Skocz do zawartości

sposoby rozjasniania, przyciemniania sceny


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich,

 

1. jakie znacie sposoby rozjasniania/przyciemniania sceny w vrayu?

 

robilem kilka testow typu zwiekszanie enviroment multiplier, dark multiplier w color mapping (exponential / hsv exp) oraz zwiekszenie intensywnosci swiatla.

 

daje to rozne efekty.. a jakich Wy uzywacie, np do doswietlenia wnetrz aby zachowac kolory i nie psuc sceny sztucznie podkreconym jakims parametrem ?

 

2. jaki ma to wplyw (teoretyczny) na cienie, ich glebokosc, kolor, itp ?

 

3. co przy ktorych ustawieniach sceny (duze okno, male okno, sztuczne zrodla swiatla) lepiej sie sprawdza, a czego lepiej unikac?

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Napisano

najlepiej jest ustawić światło tak aby dawało odpowiednie cienie, a render rozjaśniać/przyciemniac za pomocą kamery fizycznej (wartości F number, shutter speed, oraz ISO)

Napisano

Troche dziwne i ogolne te pytania.

 

1. Zwiekszenie, zmiejszenie wartosci swiatel? :) Poczytaj sobie czym sie rozni Linear Maping, od Exp i od HSL Exp, Tak samo co to Linear Workflow. Ciezko powiedziec co to znaczy "nie psuc sceny". W zasadzie scena ma sie podobac klientowi, czesto sie ja przez to psuje.

Zupelnie inny sposob, to renderowanie do HDRa i bawienie sie w postprodukcji zeby uzyskac dobry balans.

2. Duzy :)

3. Tego to juz nie lapie. Mam napisac jakie stosuje ustawienia sceny w zaleznosci od wielkosci okna?

 

metoda swierszcza tez dobra, w koncu to pro od vizek :)

Napisano
Troche dziwne i ogolne te pytania.

 

1. Zwiekszenie, zmiejszenie wartosci swiatel? :) Poczytaj sobie czym sie rozni Linear Maping, od Exp i od HSL Exp, Tak samo co to Linear Workflow. Ciezko powiedziec co to znaczy "nie psuc sceny". W zasadzie scena ma sie podobac klientowi, czesto sie ja przez to psuje.

Zupelnie inny sposob, to renderowanie do HDRa i bawienie sie w postprodukcji zeby uzyskac dobry balans.

2. Duzy :)

3. Tego to juz nie lapie. Mam napisac jakie stosuje ustawienia sceny w zaleznosci od wielkosci okna?

 

metoda swierszcza tez dobra, w koncu to pro od vizek :)

 

 

Nie widze wiekszego sensu w odpowiadaniu na pytania, ktorych sie nie rozumie.

 

Jake sa roznice pomiedzy linear mappingiem a exponential to wiem, chociaz nie kryje sie ze dosc pobieznie, jednak dajac exponential z dark multiplier=10 scena i cienie staja sie dosc nierealistyczne.. i moze lepiej wtedy zwiekszyc multiplier w enviroment, albo multiplier danego swiata, itp

 

Wiem ze kazdy moze powiedziec ze jest nieskonczona ilosc ustawien w zaleznosci od tego co sie chce osiagnac, ale odpowiedzi typu "duzy" nie wiele pomagaja... ;/

 

pytania rzeczywiscie BARDZO ogolne, ale od czego mamy forum? od dyskusji.

 

ogolnie chodzi mi o to czy robil ktos doswiadczenia z roznymi parametrami i co warto zwiekszac, zmniejszac (color mapping, enviroment, multiplier danego swiatla, czy mniejsze/wieksze ISO na kamerze fizycznej) aby realistycznie przyciemnic/rozjasnic scene nie tracac przy tym cieni takich jakie powinny byc w rzeczywistosci i zeby render nie musial przy tym trwac nieskonczonosc...

Napisano

Nigdzie nie powiedzialem ze nie rozumiem pytan, tylko ze sa bardzo oglne i ciezko na nie odpowiedziec. A jak mowisz, po to forum, wiec dysutuje. Nigdzie tez nie powiedzialem ze zle zrobiles ze zadales pytania. Jesli moj sposob wypowiedzi cie urazil, to przepraszam, robie sie zgryzliwy na starosc ;)

 

W najprostrzej prostocie. Powiem szczerze, chyba tylko raz ruszalem Dark/Bright Multiplayer, tak, to zawsze zostawiam na 1, nie widze potrzeby mieszania w tym, lepiej juz w posprodukcji podciagnac cienie.

Co do Color Mapingu, to naprawde radze zapoznac sie z tym bardziej niz pobieznie. Od tego wlasnie zalezy jak ci sie bedzie rozkladac swiatlo w scenie. Jest pare roznych metod, i kazda ma swoje prawa i zasady. Zupelnie inaczej robisz materialy i oswietlenie pod Linear Workflow, inaczej jak stosujesz exponential, jeszcze inaczej przy robieniu na sile Linearem bez gammy. Mam nadzieje ze to wyjasni dlaczego napisalem "Duzy"

Nie opisze ci kazdego workflowu, bo po pierwsze bym musial ksiazke napisac, po drugie w pracy siedzie i szef mnie zaraz zamorduje, po trzecie troche informacji na ten temat na sieci jest, po czwarte, nie uwazam sie za experta.

 

Odsylam do watkow na tym forum, Light Contest i LWF Discusion. Jak chcesz konkretnej pomocy to pokaz scene, ustawienia i powiedz co bys chcial z nia zrobic.

 

pozdrawiam

mirach

Napisano

ok :)

dzieki, do Light Contest patrzylem, jestem na 59 stronie :) bardzo ciekawy temat !

 

osobiscie mam jakies uprzedzenie do zabawy dark/bright multiplier w color mappingu.. i sprobuje sie bawic kamera fizyczna ;p

 

ale ogolnie przyznaje ci racje, trzeba by ksiazke napisac (gruba) aby opisac wszystkie mozliwosci polaczen materialow/swiatla/mappingu itp itd... wiec ze zostaje tylko praktyka, kombinowanie i renderowanie ! :D

 

czasem scena zaczyna zupelnie odbiegac od tego co chce sie osiagnac, i trzeba zaczynac od nowa, ale niestety zlotego srodka nie ma, wiec w odpowiedzi dla tych ktorzy moze kiedys zaczna czytac temat pisze na koniec :

 

najlepiej jednak samemu probowac az wyjdzie ! :D

 

pozdrawiam !!

 

 

ps.. ale piszcie, moze sie czegos ciekawego dowiem ;p

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności