sinkit Posted February 25, 2004 Posted February 25, 2004 zrobilem kolo i chce je teraz potoczyc, malo znam sie na animacji(praktycznie wogole) i wiem ze przesowanie i obracanie jest mozolne i efekt jest zenujacy. Jjak zrobic efekt by wygladalo ze kolo sie toczy ??
sinkit Posted February 25, 2004 Author Posted February 25, 2004 pomoze mi ktos ?? bo juz lamie sobie oczy przy tym monitorze
dr Ug Posted February 25, 2004 Posted February 25, 2004 Skad wiesz, ze przesuwanie i obracanie daje zenujace efekty? Jak ze wszystkim - wszystko zalezy od tego kto przesuwa i obraca. Miales w szkole podstawowej matematyke? Policz sobie obwod kola, a pozniej przesuwaj proporcjonalnie do obrotu. Mozesz obejrzec tez Car Rigging Tutorial autorstwa Gothama, gdzie jest to zautomatyzowane. Co prawda na oko, ale nic nie stoi na przeszkodzie, zebys to przeliczyl dokladnie. http://www.max3d.pl/art-other/video-tutorial.php
VGT Posted February 25, 2004 Posted February 25, 2004 Roboty z pewnością nie unikniesz... przecież animacje robi się miesiącami i ten czas upływa nie tylko na renderingu. przesowanie i obracanie jest mozolne i efekt jest zenujacy hmmm... zakładam że z narzędziem \'curve editor\' się jako tako zapoznajesz, gdyż to właśnie tam można spędzić sporo czasu, aby efekt stał się zadowalający.. Odnośnie samego problemu: Chcesz potoczyć koło, jeżeli problem ogranicza się tylko do tego, to można jeszcze z tego wyjść z niewielkimi odciskami: 1. Stwórz spline, wzdłuż którego koło miałoby się toczyć 2. Zaznacz koło, wybierz animation->constraints->path constraint i zlinkuj koło do spline\'a. 3. w command pannel zaznacz opcję \'follow\' aby koło zawsze było zwrócone w kierunku toczenia. ----- po tych czynnościach koło przemieszcza się wzdłuż ścieżki skręcając ale jeszce się nie toczy.. pozostało: ----- 4. zanimuj toczenie się koła według odpowiednij osi w układzie współrzędnych \"local\" Na koniec oczywiście polecam odwiedzić \"curve editor\" by dopracować ruch... rozwiązanie drugie: Na stronie w dziale skrypty jest coś co powinno Ciebie zainteresować... jednak nigdy tego skryptu nie testowałem, więc jedynie sygnalizuję, że coś takiego jest... jeśli jesteś zawzięty, potestujesz i pewnie dojdziesz do oczekiwanego efektu.
sinkit Posted February 25, 2004 Author Posted February 25, 2004 Wielkie dzieki, jednak animowanie jest trudniejsze niz myslalem (nawet nie wiedzialem jakie to trudne :))
Tomator Posted February 25, 2004 Posted February 25, 2004 Skrypty skryptami, a jeszcze jest coś takiego jak FloatExpression. Tam mmożna obrotowi przypisać równanie jako funkcję zmiennej położenia (%) wzdłuż ścieżki, długości ścieżki i promienia koła, z uwzglednieniem wzoru na obwód koła :) W sumie proste. I automatyczne.
sinkit Posted February 25, 2004 Author Posted February 25, 2004 Wielkie THX bardzo dobry jest ten skrypt, ale sciagnalem jeszcze kilka innych i cos nie chca dzialac, o taki efekt jaki daje ten skrypt mi chodzilo, jakbys kiedys chcial potoczyc kolo to ten skrypt jest super
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now