Brat kuzyna mojej ciotki Napisano 3 Październik 2008 Napisano 3 Październik 2008 Witam. Mam problem z rigiem, który wydawać by się mogło , że zrobiłem poprawnie (wg digital tutors) Jednak niektóre kości zachowują się nie tak jakbym sobie życzył, a niektóre kontrolery w ogóle nie wpływają na kości. Użyłem standardowego bipeda, który normalnie działa bez zarzutu. Zresztą zobaczcie na klipie. http://pl.youtube.com/watch?v=WBIbU5qTutM
andy_a Napisano 3 Październik 2008 Napisano 3 Październik 2008 Bracie kuzyna ciotki swojej (:) ) co do rigu to: 1. Głowa działa „właściwie” znaczy się tam jest jednocześnie ik i fk ale nie ma up vector dla ik i przez to całe zamieszanie (jak animujesz samym ik to prędzej czy później jakiś gimbal lock się walnie :] a jeśli fk to xsi przy cofaniu itp. będzie się starał odczytać pozycję effectora ik i też d.) Moja rada taka – stwórz sobie osobny rig dla głowy :) (ew. wyłącz blending ale imo własny rig lepszy) 2. To z nogą to gdzieś po drodze coś poszło nie tak (nie ma to jak fachowy komentarz :) ) - może gdzieś zerwałeś połączenie w łańcuchu albo użyłeś jakiś constrains (trudno mi powiedzieć). Najlepiej zrób tak: Animate -> Character -> Biped Guide -> Rig from Biped Guide (i nie martw się o envelopy – GATOR jest Twoim przyjacielem :P ) 1
Brat kuzyna mojej ciotki Napisano 3 Październik 2008 Autor Napisano 3 Październik 2008 dzięki za pomoc. Piszesz, że to normalne... może to prawda, ale dla mnie jako nowicjusza, jest to trochę nienaturalne....
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się