jarah Napisano 14 Wrzesień 2008 Napisano 14 Wrzesień 2008 caly dzien sie dzis mecze z takim szczegolem jak na screenie dodam ze obiekt jest zamkniety i nie ma przeswitow, swiatlo pada od dolu do gory (w kierunku sufitu). jak zwieksze natezenie to zwieksza sie rowniez wielkosc tej plamy poza obiektem... taka sytuacja moze miec miejsce moze dla polprzepuszczalnych materialow, ale to jest zwykly vraymtl, a efekt jest ten sam niezaleznie czy uzywam vray plane light czy vraylightmtl czy omni... co/jak zrobi zeby efekt byl "normalny" i nie bylo wyciekow? :D ustawienia rendera wlasciwie standardowe : irr + lc 1.0; exponential color (1,4 dark multiplier) aha, przy wysokim boxie swiatlo sie nie "wylewa" a przy niskim (
hcpiter Napisano 14 Wrzesień 2008 Napisano 14 Wrzesień 2008 mi w iesach wylewalo sie swiatlo z zamknietego pomieszczenia ale to dlatego ze nie wlaczylem vray shadows.
jarah Napisano 14 Wrzesień 2008 Autor Napisano 14 Wrzesień 2008 (edytowane) hmmm jak dam qmc razem z qmc jako secondary bounces to rzeczywiscie nie ma tego efektu ale render pogladowy trwa zdecydowanie za dlugo (kilka min. 64x64 px). do tego jakosc jest do d... ;d;d irr very high -3 1 100 50 tez nie wiele zmienia ;/ potrzebuje zrobic plaskie, waskie swiatlo, ktore jest rozpraszane na pomieszczenie podobnie do tego duzego w tle... ale mam te cholerne wycieki :C sa jakies zasady renderowania/tworzenia tego typu swiatel, o ktorych nie wiem ? :D edit: o! po kilkunastej kombinacji troche pomoglo : high irr + lc z tym ze irr z zaznaczona opcja 'detail enhancement' Edytowane 14 Wrzesień 2008 przez jarah
Bobby_digital Napisano 14 Wrzesień 2008 Napisano 14 Wrzesień 2008 bo detail enhacment to qmc wlasnie :) jesli irr nie pomaga to pewnie tez by dobrze bylo zwiekszyc jakosc LC a dokladnie to dokladnosc czyli wiekosc sampli zmniejszyc 1
jarah Napisano 14 Wrzesień 2008 Autor Napisano 14 Wrzesień 2008 masz racje, bo samo detail enhancement nie pomoglo, dopiero to i zmniejszenie sampla lc dalo dobry efekt :) a ze irr + detail enhanded = qmc to nie wiedzialem ;p, gdzies tylko wyczytalem ze irr to "okrojone" qmc..
Bobby_digital Napisano 14 Wrzesień 2008 Napisano 14 Wrzesień 2008 no nie calkowicie qmc, tam gdzie sa powierzchnie plaskie dziala samo irr plus jeszcze jest cos takiego w irr jak sample visibility.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się