Napisano 23 Luty 200421 l witam, oto poczatki pracy nad jugoslowianskim cackiem bawie sie w maxie ok 3 miesiecy i pewnie nie wiem wielu rzeczy wiec milo widziana ktytyka a co najwazniejsze wskazowki mam mianowicie tylko taki problem na masce ok 5 cm od krawedzi powinno byc wieksze zalamanie a meshsmooth robi mi piekne zaokraglenie ze na razie to sie zapowiada jak jakies ferrari :) jak zrobic wieksze zalamanie bez az takich kraglosci, uzywalem crease ale sie nie nadaje bo robi krawedzie weight tez nie bo niszczy ladna siatke deformujac wszystko wokol robilem dodatkowe kreawedzie chamferem ale powoduje to dodatkowe edge w siatce i po meshsmoothu powsttaje juz nie taka lada siatka zlozona z samych kwadratow przepraszam ze tu zamieszczam to pytanie ale po co marnowac miejsce na servie skoro to jest w koncu takze i WIP czekam thx
Napisano 23 Luty 200421 l zrob blisko rownolegly rzad dodatkowych edgow i tak zmieniaj ich oddalenie od tych co tworza to zejscie az po meshmooth bedzie zadowalajacy efekt
Napisano 23 Luty 200421 l Autor ok mam krawedzie zblizone do siebie i nawet efekt moze byc tylko czy jest to poprawne jesli pozostanie mi przez to trojkat w siatce ??? a powstaje dlatego ze nie moge ciać do konca bo powstana mi kanty az na blotnikach zamieszczamn screeny powstalego problemu
Napisano 23 Luty 200421 l pokaż zdjęcie oryginału bo nie do końca wiadomo o co chodzi z tą krawędzią, to znaczy jak naprawdę wygląda :) pozdrawiam [piwo]
Napisano 23 Luty 200421 l w sumie trojkat nie jest chyba porzadany co ? :) zawsze mozna tak wykombinowac nawet kosztem wiekszej ilosci ogolnej polygonow zeby go nie bylo. A jesli krawedz jest za ostra to oddalasz edge i juz.
Napisano 24 Luty 200421 l Autor a wiec o te zagiecie na masce chodzi : btw sorry za jajcarska fotke ale na niej to najlepiej widac :) i jakbyscie to rozwiazali.....
Napisano 24 Luty 200421 l w tym wypadku chyba najlepiej będzie zweldować (WELD) wszystkie trzy wertexy, które zaznaczyłeś :) [piwo]
Napisano 24 Luty 200421 l Autor no dobrze ladnie to wychodzi jesli je rozsune (edge) ale niestety potem reszta siatki mi sie nieco psuje aleeeee zauwazylem na innych wipach z widokow siatek ze niektorzy robia detach np samej maski i tylko na niej robie zabawe na edgach chamferem po czym wyglada to ladnie i nie ma wplywu na reszte siatki czy to regula czy raczej powinienem bawic sie na monolicie i robic jako calosc bez odlaczania fragmentow do obrobki a jesli juz odlaczam to czy potem spowrotem nalezy dolaczyc i weldem polaczyc do kupy czy pozostawic jako autonomiczne elementy....?? tylko potem kazde muzi miec swojego meshsmootha ??? bo nie widze innego wyjscia (dziekuje za wczesniejsze odpowiedzi)
Napisano 24 Luty 200421 l jak już jakieś części rozłączysz to nie ma sensu potem ich znowu łączyć :) w końcu każde auto składa się z oddzielnych części :) a co do tego edytowania na oddzielnym obiekcie... każdy samochód ma raczej płynne przejścia, jest jakby jedną bryłą, którą na końcu ktoś pokroił na oddzielne obiekty, jak lampy, maska drzwi itd. :) więc lepiej najpierw postaraj się uzyskać porządany bez detachowania, a opcji tej użyj dopiero wtedy, gdy będziesz zadowolony z uzyskanego efektu :) pozdrawiam [piwo]
Napisano 24 Luty 200421 l Autor apropos trojkatow to wlasnie zajarzylem ze w HSDS jest pozyteczna funkcja \'force quads\' dokonujaca zmian w siatce zamieniejac wszystkie poly na czworokaty uzywa tego ktos, moga byc jakies nieprzewidywalne skutki, pomijam te oczywiste mam na mysli cza sa jakies cyrki jak np z boolean w maxie ?
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto