Napisano 14 Wrzesień 200816 l Chodzi mi o takie rozwiązanie które jest (przynajmniej tak mi się wydaje) stosowane w większości gier. Dokładnie chcę zrobić taki płotek i zobaczyłem że w grach takie płotki są coś jak plane więc pomyślałem że to przeszklone plane z nałożoną teksturą. Więc teraz się pytam jak takie cos uzyskać ?
Napisano 14 Wrzesień 200816 l zapewne chodzi Ci o użycie mapki w kanale opacity. To co czarne jest niewidoczne, a co białe przeciwnie, widoczne. Poszukaj czegoś na ten temat i poczytaj. pozdr
Napisano 14 Wrzesień 200816 l Autor Ok dzięki zaraz poszukam czegoś. Tylko jedno pytanie. Jeżeli tylko czarne i białe, a płot ma miec kilka kolorów to jak to będzie ??
Napisano 14 Wrzesień 200816 l Tutaj chodzi o czarno biala maske, ona nie wplywa na ilosc dostepnych kolorow na modelu tylko na przezroczystosc, kolorki przechowujesz w mapie diffuse.
Napisano 14 Wrzesień 200816 l To chodzi o szybe czy o plot? A moze to szklany plot? :D By sie nie powtarzac to bardziej sprostuje posty wczesniejszych userow: potrzebujesz dwoch roznych tekstur ktore beda wykorzystywane dla tego danego modelu. Mozesz zrobic jedna teksturke na bazie drugiej ale to juz sprawa bardziej obslugi photoshopa czy innego progsa od 2d. Mozesz takze uzywac kolorow posrednich jak szary itp wtedy bedziesz mial czesciowa przezroczystosc w danym miejscu modelu.
Napisano 14 Wrzesień 200816 l Autor to chyba wiecie jakie w większości gier są płotki takie jakby plane z nałożoną pamą szyby czyli funkcja raytrace i na to dana tekstura płotu. O takie mi cos chodzi.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto