Jump to content

"wyciek swiatla" poza obiekt


jarah

Recommended Posts

caly dzien sie dzis mecze z takim szczegolem jak na screenie

 

duszkixf5.th.jpg

 

dodam ze obiekt jest zamkniety i nie ma przeswitow, swiatlo pada od dolu do gory (w kierunku sufitu). jak zwieksze natezenie to zwieksza sie rowniez wielkosc tej plamy poza obiektem... taka sytuacja moze miec miejsce moze dla polprzepuszczalnych materialow, ale to jest zwykly vraymtl, a efekt jest ten sam niezaleznie czy uzywam vray plane light czy vraylightmtl czy omni...

 

co/jak zrobi zeby efekt byl "normalny" i nie bylo wyciekow? :D

 

ustawienia rendera wlasciwie standardowe : irr + lc 1.0; exponential color (1,4 dark multiplier)

 

aha, przy wysokim boxie swiatlo sie nie "wylewa" a przy niskim (

Link to comment
Share on other sites

hmmm jak dam qmc razem z qmc jako secondary bounces to rzeczywiscie nie ma tego efektu ale render pogladowy trwa zdecydowanie za dlugo (kilka min. 64x64 px). do tego jakosc jest do d... ;d;d

 

irr very high -3 1 100 50 tez nie wiele zmienia ;/

 

potrzebuje zrobic plaskie, waskie swiatlo, ktore jest rozpraszane na pomieszczenie podobnie do tego duzego w tle... ale mam te cholerne wycieki :C

 

sa jakies zasady renderowania/tworzenia tego typu swiatel, o ktorych nie wiem ? :D

 

 

edit:

 

o! po kilkunastej kombinacji troche pomoglo : high irr + lc z tym ze irr z zaznaczona opcja 'detail enhancement'

Edited by jarah
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy