Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam.

 

 

Mam problem z rigiem, który wydawać by się mogło

, że zrobiłem poprawnie (wg digital tutors) Jednak niektóre

kości zachowują się nie tak jakbym sobie życzył, a niektóre

kontrolery w ogóle nie wpływają na kości. Użyłem standardowego

bipeda, który normalnie działa bez zarzutu. Zresztą zobaczcie

na klipie. http://pl.youtube.com/watch?v=WBIbU5qTutM

  • Odpowiedzi 2
  • Wyświetleń 1,5k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Bracie kuzyna ciotki swojej (:) ) co do rigu to:

1. Głowa działa „właściwie” znaczy się tam jest jednocześnie ik i fk ale nie ma up vector dla ik i przez to całe zamieszanie (jak animujesz samym ik to prędzej czy później jakiś gimbal lock się walnie :] a jeśli fk to xsi przy cofaniu itp. będzie się starał odczytać pozycję effectora ik i też d.) Moja rada taka – stwórz sobie osobny rig dla głowy :) (ew. wyłącz blending ale imo własny rig lepszy)

2. To z nogą to gdzieś po drodze coś poszło nie tak (nie ma to jak fachowy komentarz :) ) - może gdzieś zerwałeś połączenie w łańcuchu albo użyłeś jakiś constrains (trudno mi powiedzieć). Najlepiej zrób tak: Animate -> Character -> Biped Guide -> Rig from Biped Guide (i nie martw się o envelopy – GATOR jest Twoim przyjacielem :P )

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności