michal84 Napisano 10 Wrzesień 2008 Napisano 10 Wrzesień 2008 (edytowane) Chodzi mi o to iż mam textury robione rozdzielczością 4096x5608 i często są powielane (kilka takich textur na jednym obiekcie). Co zrobić by to wyrenderować? Jak renderuje 2048x2048 to po nałożeniu wyrenderowanej textury na obiekt wychodzą pikselowane mazy. Sorki nie zauważyłem pola do wypełnienia. Pozdrawiam Edytowane 10 Wrzesień 2008 przez michal84
michal84 Napisano 11 Wrzesień 2008 Autor Napisano 11 Wrzesień 2008 Ehhh. zwiększenie jakości pomogło w pixelach ale nadal mam gdzieniegdzie textura jest proporcjonalna a gdzieniegdzie jest rozciągnięta. Nałożyłem modyfikator uvw map (gizmo ok) ale nie ruszałem ustawień gdyż jest ok. Jedynie jak zmieniam channel to się poprawia. Niestety jednak po render to texture nadal jest to samo. Jak to zrobić?
Hynol Napisano 11 Wrzesień 2008 Napisano 11 Wrzesień 2008 Niektóre renderery obsługują tekstury do wielkości 4096x4096. Vray na przykład - byłem bardzo zdziwiony gdy po nałożeniu mapy displace 5000x5000 miałem dziwne pikselowe zęby. Zmniejszenie do 4096x4096 pomogło.
Lis Napisano 11 Wrzesień 2008 Napisano 11 Wrzesień 2008 Właśnie czy wielokrotność dwójki jakoś dobrze działa na textury w vray? chodzi mi o wymiary 512,1024,2048 itd. niżli 1500,2000 itp
Hynol Napisano 11 Wrzesień 2008 Napisano 11 Wrzesień 2008 Tego nie wiem :). Na wszelki wypadek (i z przyzwyczajenia firmowego) staram się trzymać wszystko w potęgach dwójki (na pewno nie pogorszy to jakości obliczeń). Jak dotąd nie zauważyłem żeby tekstury innego typu obniżały jakość. Pewnie trzeba by testy przeprowadzić i to na różnych silnikach AA i filtrowaniu tekstur. Ale raczej mi się nie chce z tym bawić ;).
michal84 Napisano 11 Wrzesień 2008 Autor Napisano 11 Wrzesień 2008 Ale mi nie chodzi o rozdzielczość (pixele) lecz na różnych częściach obiektu inaczej jest rozłożona textura. Na mniejszych textura dobrze wygląda a czym większa część tym berdziej rozciągnięta textura. Czemu nie renderuje tak jak jest widoczne czy to w normalnym renderze lub bez? Zrozumiałbym jeśli bym na każdą część położył texturę z tej samej kulki lecz tak nie jest.
Master Kiełbaster Napisano 11 Wrzesień 2008 Napisano 11 Wrzesień 2008 uwv map modyfikator albo unwarp uvw modyfikator
michal84 Napisano 11 Wrzesień 2008 Autor Napisano 11 Wrzesień 2008 Nie wychodzi. Da się może renderować (texture to render) polygony zamiast calego obiektu?
Hynol Napisano 11 Wrzesień 2008 Napisano 11 Wrzesień 2008 Zrozumiałbym jeśli bym na każdą część położył texturę z tej samej kulki lecz tak nie jest. Nie rozumiem o co chodzi. Może screena pokaż czy coś, bo tak opowiadać to sobie możemy jeszcze parę dni.
Temporal Napisano 11 Wrzesień 2008 Napisano 11 Wrzesień 2008 Moim zdaniem to zle zmapowane jest i chcec miec cuda z samej racji ze nalozylem uvw map czy unwrapa. To logiczne ze w jedntym miejscu bardziej sie rozciaga a w drugim mniej bo takie sa kordynaty mapowania. Jak pokazesz screena to sie dowiemy jak jest narazie wnioskuje po twoim opisie.
michal84 Napisano 11 Wrzesień 2008 Autor Napisano 11 Wrzesień 2008 Oto co dzieje się po nałożeniu UVW map i użyciu render to texture. Samo nałożenie UVW mapy zniekształca textury. Jakość mała bo renderowałem na 1024 a textury wymagają 5 razy większej. Chodzi mi o zwężanie textur.
Hynol Napisano 11 Wrzesień 2008 Napisano 11 Wrzesień 2008 Czyli to się dzieje tylko po render to texture? Dajesz w ustawieniach "use existing map channel" z numerem uvw które nakładasz?
michal84 Napisano 12 Wrzesień 2008 Autor Napisano 12 Wrzesień 2008 I tu jest problem bo nie mogę dać innego numeru oprócz "1" w channel gdyż po przeniesieniu do innego programu nie nakłada się dobrze. Na 1 dzieje się tak jak na screenach Ps Przy nałożeniu UVW map (bez renderu) i channelu na 1 także to jest.
michal84 Napisano 12 Wrzesień 2008 Autor Napisano 12 Wrzesień 2008 Nikt nie ma pomysłu by textura się wyrenderowała i po nałożeniu wyglądała tak jak przed renderem czy nałożeniu UVW map? Ps jak zmienie channel na 2 to jest ok ale tylko w maxie bo mozna zmienic w edytorze materialu na 2. Z mniejszymi obiektami nie mam takich problemów chociaż nałożenie modyfikatora zmienia mi strukturę co nie jest zbyt fajne.
