Napisano 3 Październik 200816 l Witam, przez ostatnie tygodnie uczę się anatomii i robię ten tutorial Discreet 3ds max Games Development Series - Modeling Games Characters. Robiłem go już 3 razy, ale wychodziło to tzw. badziewnie. Za kolejnym razem wszysło lepiej i chciał bym, żebyście mi powiedzieli co robie źle, żebym mógł to poprawić. Mam kilka screenów można by powiedzieć, że z każdego kąta :D Trochę pupa, że wyszła bo mam tzw. fałdy :D Co do poprawy co jest dobrze i nie zmieniać. Jak możecie to powiedzcie jak mogę zmienić tyłek. Acha i jeszcze siateczka :D
Napisano 3 Październik 200816 l ...skoro robisz cos na podstawie materialow dotyczacych modelowania pod katem gier to nie wiem czy powinienes finalnie sprawdzac swoj model pod meshsmoothem- modele do gier to zwykle low poly - jak kcesz zeby dobrze wygladaly po zageszczeniu siatki to musisz odpowiednio zmodyfikowac pierwotna siatke. Kolejna sprawa to ta nauka anatomii - sadze ze nie nauczysz sie jej lepiej niz przegladajac materialy o anatomii - proponuje serie ksiazek Andrew Loomis -wpisz w yahoo (google zaczyna sie panoszyc jak monopolista). Ogladaj rowniez siatki modeli 3d - duzo ogladaj - szukaj podobienstw i roznic i kombinuj dlaczego autor zrobil to tak a nie inaczej- no i staraj sie unikac trojkatow w swoich siatkach - niech twoje poly beda czterowierzcholkowe - wyjdzie im to na dobre
Napisano 3 Październik 200816 l Autor Tylko to jest niedokończone. Dokańczam to codziennie i nie to będzie pod kątem gier :) Ten tutorial składa się z ok. 20 filmików po 10minut może i nawet więcej :D Puki co jeszcze zrobię piersi, wywalę edges które tworzą trójkąty, dorobię twarz, jakiś ubiór, małe poprawki i będzie mam nadzieje dobrze :) Dzięki za pomoc.
Napisano 4 Październik 200816 l Tylko to jest niedokończone. Dokańczam to codziennie i nie to będzie pod kątem gier :) Ten tutorial składa się z ok. 20 filmików po 10minut może i nawet więcej :D To może przejrzyj do końca ten tutorial. Może w dalszych odcinkach autor pokaże Ci jak zagęścić siatę i wyciągnąć z niej coś co przypomina człowieka:) Zasada: "od ogółu do szczegółu" ma tu chyba zastosowanie;) Nie widziałem tego tutoriala ale przerabiam innego i właśnie w ten sposób autor zaczyna, a w 6 części wraca do twarzy i robi oczy, nos i resztę :) Pozdrawiam
Napisano 4 Październik 200816 l hmmm...nie wiem jak dlugo sie bawisz juz grafika 3d ale moim zdaniem anatomia jest dosc ciezka na poczatku - postac musi miec idealne proporcje zeby wygladala ludzko i wydaje mi sie ze przy tym modelu juz nagromadzilo sie dosc sporo rzeczy do poprawy i rownie dobrze by go mozna zaczac od nowa.propnuje zaczac od czegos bardziej 'martwego' i przerobic jakis inny tutorial a wrocic do tego pozniej - przerabianie go trzy razy musi byc dosc zmudne i jest ryzyko ze mozesz sie zniechecic.ale decyzja nalezy do ciebie - masz zapal to walcz ,rzucanie sie na glebokowa wode tez ma swoje plusy ;) pozdrawiam
Napisano 4 Październik 200816 l Autor Na początku zrobiłem głowę, ale coś nie wypaliła. Robiłem to za pomocą tutoriala który jest w dziale tutoriale Box Modeling (7 części). Wyszło mi coś takiego (ucho sam musiałem robić bez żadnego tutoriala). (Wiem to jest tragiczne :D ) Te filmiki które pokazują jak robić człowieka są też trochę dziwne. Ponieważ np. w trzecim filmiku koleś robi ramię rękę bez dłoni, a w następnym ma już dłoń. Niektóre rzeczy musiałem sam robić (ręka, tyłek). @DiO: Grafiką 3D tak poważnie to bawię się od początku wakacji. Rozpocząłem na początku maja, ale to tak od czasu do czasu. W końcu mnie to wciągnęło :D Zapał mam (można powiedzieć, że tak i moim paliwem są innych prace). Jak widzę inny prace to zasiadam do swojej :) Za drugim razem wyszło mi coś takiego i tyłek (screen w załączniku) ma fałdy (całkiem daleki od poprawności). @korasonek: Przejrzałem cały tutorial i efekt końcowy tego tutoriala jest taki http://wupek.pl/images/db2kuhq3hm6yckwagjy9.jpg pod koniec tutoriali koleś zagęszcza siatkę zmienia ją, dodaje kilka edges inne usuwa. (srr, że w linku, ale za dużo screenów wstawiłem).
Napisano 4 Październik 200816 l siatka lezy, nie nie, nie lezy, lezy i kwiczy. Po pierwsze, zdecyduj czy robisz low poly, czy pod wygladzanie, bo rozne techniki. Jak juz zdecydujesz, to wez sie za jakis podstawowy tutorial o tym jak ukladac topologie siatki zeby nie wychodzil taki koszmarek jak u ciebie. Rzuc okiem na referencje tego pana: http://www.pixelandpoly.com/reference.html np: http://www.pixelandpoly.com/graphics/referenceimages/bodyworkflow.jpg http://www.pixelandpoly.com/graphics/referenceimages/headsteps.gif pozdrawiam i powodzenia mirach
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto