Napisano 25 Październik 200816 l wymodelowałem sobie samochodzik i chciałbym na machę i w kilku miejscach walnąć parę obrazów 2d. Nie za bardzo wiem jak się do tego zabrać, ma ktoś może jakiś tutorial pod ręką? Chyba, ze ktoś na szybko to opisał by :) szukałem już troszkę tu i tam i z pewnością będę szukał dalej, ale może ktoś ma coś świetnego pod ręką :) wszystko oczywiście w obrębie maxa 9 Pozdrawiam i z góry dzięx.
Napisano 26 Październik 200816 l Material editor(ikonka czterech kulek na pasku u góry, po prawej), zakładka "maps", klikasz na difuse color, wybierasz bitmap ( na samej górze), a następnie znajdujesz swój obrazek. I kulkę przeciągasz na bryłę. Przynajmniej ja tak zwykle robię.
Napisano 27 Październik 200816 l Autor problem, nie leży akurat w tym, że nie umiem nałożyć mapki na obiekt, chodzi o to, że próbuje zrobić unwrapa mapki 2d, tak jakbyś na samochód naklejkę nakleił, tylko że mapka posiada przeszkadzające białe miejsca, w miejsce których przydało by się żeby prześwitywała karoseria ;/ nie wiem jak to zrobić ;/ może akurat podjęłem złą metodę z tym unwrpaem?? ;|
Napisano 27 Październik 200816 l Wrzuc mapke do Photoshopa i dorob jej kanal alpha, albo zapisz mape przezroczystosci jako osobny plik graficzny, utworz material blend, material samochodu wsadz w Blend do pierwszego slotu, mapke do drugiego i ten osobny plik z mapa przezroczystosci jako maske.
Napisano 28 Październik 200816 l Autor dzięki rzeczywiście chodziło o materiał blend :) wcześniej nie miałem okazji go używać ;] Pozdro
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto