Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

przez ostatnie tygodnie uczę się anatomii i robię ten tutorial Discreet 3ds max Games Development Series - Modeling Games Characters. Robiłem go już 3 razy, ale wychodziło to tzw. badziewnie. Za kolejnym razem wszysło lepiej i chciał bym, żebyście mi powiedzieli co robie źle, żebym mógł to poprawić. Mam kilka screenów można by powiedzieć, że z każdego kąta :D

ain16t28lddur6gj0rr.jpg

 

Trochę pupa, że wyszła bo mam tzw. fałdy :D Co do poprawy co jest dobrze i nie zmieniać. Jak możecie to powiedzcie jak mogę zmienić tyłek.

 

Acha i jeszcze siateczka :D

 

m77jddf7gu05fqm3ge2.jpg

  • Odpowiedzi 7
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

...skoro robisz cos na podstawie materialow dotyczacych modelowania pod katem gier to nie wiem czy powinienes finalnie sprawdzac swoj model pod meshsmoothem- modele do gier to zwykle low poly - jak kcesz zeby dobrze wygladaly po zageszczeniu siatki to musisz odpowiednio zmodyfikowac pierwotna siatke. Kolejna sprawa to ta nauka anatomii - sadze ze nie nauczysz sie jej lepiej niz przegladajac materialy o anatomii - proponuje serie ksiazek Andrew Loomis -wpisz w yahoo (google zaczyna sie panoszyc jak monopolista). Ogladaj rowniez siatki modeli 3d - duzo ogladaj - szukaj podobienstw i roznic i kombinuj dlaczego autor zrobil to tak a nie inaczej- no i staraj sie unikac trojkatow w swoich siatkach - niech twoje poly beda czterowierzcholkowe - wyjdzie im to na dobre

Napisano

Tylko to jest niedokończone. Dokańczam to codziennie i nie to będzie pod kątem gier :) Ten tutorial składa się z ok. 20 filmików po 10minut może i nawet więcej :D Puki co jeszcze zrobię piersi, wywalę edges które tworzą trójkąty, dorobię twarz, jakiś ubiór, małe poprawki i będzie mam nadzieje dobrze :)

 

Dzięki za pomoc.

Napisano
Tylko to jest niedokończone. Dokańczam to codziennie i nie to będzie pod kątem gier :) Ten tutorial składa się z ok. 20 filmików po 10minut może i nawet więcej :D

 

To może przejrzyj do końca ten tutorial. Może w dalszych odcinkach autor pokaże Ci jak zagęścić siatę i wyciągnąć z niej coś co przypomina człowieka:)

Zasada: "od ogółu do szczegółu" ma tu chyba zastosowanie;)

Nie widziałem tego tutoriala ale przerabiam innego i właśnie w ten sposób autor zaczyna, a w 6 części wraca do twarzy i robi oczy, nos i resztę :)

Pozdrawiam

Napisano

hmmm...nie wiem jak dlugo sie bawisz juz grafika 3d ale moim zdaniem anatomia jest dosc ciezka na poczatku - postac musi miec idealne proporcje zeby wygladala ludzko i wydaje mi sie ze przy tym modelu juz nagromadzilo sie dosc sporo rzeczy do poprawy i rownie dobrze by go mozna zaczac od nowa.propnuje zaczac od czegos bardziej 'martwego' i przerobic jakis inny tutorial a wrocic do tego pozniej - przerabianie go trzy razy musi byc dosc zmudne i jest ryzyko ze mozesz sie zniechecic.ale decyzja nalezy do ciebie - masz zapal to walcz ,rzucanie sie na glebokowa wode tez ma swoje plusy ;)

 

pozdrawiam

Napisano

Na początku zrobiłem głowę, ale coś nie wypaliła. Robiłem to za pomocą tutoriala który jest w dziale tutoriale Box Modeling (7 części). Wyszło mi coś takiego (ucho sam musiałem robić bez żadnego tutoriala).

 

iqf09cbqcv9qzs84h1du.jpg

 

(Wiem to jest tragiczne :D )

 

Te filmiki które pokazują jak robić człowieka są też trochę dziwne. Ponieważ np. w trzecim filmiku koleś robi ramię rękę bez dłoni, a w następnym ma już dłoń. Niektóre rzeczy musiałem sam robić (ręka, tyłek).

 

@DiO: Grafiką 3D tak poważnie to bawię się od początku wakacji. Rozpocząłem na początku maja, ale to tak od czasu do czasu. W końcu mnie to wciągnęło :D Zapał mam (można powiedzieć, że tak

i moim paliwem są innych prace). Jak widzę inny prace to zasiadam do swojej :)

 

Za drugim razem wyszło mi coś takiego

 

t3922s0nqpr7iidibj6.jpg

 

11cizapbo9p12j679yo8.jpg

 

i tyłek (screen w załączniku) ma fałdy (całkiem daleki od poprawności).

 

@korasonek: Przejrzałem cały tutorial i efekt końcowy tego tutoriala jest taki http://wupek.pl/images/db2kuhq3hm6yckwagjy9.jpg pod koniec tutoriali koleś zagęszcza siatkę zmienia ją, dodaje kilka edges inne usuwa. (srr, że w linku, ale za dużo screenów wstawiłem).

Napisano

siatka lezy, nie nie, nie lezy, lezy i kwiczy. Po pierwsze, zdecyduj czy robisz low poly, czy pod wygladzanie, bo rozne techniki. Jak juz zdecydujesz, to wez sie za jakis podstawowy tutorial o tym jak ukladac topologie siatki zeby nie wychodzil taki koszmarek jak u ciebie. Rzuc okiem na referencje tego pana:

http://www.pixelandpoly.com/reference.html

 

np:

http://www.pixelandpoly.com/graphics/referenceimages/bodyworkflow.jpg

http://www.pixelandpoly.com/graphics/referenceimages/headsteps.gif

 

pozdrawiam i powodzenia

mirach

  • Like 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności