Skocz do zawartości

Wolne odtwarzanie animacji w viewporcie


dyb3k

Rekomendowane odpowiedzi

Czy to jest mozliwe zeby Max 2009 odtwarzal mi animacje w viewporcie z predkoscia 9 klatek na sekunde kiedy puszczam play darmowego ludzika Dee ktory absolutnie nic nie robi? Gdy zaczalem nim troche poruszac to predkosc animacji spadla do 3 klatek na sekunde. Laczna ilosc polygonow to 27000. W glowie mi sie nie miesci zeby max nie byl w stanie pociagnac takiego banalnego ludzika w realtime.

Moj sprzet to:

Pentium 4 dual core 3,2Ghz

GeForce 7600GT

2Gb ram

Wszystkie najswiezsze sterowniki i directx 9.0c

 

Bardzo prosze o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 18
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Nie wiem co to za ludzik, ale jeśli jest podłączony pod Bipeda i ma na sobie modyfikatory typu Skin/Morph/Physics to jest to jak najbardziej prawdopodobne. Przy każdej klatce procesor musi przeliczać wspomniane modyfikatory, stąd taka mizerna prędkość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

arev-Wielkie dzieki za szybka odpowiedz

Ten ludzik Dee ma normalny system kosci Bones i faktycznie ma na sobie modyfikatory skin i morpher. To w takim razie jak sie animuje takie postacie skoro wlasciwie nie widac efektow pracy? To wyglada podobnie do animacji lalkowej w tym momencie. Efekt widac dopiero po renderingu. To na jaka cholere sa te komputery. Chyba przerzuce sie na lalki i bede robil im zdjecia;) Zartuje troche. Ale wynika z tego ze animuje sie tylko kosci bez skory. A wynik oglada sie dopiero po renderingu. Dosc to jest glupie...

Edytowane przez dyb3k
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczesniej animowalem ludzika Max v3 i chodzilo w miare dobrze bo 20fps. Ale odkrylem to dopiero jak zauwazylem ze ten Dee nie daje rady. Nie no jestem wlasciwie strasznie rozczarowany w tym momencie... Ktos wie jak to sie robi w powaznym studio filmowym?

Edytowane przez dyb3k
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze ciekawiej. Wylaczylem W display geometry i bones tak ze teraz widze tylko shapes ktore kontroluja kosci. Takie proste kolka i kwadraty. A odtwarza mi to z predkoscia 1fps. To jesli to jest normalne to ja sie poddaje i biore kartke papieru...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są ciekawsze narzędzia do animacji postaci niż 3dsMax :D

Ja sam zbyt często takimi akurat rzeczami się nie zajmuję, ale gdy już tak to praktycznie zawsze jest kłopot z płynną animacją postaci w viewporcie. Możesz spróbować opcji "Make preview" - robi avi z kolejnych klatek viewportu i odtwarza z normalną prędkością.

 

p.s. Jest taki guziczek: edit.gif, gdy chcesz coś dopisać do posta ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem ze jest opcja "Make preview" ale sadzilem ze mozna ja obejsc. Bo 100 razy na godzine robic make preview zeby zobaczyc czy wyszedl taki ruch o jaki chodzilo to jest troche uprzykrzajace zycie zajecie. Nie wspominajac o mimice twarzy. Bo ruchy konczyn mozna jeszcze ogladac tylko jako bones ale z mimika to tylko to nieszczesne "make preview" zostaje... Moze ktos chce mi zrobic prezent i powiedziec ze sie myle?;)

Aha postaram sie pamietac o "EDIT"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

serwus :)

dybek: poza ograniczeniami sprzetowymi jesc sporo spraw, ktore mozna/trzeba powylaczac .

sprawdz jaki masz tryb graficzny ( lepiej direct), napisz cos o postaci- czy ona ma wlaczony mesh smooth ? - jesli tak , to wylacz. ( jeszcze lepeij calkiem skasowac go - bedzie dzialac szybciej niz wylaczony).

czy masz jakies tekstury na tej postaci ? mozesz wylaczyc ich wyswietlanie w viewporcie. Ostatnio calkiem fajna maszyne zamulilo mi wlaczenie w wiewporcie wyswietlania proceduralnego gradientu jako tekstury ( ramp).

Wrzuć testowo na wszystko jeden -szary material.

Czasem jest tak , ze cos jest namieszane i zwalani maxa ( np. jakies expressions) ,

Jesli to wszystko nie pomoze, to mozna zrobic prosty, pomocniczy obiekt , ktory bedziesz animowac w wiewporcie , a do renderu wlaczyloby sie Twoj glowny obiekt.

Napisz jakie masz modyfikacje na tym ludziku . Zobacz tez czy przyspieszy jak wylaczysz morphera, a jak nie przyspieszy , to zobacz czy sie poprawi, gdy wylaczysz skina. Oczywiscie wylaczenie skina spowoduje ze bedziesz ruszac szkieletem, a siatka pozostanie nieruchoma. Pozwoliloby Ci to zorientowac sie czy to skin psuje sprawe.

