (tak na prawdę to nie przeskaluje niczego, ale utworzy nowe face'y). Poza tym, polecam oryginalny język tego tutoriala. Problem w tym, że tłumaczone są także nazwy narzędzi czy parametrów, co może utrudnić ich znalezienie w programie.
Skorek_ Napisano 7 Wrzesień 2008 Autor Napisano 7 Wrzesień 2008 (edytowane) Dzięki. A co do tłumaczenia jade na nim bo chociaż tyle łatwiej, ale po najeździe na zdanie pokazuje się po angielsku więc nie widze żadnego problemu ;) Jeszcze raz wielkie dzięki. Edytowane 7 Wrzesień 2008 przez Skorek_ Literówki ;/
Skorek_ Napisano 8 Wrzesień 2008 Autor Napisano 8 Wrzesień 2008 Witam ponownie. Zrobiłem prawie wszystko jak w tutku. (no zrobiłem tyle mniej żeby wyglądało jak patelnia, nie garnko-patelnia). Tym rzem zaciąłem się na stronie 4 --> 5. Mój problem polga na tym, że nie wiem jak on zrobił kawałek uchwytu. To jest moja patelnia i zrobiłem do tego punktu co widać na screenie. Dalej jak on przedłuża tą rączkę to nie wiem jak on to zrobił. Próbowałęm kombinować ale... ale coś nie wychodziło. Czy mogę zrobić jeszcze jednego boxa i go jakoś połączyć z pierwszą częścią uchwytu? Prozę o odpowiedź ;)
Ania Napisano 8 Wrzesień 2008 Napisano 8 Wrzesień 2008 (edytowane) Now select the polygon at the back and Extrude it about 90 units >> Wybierz tylni poligon (musisz być przedtem w face mode, czyli ten czerwony trójkącik który jest teraz u ciebie na żółto, przełączyć na wypełniony czerwony kwadrat obok) i wyekstruduj o ok. 90 jednostek (Extrude > to taki przycisk pod Edit Polygons, jak trochę przewiniesz w dół ten panel z prawej to tam to gdzieś powinno być) Edytowane 8 Wrzesień 2008 przez Ania
Skorek_ Napisano 8 Wrzesień 2008 Autor Napisano 8 Wrzesień 2008 Dzięki pomogłaś :D ALe ja niekiedy jestem głupi ; x Dobra, ale teraz inny problemik : jak robie bevel żeby "zaokrąglić" koniec rączki patelni robi mi się takie coś. Wzoruję się dalej na tutku. U niego to jakoś wyszło a u mnie... Widzę że na tym forum są ludzie któzy pomagają (dobrze i bez krzyczenia xD). Wszystkie rzeczy których nie zrozumię będę tutaj kierował. Wszystkim co mi pomogli dzikuję i proszę o dalszą pomoc.
mirach Napisano 8 Wrzesień 2008 Napisano 8 Wrzesień 2008 To ja pomarudze troche jednak. A probowales chociaz zmienic jakis parametr tego bevela? Masz najprawdopodobniej za duzy outline amount. A co do kierowania wszelkich pytan, to polecam pierw sprawdzac co dana funkcja robi w user reference, bedzie szybciej niz czekanie na odpowiedz ludzi z forum. pozdrawiam mirach
Skorek_ Napisano 8 Wrzesień 2008 Autor Napisano 8 Wrzesień 2008 (edytowane) Tak kombinowałem w 2 strony... Ale to nic nie dało. Mógłbyś powiedzieć gdzie mogę znaleść te opcje : outline ammount i user refernce? Będę bardzo wdzięczny. (żeby nie było to ich szukam) Zrozumcie mnie mam 3Ds Maxa od dni ;) I zastanawiam się czy to "User reference" to nie będzie "pasek szukania" (nie wiem jak go nazwać) Edytowane 8 Wrzesień 2008 przez Skorek_
Skorek_ Napisano 13 Wrzesień 2008 Autor Napisano 13 Wrzesień 2008 Witam Was ponownie :D Zrobiłem rączkę ale jeszcze nie do końca. Tym razem mam pytanie co do tekstur : jak nałożyć pare tekstów na jeden obiekt? W senie tym że w patlelce "od środka" chce żeby był "teflon" a na zwnątrz lakier lub coś takiego. Kiedy biorę się za to to od razu cały obiekt mi teksuruje. Jak to zrobić żebym mógł tak zrobić? Proszę powiedzcie. Tak wyląda mój postęp. Jeśli widzicie jakieś niedociągnięcia - mówcie. Zrobiłem ją troszkę kwadratową bo modeluję ja z myślą o GTA SA. Patlka będzie podmieniona za baseball. I jeśli jszcze możcie powiedzcie jak połączyć rączkę z głórną częścią patlki w jedemn obiekt. Z góry THX za pomoc i odpowiedzi ;) P.S. Jeśli są jakieś błędy językowe - przepraszam. Wina klawiatury
Temporal Napisano 14 Wrzesień 2008 Napisano 14 Wrzesień 2008 Ten model nie nadaje sie do GTA Sa wsumie to do zadnej gry sie nienadaje. Najpierw moze naucz sie modelowac bez ograniczen a pozniej dopiero bierz sie za game art. Na potrzeby gier modele robi sie troche inaczej i trzeba przymyslec je pod kilkoma punktami.
Heads Hunter Napisano 14 Wrzesień 2008 Napisano 14 Wrzesień 2008 możesz użyć bridge albo target weld.
Skorek_ Napisano 15 Wrzesień 2008 Autor Napisano 15 Wrzesień 2008 (edytowane) Nikt mi nie pomoże? :( Proszę chce skończyć ąpatelkę jak najszybciej. Wiem że wiecie xD @edit sorki odświżyłem strone i nagle sie pokazaliście ;/ Zaraz sprawdzę czy podziała. @edit2 znajde jakieś tutki jak robić obiekty do GTA (tak jak móiłeś - specjalnym spoobem?) Edytowane 15 Wrzesień 2008 przez Skorek_ Moja głupota :P
Temporal Napisano 15 Wrzesień 2008 Napisano 15 Wrzesień 2008 wejdz do dzialu Game art na tym forum i poprzegladaj rozne watki. Ogolnie to nie ma tak ze znajdziesz cos jak robic idealnie modele pod GTA czy inna gre. Trzeba dowiedziec sie o mozliwosciach silnika danej gry jakie obsluguje tekstury jak radzi sobie z wyswietlaniem geometrii itd. Ta patelnia to nawet do crysisia by sie nienadawala. Tu nie chodzi o wyglad ale o siatke. Game art to sztuka w ktorej przy jakims limicie masz zrobic obiekt ladnie wygladajacy a z niska iloscia trojkatow. Game art to ogolnie sztuka fake'owania wiec zabawa w teksturki jak color mapy, normal mapy itd. Oczywiscie nowe gry maja wieksze mozliwosci i wieksze limity dla poszczegolnych modeli. Tak czy siak z tego co sie orientuje to postac w GTA SA ma wiecej trojkatow niz twoj model patelni wiec naprawde nie jest dobrze. EDIT: jeszcze jedno do gier nie stosuje sie zadnych zageszczaczy typu meshsmooth itp wszystko recznie formujesz i optymalnie rozkladasz siatke by bylo najwydajniej.
KLICEK Napisano 15 Wrzesień 2008 Napisano 15 Wrzesień 2008 (edytowane) Edytowane 15 Wrzesień 2008 przez KLICEK
Rekomendowane odpowiedzi