Napisano 3 Październik 200816 l Witam. Mam problem z rigiem, który wydawać by się mogło , że zrobiłem poprawnie (wg digital tutors) Jednak niektóre kości zachowują się nie tak jakbym sobie życzył, a niektóre kontrolery w ogóle nie wpływają na kości. Użyłem standardowego bipeda, który normalnie działa bez zarzutu. Zresztą zobaczcie na klipie. http://pl.youtube.com/watch?v=WBIbU5qTutM
Napisano 3 Październik 200816 l Bracie kuzyna ciotki swojej (:) ) co do rigu to: 1. Głowa działa „właściwie” znaczy się tam jest jednocześnie ik i fk ale nie ma up vector dla ik i przez to całe zamieszanie (jak animujesz samym ik to prędzej czy później jakiś gimbal lock się walnie :] a jeśli fk to xsi przy cofaniu itp. będzie się starał odczytać pozycję effectora ik i też d.) Moja rada taka – stwórz sobie osobny rig dla głowy :) (ew. wyłącz blending ale imo własny rig lepszy) 2. To z nogą to gdzieś po drodze coś poszło nie tak (nie ma to jak fachowy komentarz :) ) - może gdzieś zerwałeś połączenie w łańcuchu albo użyłeś jakiś constrains (trudno mi powiedzieć). Najlepiej zrób tak: Animate -> Character -> Biped Guide -> Rig from Biped Guide (i nie martw się o envelopy – GATOR jest Twoim przyjacielem :P )
Napisano 3 Październik 200816 l Autor dzięki za pomoc. Piszesz, że to normalne... może to prawda, ale dla mnie jako nowicjusza, jest to trochę nienaturalne....
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto