Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Chodzi mi o takie rozwiązanie które jest (przynajmniej tak mi się wydaje) stosowane w większości gier. Dokładnie chcę zrobić taki płotek i zobaczyłem że w grach takie płotki są coś jak plane więc pomyślałem że to przeszklone plane z nałożoną teksturą. Więc teraz się pytam jak takie cos uzyskać ?

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

zapewne chodzi Ci o użycie mapki w kanale opacity. To co czarne jest niewidoczne, a co białe przeciwnie, widoczne. Poszukaj czegoś na ten temat i poczytaj.

 

pozdr

Napisano

Tutaj chodzi o czarno biala maske, ona nie wplywa na ilosc dostepnych kolorow na modelu tylko na przezroczystosc, kolorki przechowujesz w mapie diffuse.

Napisano

To chodzi o szybe czy o plot? A moze to szklany plot? :D By sie nie powtarzac to bardziej sprostuje posty wczesniejszych userow: potrzebujesz dwoch roznych tekstur ktore beda wykorzystywane dla tego danego modelu. Mozesz zrobic jedna teksturke na bazie drugiej ale to juz sprawa bardziej obslugi photoshopa czy innego progsa od 2d. Mozesz takze uzywac kolorow posrednich jak szary itp wtedy bedziesz mial czesciowa przezroczystosc w danym miejscu modelu.

Napisano

to chyba wiecie jakie w większości gier są płotki

takie jakby plane z nałożoną pamą szyby czyli funkcja raytrace i na to dana tekstura płotu. O takie mi cos chodzi.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności