blax_one Napisano 16 Październik 2008 Napisano 16 Październik 2008 Witam! Pracuje przy wizualizacjach i ostatnio poproszono mnie o zrobienie renderu 0 wielkości 900/400cm rozdzielczosc to ok 26126x11339... max od razu wywalił mi blad o treści :error creating bitmap Moj komp to 4-rdzeniowy intel i 4 ram Moje pytanie to, co jest wymagane do robienia tego formatu renderow?
adam_m Napisano 16 Październik 2008 Napisano 16 Październik 2008 9x4 m to prawie jak format billboardu (standard 12x4). Po co komuś taka rozdzielczość, nikt przeciez nie będzie oglądał z 1 metra? Proponuję wyrenderować w max rozdziałce jakiej możesz (max przyjmie) i powiększyć w ps. Być może na render farmie coś takiego przejdzie.
blax_one Napisano 16 Październik 2008 Autor Napisano 16 Październik 2008 Adam pomysł z ps juz mi przemknal przez głowe i tak pewnie zrobie ale generalnie chodziło mi o przyczyny natury technicznej czyli czy to ram czy procek odpowiedzialny jest za takie operacje. Jest to billboard tak jak pisales z tym ze akurat ten render ma miec wymiary 4/9 tak czy inaczej dzieki:) z innej beczki: "temat poruszany wiele razy i odpowiedzi na pytania były, nie będę się powtarzał " To po co sie udzielasz? nie gwiazdorz!! 1
Sebastian Ozga Napisano 16 Październik 2008 Napisano 16 Październik 2008 Ustawiasz rozdzielczość 1280x960 - max to łyknie bez żadnego "ale", w ustawieniach Vray'a zaznaczasz "frame buffer" i tam dopiero sobie ustalasz większą rozdzielczość.
adam_m Napisano 16 Październik 2008 Napisano 16 Październik 2008 Nie wiem czy problem nie tkwi w rozdzialce bitmap. Hynol kiedyś o tym pisał. Bo co z tego, że ustawisz wysoką rozdzielczość w vray dla renderu jak tex mapowanych obiektów będą miały rozdziałkę 1024x1024???
JunioR Napisano 16 Październik 2008 Napisano 16 Październik 2008 Renderenuj z Frame bufferem. kiedys renderenowalem obrazek o wielkosciach metrowych(billboard) gdzie max rodz. textur byla mniej wiecej 800x600 i Frame buffer sobie poradzil na pc z 1gb ramu, 1rdzeniowym procku.
VoNd Napisano 16 Październik 2008 Napisano 16 Październik 2008 wiekszosc profesjonalnych studio uzywaja renderfarmowych wypocin w 6500px - gwarantuje glowa, ze nie potrzebujesz wiecej. Wszystko wyglada ok, a odleglosc z jakiej to jest zwykle ogladane nie pozwoli Ci dostrzec nic wiecej niz 6500px. Jesli jednak oni sie upieraja, ze to ejst wymagane, to renderuj do 6500, a potem powiekszaj. Na billboard nie potrzeba 300dpi, tak idzie do prasy.
adam_m Napisano 16 Październik 2008 Napisano 16 Październik 2008 Może to nie ma być billboard a fototapeta do salonu szefa ;) Zlecenie jest jasne 26126x11339.
biszkopte Napisano 22 Październik 2008 Napisano 22 Październik 2008 kiedys renderowalem taka kobyle...i ustawialem regionami paski na 4 kompach i wyszlo:) potem w ps zmontowac i gotowe:)!!
blax_one Napisano 25 Październik 2008 Autor Napisano 25 Październik 2008 dzieki za wszystkie odpowiedzi i podpowiedzi. Juz sobie poradzilem ,a dokladnie firma dajac zarobic innej:) pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się