Skocz do zawartości

Mteriał - Mental Ray vs VRay


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

chciał bym przesiąść się z Vray na Mentala. Generalne ustawienia renderera już jako tako zrozumiałem, ze światłami też nie mam problemu.

Najwięcej trudności sprawiają mi materiały.

1- Z jakiego materiału najlepiej korzystać?

2- W jaki sposób uzyskać efekt rozmyć w odbiciach i przezroczystości? (w vrayu odpowiedzialny za to jest parametr glossiness)

 

Może zna ktoś z Was jakiś tutorial lub manual do Mentlowskich materiałów?

  • Odpowiedzi 4
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano (edytowane)

1. Architectural imo najwygodniejszy (inaczej zwany mia_material) - taki all in one, tak jak vray mtl

2. Przecież mentalu masz dokładnie to samo (ew. przy refraction może być frost)

mrmiamatvp1.jpg

 

...:::EDIT:::...

Materiały najtrudniejsze ? Imo jak światła i ustawienia rendera załapałeś, to materiały to jest małe miki, praktycznie nie odczuwam w tej kwestii różnic - czy to używam mentala, czy vraya (arch vs vray mtl)

Edytowane przez streaker
  • Like 1
Napisano

Super! Wielkie dzięki. Co prawda używam 3ds max'a ale w mentalu jest wszystko bardzo podobnie poukładane. Fajny ten arch & design mtl.

To jeszcze jedno pytanie: Jakiego typu cieni najlepiej używać? Zwykły ray traced shadow?

 

rep dla Ciebie

Napisano

Z mentalem masz kompatybilne ray traced i shadow mapy (jak włączysz transparent shadow to masz adv. shadow map). Osobiście po shadow mape sięgnąłem 2 lub 3 razy. Czemu ? Bo ostre cienie raytracem liczą się praktycznie tyle samo co shadow mapy, a nie trzeba się bawić w ostawienia rozdzielczości, przesunięcia cienia, szatkowanie cienia przy dużych kątach, testowanie tego itd. Wiem, że raytrace będzie działał. Dla rozmytych cieni jest wyraźnie szybszy, ale niedokładny i niepoprawny.

Ogólnie rzecz biorąc komputery mają już taką moc, że o shadow mapach można zapomnieć (z wyjątkiem specyficznych zastosowań jak np. cienie obiektu w ruchu z liczonym motion blurem przez rasterizera)

Napisano

Ogólnie rzecz biorąc komputery mają już taką moc, że o shadow mapach można zapomnieć (z wyjątkiem specyficznych zastosowań jak np. cienie obiektu w ruchu z liczonym motion blurem przez rasterizera)

... tudzież wolumetryki, włosów i innych ciężkich obiektów (proceduralnych), powierzchni półprzeźroczystych z displacementem i innymi cudami, które zwalniają raytracing (szczególnie ten "wysokosamplowany" jak w miękkich cieniach)

 

;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności