futura Napisano 14 Wrzesień 2008 Napisano 14 Wrzesień 2008 witam, mam taki problem: nie wiem dlaczego szyby w oknach renderowanego domu zatrzymują światło zamiast rzucać lekko ciemniejszy cień - poprostu zachowują się jak obiekty ze zwykłym materiałem - dla światła są nieprzeźroczyste. materiał na szybkach to oczywiście vray mtl, z ustawionym lekkim odbiciem, a refract jest biały na max (czyli obiekt powinien być przeźroczysty) światło to direct light z cieniami vray, zaznaczonym transparent shadows i area shadow. wszystko powinno być ok a nie jest :/ na obrazku w załączniku widać scenke na której meczę się zeby uzyskać porządany efekt ale z miernym skutkiem :D widać "szyby" pokryte przeźroczystym materiałem i widać że zatrzymują światło :/
mirach Napisano 14 Wrzesień 2008 Napisano 14 Wrzesień 2008 Zaznaczyles w materiale szkla "affect shadows" przy refractions?
futura Napisano 15 Wrzesień 2008 Autor Napisano 15 Wrzesień 2008 no jaszka że zaznaczyłem (U_U)/ :D ale właśnie nawet z tym nie działa! już nie wiem co to może być! :/ szlag!
voyager Napisano 15 Wrzesień 2008 Napisano 15 Wrzesień 2008 A ja wiem co sie stao :D V-ray sie popsuł A tak na serio, to miałem ten sam problem jakiś czas temu i nie wiem, czy to był wina v-raya w wersji RC4, czy wszystkie tak mają. Vray nie lubi materiałów multi/sub object i elementy w modelu z przezroczystym materiałem traktowane są jako nieprzezroczyste. Nie przepuszczają światła, ani nie są uwzglęnianie w kanale alpha. Rozwiązaniem jest zdetachowanie szyby i nałużenie osobnego materiału. [edit po 30 sek] A! jeszcze jedno, bo nie doczytałem. Lepiej jak światło ma V-ray shadows. W nim tez możesz ustawić jego wielkość itp, ale bedzie w 100% pewne, że to nie wina światła Nie ma za co ;) 1
futura Napisano 15 Wrzesień 2008 Autor Napisano 15 Wrzesień 2008 ouch yeah! /(XoX)/ rzeczywiście wystarczyło nie dawać materiału z szybą do multi/sub i jazda:D thx men! :D
adam_m Napisano 15 Wrzesień 2008 Napisano 15 Wrzesień 2008 Witam, mam podobny problem, jak widać na załączonym obrazku moja szyba ani nie jest przezroczysta ani nie ma refleksów. Światło VRaySun, kamera VRay Physical Camera (na zwykłej również nic). Siedze już 3 dzień nad tym i nic, pomocy!
Hynol Napisano 16 Wrzesień 2008 Napisano 16 Wrzesień 2008 Wyłącz foga. Do cienkiej szyby jest niepotrzebny a nawet na niskich nastawach może dawać taki efekt.
adam_m Napisano 16 Wrzesień 2008 Napisano 16 Wrzesień 2008 (edytowane) Wyłączyłem fog i zero zmian. W viewporcie szyba jest przezroczysta a na renderze nie :( Co jeszcze sprawdzić? Ok, z przezroczystościa sobie poradziłem :) Teraz odblaski. Szyba jest matowa. HDRI w Reflection nic nie daje. Co zrobić aby szyba wyglądała tak?: Edytowane 16 Wrzesień 2008 przez adam_m
Hynol Napisano 17 Wrzesień 2008 Napisano 17 Wrzesień 2008 Z HDRI na płaskim obiekcie niewiele wyciśniesz - na pewno nie taki efekt. Trzeba odpowiednio rzeczywisty obiekt ustawić na przeciw okien albo przynajmniej plane z dobrą teksturą i opacity.
adam_m Napisano 17 Wrzesień 2008 Napisano 17 Wrzesień 2008 Ustawiłem na przeciw kilka domków, drzew itp i NIC. Szkło (jeżeli to coś można nazwać szkłem) jest matowe i nie odbija niczego! Skopiowałem ustawienia z kilku tutoriali z wizkami z pięknym realistycznym szkłem i zero efektu. Coś jest skopane z ustawieniami, tylko co?
Master Kiełbaster Napisano 17 Wrzesień 2008 Napisano 17 Wrzesień 2008 jaką masz mapę w reflect? daj glossines na 1 i pokaż render.
adam_m Napisano 17 Wrzesień 2008 Napisano 17 Wrzesień 2008 W Reflect miałem już falloff i HDRI. Zastosowałem również gotowe materiały szkła z vray-materials.de. Efekt:
Hynol Napisano 18 Wrzesień 2008 Napisano 18 Wrzesień 2008 HDRI w reflection? To na pewno nie będzie dobrze działać. Na początek wywal wszystkie mapy z reflection, enviroment itd. Ustaw mocny, w okolicach białego reflection i testuj pojawianie się odbić. Jak się nic nie odbija (a powinno) znaczy się coś pan sknocił potężnie panie kolego.
adam_m Napisano 18 Wrzesień 2008 Napisano 18 Wrzesień 2008 (edytowane) Zrobiłem tak jak Hynol proponował i... nic. To że coś jest skopane to jest oczywiste, tylko co o to jest pytanie tylko. Wstawiłem boxa i teapota przed szybą z materiałami szkła bo myślałem że to wina plane'a. Jak widać na załączonym obrazku, ładnie odbija górna podstawa boxa. Wniosek: zmienić kat padania swiatła na szybę. Wstawiłem invisible vray light na przeciw szyby i... NIC. Nie mam pojecia o co chodzi. POMOCY!!! NIKT nie wie co mozna zrobić aby szyba miała reflection? No reflections on VRayMtl if Fresnel reflections are enabled, the Fresnel IOR is locked to the refractive one, and the material has opacity map; Czy to może być powód braku refleksów na szybie? Edytowane 24 Wrzesień 2008 przez adam_m
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się