Hynol Napisano 12 Wrzesień 2008 Napisano 12 Wrzesień 2008 (edytowane) Nie możesz nakładać tekstury i renderować do tekstury używając tego samego kanału. Nałóż teksturę jako uvw2 a przy render to texture użyj uvw1 zaznaczając automatic unwrap. Edytowane 12 Wrzesień 2008 przez Hynol
michal84 Napisano 12 Wrzesień 2008 Autor Napisano 12 Wrzesień 2008 Jedyne co dobrze wychodzi to cienie. Textura jest rozmazana na niektórych polygonach a na niektórych rozszerzona. Normalnie wychodzi mi render to texture ze skomplikowanymi obiektami. Ładnie się renderuje nawet bez nakładania UVW map. Tu wykonałem pól osiedla i nie wiem co się dzieje. Odseparowałem jeden obiekt i robiłem próby... Nic. Cofnąłem się do wersji wcześniejszych bo pomyślałem że się psikus wdarł... To samo. Na channel 2 (UVW map) textura wygląda normalnie a po render to texture rozciągana i mirrorowana. Używałem różnych kanałów i nie wiem co zrobić. Zapisałbym obiekt z texturami poprzez save ale nie będzie świateł i cieni.
michal84 Napisano 13 Wrzesień 2008 Autor Napisano 13 Wrzesień 2008 Co może być przyczyną iż textura robi takie rzeczy? Jest dopasowana na normalnych modelach. Na każdym są takie problemy. Z innymi obiektami poza tym projektem nie ma problemów.
Temporal Napisano 13 Wrzesień 2008 Napisano 13 Wrzesień 2008 Ładnie się renderuje nawet bez nakładania UVW map. Heh po twoich wypowiedziach wnioskuje ze chcesz miec dobrze bez jakims tam glupic uvw map itp. Coz moze przy prostych obiektach np box, teapot i lekkich modyfikacjach jakos mapowanie wyglada no ale to logiczne ze jednak wszystko trzeba mapowac wiec nie szukaj skrotow tylko naucz sie mapowania. Te wszystkie rozciagniecie wynikaja z faktu ze wspolrzedne mapowania sa tak rozjechane ze skad ma maxior wiedziec jak rozkladac texture. Jesli bys napisal ze mapujesz dobrze obiekty i tylko przy render to textur sie sypie to wtedy trzebabyloby szukac jakiego bledu ale z tego co opisujesz to jedynym bledem jest to ze ci sie mapowac obiektow nie chce albo to ze dasz modyfikator i obiekt sam sie zmapuje. Najwieksza kontrole nad mapowaniem masz w unwrapie ale tam trzeba wykorzystac dostepne narzedzia i cos zrobic z tym mapowaniem. Wszyscy mapuja to Ty tez bedziesz musial chyba ze chcesz caly zycie robic sphery, boxy i inne takie.
michal84 Napisano 16 Wrzesień 2008 Autor Napisano 16 Wrzesień 2008 Nie chodzi o mapowanie... W sumie chodzi lecz tu wchodzi kilka textur naraz i mapowanie musialoby sie odbywac na podzielonym obiekcie wg textur ale niewazne. Odjalem textury ale mam maly problem ten co na poczatku. Jak zrobic by textura po wyrenderowaniu posiadala ostrosc? Nalozylem texture, zmapowalem i jest ok. Ustawiam rende 4096x4096 i textura jest niewyrazna. Potrzebowalbym conajmniej z 5 razy wieksza rozdzielka ale jest to niewykonalne. Da sie jakos ustawic render? W sumie rozdzielka nie jest mi duzo wieksza potrzebna tylko ostrosc. Dzieki za wypowiedzi i sorki za chaotyczna wypowiedz
zgred Napisano 16 Wrzesień 2008 Napisano 16 Wrzesień 2008 W sumie rozdzielka nie jest mi duzo wieksza potrzebna tylko ostrosc. Moze zmien filtrowanie bitmapy w material editor na Summed Area?
mirach Napisano 16 Wrzesień 2008 Napisano 16 Wrzesień 2008 W materiale w bitmapie masz takie cus jak Blur, bazowo to jest na 1. Zmiejsz do 0,01 i zobacz jak wyjdzie.
michal84 Napisano 16 Wrzesień 2008 Autor Napisano 16 Wrzesień 2008 Ani jedno ani drugie nie pomaga. Jak dobrze się przyjrzę to jakby troszeczkę cieni dostał ale jest to tak nieznaczne że można śmiało powiedzieć że nie ma różnicy. Jakby ktoś jeszcze jakiś pomysł miał... Mam pytanie odnośnie zwiększania rozdzielki przy render to texture. Nie mogę ustawić powyżej 6000x6000 bo wyskakuje błąd i jakiś skrypt. Myślałem że może ramów za mało ale zwiększyłem plik stronicowania i to samo. Czemu?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się