farelek Napisano 18 Październik 2008 Napisano 18 Październik 2008 chciał bym przesiąść się z Vray na Mentala. Generalne ustawienia renderera już jako tako zrozumiałem, ze światłami też nie mam problemu. Najwięcej trudności sprawiają mi materiały. 1- Z jakiego materiału najlepiej korzystać? 2- W jaki sposób uzyskać efekt rozmyć w odbiciach i przezroczystości? (w vrayu odpowiedzialny za to jest parametr glossiness) Może zna ktoś z Was jakiś tutorial lub manual do Mentlowskich materiałów?
streaker Napisano 18 Październik 2008 Napisano 18 Październik 2008 (edytowane) 1. Architectural imo najwygodniejszy (inaczej zwany mia_material) - taki all in one, tak jak vray mtl 2. Przecież mentalu masz dokładnie to samo (ew. przy refraction może być frost) ...:::EDIT:::... Materiały najtrudniejsze ? Imo jak światła i ustawienia rendera załapałeś, to materiały to jest małe miki, praktycznie nie odczuwam w tej kwestii różnic - czy to używam mentala, czy vraya (arch vs vray mtl) Edytowane 18 Październik 2008 przez streaker 1
farelek Napisano 18 Październik 2008 Autor Napisano 18 Październik 2008 Super! Wielkie dzięki. Co prawda używam 3ds max'a ale w mentalu jest wszystko bardzo podobnie poukładane. Fajny ten arch & design mtl. To jeszcze jedno pytanie: Jakiego typu cieni najlepiej używać? Zwykły ray traced shadow? rep dla Ciebie
streaker Napisano 18 Październik 2008 Napisano 18 Październik 2008 Z mentalem masz kompatybilne ray traced i shadow mapy (jak włączysz transparent shadow to masz adv. shadow map). Osobiście po shadow mape sięgnąłem 2 lub 3 razy. Czemu ? Bo ostre cienie raytracem liczą się praktycznie tyle samo co shadow mapy, a nie trzeba się bawić w ostawienia rozdzielczości, przesunięcia cienia, szatkowanie cienia przy dużych kątach, testowanie tego itd. Wiem, że raytrace będzie działał. Dla rozmytych cieni jest wyraźnie szybszy, ale niedokładny i niepoprawny. Ogólnie rzecz biorąc komputery mają już taką moc, że o shadow mapach można zapomnieć (z wyjątkiem specyficznych zastosowań jak np. cienie obiektu w ruchu z liczonym motion blurem przez rasterizera)
SYmek Napisano 18 Październik 2008 Napisano 18 Październik 2008 Ogólnie rzecz biorąc komputery mają już taką moc, że o shadow mapach można zapomnieć (z wyjątkiem specyficznych zastosowań jak np. cienie obiektu w ruchu z liczonym motion blurem przez rasterizera) ... tudzież wolumetryki, włosów i innych ciężkich obiektów (proceduralnych), powierzchni półprzeźroczystych z displacementem i innymi cudami, które zwalniają raytracing (szczególnie ten "wysokosamplowany" jak w miękkich cieniach) ;)
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się