Jak nie pomoze to napisz. O ile za plynnosc wyswietlania odpowiada karta graf, to przy skinie za obliczenia odpowiada procesor. Czesto plynnosc moga zmniejszyc ( i to drastycznie) modyfikatory typu flex .

pozdrawiam i zycze powodzenia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kannu- dziekuje za wyczerpujaca odpowiedz. Wyrzucilem meshsmooth nic nie dalo, wylaczylem morpher tez nic, nawet skin a wylaczylem i nic lepiej. Chyba tak jak napisla JmTm00 trzeba polegac jadynie na "make preview". Sprawdzalem direct3d i openGL i nie ma roznicy za bardzo. A ten ludzik Dee o ktorym mowa to ten na obrazku nizej. Nie ma on zadnych tekstur itp.

dee.jpg

 

Jeszcze raz dziekuje za odpowiedzi. Chyba pozostaje mi pomeczyc "preview" chociaz nie widze tego za bardzo... Zawsze chcialem robic animacje 2d wiec moze czas w koncu dac sobie spokoj z 3d...;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

serwus :)

dybek - preview to porazka. tak sie nie animuje. potrzebny jest interaktywny podglad animacji. Make preview jest do robienia co jakis czas .

czy to darmowy model ? moze bys dal linka , to moze poprobujemy to odpalic na innych kompach.

A jak z pozostalymi animacjami ? jak cos sobie animujesz, to masz w maxie plynnosc ?

 

Jeszcze raz zajzalem jaki masz sprzet i nie powinno byc najmniejszego problemu. Problem musi byc gdzie indziej. Mysle ze na luzie powinno Ci isc kilkadziesiat klatek na sekunde.

pozdrawiam i zycze powodzenia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie możesz jeszcze spróbować odtwarzania po klatce, bo podejrzewam, że oprócz niskiego framerate viewport również gubi klatki. Ja czasem w taakiej sytuacji przytrzymuję ">", czyli przejście do kolejnej klatki. W ten sposób żadna nie jest pominięta, ale odtwarzanie jest wolniejsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jest link do tego luldzika Dee

http://www.manuelsierra.net/Rig.html

 

Dodam jeszcze ze robilem format dysku i mam teraz na kompie tylko windowsy i 3ds maxa. I oczywiscie jak pisalem wczesniej najswiezsze sterowniki do karty graficznej i directx 9.0c z sierpnia.

Robilem testy z moimi animacjami i takie wyszly mi wyniki:

- 160fps animacja samego bipeda

- 37fps moj prosty ludzik na ktorym jest tylko skin a system kosci to biped lacznie 9000 poly

- 20fps ten sam ludzik z dodanym turbosmooth

- 18 fps darmowy rig max v3 21000 poly

- 9fps ludzik Dee stojacy i nic nie robiacy 27000 poly ( zainstalowalem Maxa na innym komputerze i tam ten stojacy ludzik odtwarza sie z predkoscia 6fps)

- 3fps animacja 2 ludzikow Dee 55000poly

 

arev- odtwarzanie animacji przytrzymujac ">" idzie tak wolno ze to juz zupelnie nie ma sensu

 

kannu- jesli bylbys tak mily i zerknal na tego ludzika Dee to bylbym Ci dozgonnie wdzieczny. Bo tez wydaje mi sie ze powinien byc interaktywny podglad taki malo skomplikowanych postaci.

 

Dziekuje za pomoc

Edytowane przez dyb3k
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to jest link do tego luldzika Dee

http://www.manuelsierra.net/Rig.html

 

kannu- jesli bylbys tak mily i zerknal na tego ludzika Dee to bylbym Ci dozgonnie wdzieczny. Bo tez wydaje mi sie ze powinien byc interaktywny podglad taki malo skomplikowanych postaci.

 

Dziekuje za pomoc

Masz po prostu za wolny proc. Pentium 4 D 3.2GHz to zabytek. Wszystkie obliczenia związane z viewportami są liczone na jednym rdzeniu. Zmień proca na Core2Duo, najlepiej na coś z seri E8x00, i podkręć do 3.8GHz, 4GHz. C2D zegar w zegar z Pentium D jaki masz są około 2 czasem może i 3 krotnie szybsze. Wiec z 9fps powinno ci podskoczyć może nawet do 20fps.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem na moim kompie z E8400@3800MHz. Proste ruch ludzika to 21fps.

Kilka lat temu na AthlonieXP 1700@1800MHz animowałem dużo bardziej złożone siatki, każdy ruch wymagał masy cierpliwości, a o 9fps nie mogłem nawet marzyć;).

Spróbuj jeszcze wyłączyć RealTime (prawym na Play), będziesz mieć wtedy wolny ruch, ale max nie pominie żadnej klatki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O kurcze 21fps to mega wypasik:) Poki co bede robil postacie na bipedzie bo zdecydowanie najszybciej chodzi chociaz tez bez rewelacji. Ale jak to mawial moj facet od informatyki: "Im trudniej tym lepiej";) I mial chyba racje... Dzieki za powiadomienie o tej funkcji "real time"-przyda sie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności