strong Napisano 3 Październik 2008 Napisano 3 Październik 2008 W chwili gdy renderuje, obiekt na ktorym jest falloff reflection pokazuje odbicie tylko do polowy i nagle ucina bez zadnego plynnego przejscia. Kanal filter reflection wyglada poprawnie, plynnie przechodzi zas kanal reflection pokazuje jak odbicie zostaje uciete. Czym to jest spowodowane? Falloff jest domyslny. Bardzo prosze o pomoc.
mkeruj Napisano 3 Październik 2008 Napisano 3 Październik 2008 Może nie ma co odbijać więc odbija czerń...
strong Napisano 3 Październik 2008 Autor Napisano 3 Październik 2008 heh niestety nie, jest tam co odbijac
Hynol Napisano 3 Październik 2008 Napisano 3 Październik 2008 To nie jest problem fallofa w reflection. Może masz ustawione max depth dla odbić na niską wartość albo źle przygotowaną siatke do przyjmowania odbić.
strong Napisano 4 Październik 2008 Autor Napisano 4 Październik 2008 jest to prosty box z chamferkami, wiec geometria odpada. w chwili gdy material ma sciagnietego falloffa i odbija jak lustro, wszystko jest wporzadku, refleks jest pelny. Max depth jest ustawiony na 5 wiec w tym takze nie siedzi problem
Hynol Napisano 4 Październik 2008 Napisano 4 Październik 2008 A tego falloffa masz normalnie wsadzonego w slot reflection i ustawionego na fresnell/parallel prependicular? Spróbuj wyłączyć smooth grupy na boxie - tak żeby każda ścianka miała inną grupę i puść test. Bo z tego co widzę to masz źle przygotowaną siatkę. Box z chamferami na krawędziach i wygładzaniem nie będzie w vrayu dobrze odbijał otoczenia.
polka dot Napisano 4 Październik 2008 Napisano 4 Październik 2008 sam często spotykam się z tym problemem i do tej pory nie rozwiązałem go. chyba napiszę mail do supportu vraya bo dawno pomysły skończyły mi się i to już nie jest wesoła zabawa w odgadywanie co jest nie tak:(
Hynol Napisano 4 Październik 2008 Napisano 4 Październik 2008 Nie tak jest liczenie normalnych na smoothowanych powierzchniach :). Musze kiedyś o tym napisać tutorial, bo można uniknąć tego efektu dodając odpowiednie podziały na obrzeżach dużych, płaskich powierzchni połączonych z zaokrąglonymi.
polka dot Napisano 4 Październik 2008 Napisano 4 Październik 2008 to się zdarza nawet na boxach. problem pojawia się wyłącznie przy fresnel lub falloff reflections. czasem vray ucina odbicia na powierzchni ustawionej do kamery pod kątem bliskim 90'. odbicia zanikają właśnie na obszarze okręgu, którego rozmiar zależy od ustawień falloff. pozdrawiam
Hynol Napisano 4 Październik 2008 Napisano 4 Październik 2008 A tego to jeszcze nie widziałem :). Znaczy to jest jeszcze inny bug. Ehhh... Pora na mentala wracać :D
strong Napisano 6 Październik 2008 Autor Napisano 6 Październik 2008 Hynol ty tam mozesz sobie nawet ksiazki pisac... ale problem nie siedzial w tych sprawach o ktorych mowiles. Polka dot znalazlem rozwiazanie:D:P, dosyc proste jeden maly bajer wystarczy przestawic na zero:). Do tej pory nie mialem pojecia po co on jest, ale juz wiem. W opcjach materialu jest CUTOFF wystarczy zmienic wartosc na 0 aby uciecie zmniejszylo sie do minimum. ps. uciecie to widac nawet w material editor kiedy to damy sobie kolor materialu czarny, a w refl. wstawimy sobie falloff
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się