Jump to content

Ajgor

Members
  • Content Count

    944
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

Ajgor last won the day on August 3 2013

Ajgor had the most liked content!

Community Reputation

274 Excellent

About Ajgor

  • Rank
    Member
  1. I jeszcze jedno pytanie. Mam scenę, w której używam tekstury HDR jako Background Environment. Chcę, żeby tło było rozmyte. Włączam Transparent, włączam renderowanie Environment jako osobny pass, Robię w compositorze drzewko, w którym przepuszczam Environment przez noda Blur, i łączę z głownym rendeerem przez Alpha Over. I działa to ładnie. ALE... W scenie tło jest widoczne przez szybę. No i problem w tym, że tło jest rozmyte wszędzie, tylko nie w widoku przez szkło. Załączam tu najprostszą możliwą scenkę (z szachownicą w tle), pokazującą, o co chodzi. Może mi ktoś powiedzieć, jak zrobić, żeby tło widoczne przez szkło też było rozmyte? Właściwie nawet po za szkłem nie ma znaczenia. I tak w mojej głównej scenie widać tylko przez szkło. szklo_blur.blend
  2. Blender 2.8. Jak całkowicie z projektu usunąć nieużywane tekstury? Nakładam na obiekt teksturę, ale mi nie odpowiada, więc nakładam kolejną, i kolejną. Za każdym razem teksturę kasuję, ale one i tak zostają na liście tekstur. Jak te nieużywane tekstury z listy? Bo tylko bałagan robią.
  3. A w sumie co tu jest takiego, czego nie da się zrobić w Blenderze?
  4. Ponoć to jest pierwszy Jocker, którego da się porównać do tego wykreowanego przez Heatha Ledgera. A gdzieś czytałem nawet opinię, że jest lepszy.
  5. Dodam, że nie warto przełączać obłożenia klawiszy na mayowe, bo będziesz miał problemy z tutorialami. Po za tym często pod jednym klawiszem Blender ma dwa podobnie działające, ale jednak inne skróty. Na przykład g to jest grab, czyli przesunięcie. A g,g (dwa razy naciśnięte g), to jest slide. I tak jest w wielu przypadkach. Lepiej się pomęczyć na początku i nauczyć się oryginalnych klawiszy, a sam z czasem zobaczysz, że nie zechcesz wrócić do Majki.
  6. Nie wiem, czy oglądałeś trzy ostatnie części Planety małp (Geneza, Ewolucja i Wojna)? Robione podobnie. Początkowo nie mogłem się przyzwyczaić do tego widoku, ale później uznałem, że są świetne.
  7. Można spróbować tutaj (ja ściągnąłem już rano i poszło szybko): https://download.blender.org/release/Blender2.80/
  8. Bardzo dobry moment, pod warunkiem, że nie zapomnisz, że 2.8 jest ciągle w wersji beta, i nie wszystko jeszcze w nim chodzi jak powinno. Jak Ci się powiesi, to nie wieszaj na nim psów :)
  9. Kwiat pustyni - film już niemłody, bo z 2009 roku. Biograficzny. Historia życia supermodelki Waris Dirie oparta na faktach. Bardzo mocna, bardzo wstrząsająca. Jej życie to jeden ciąg tragedii i nieszczęść. Oglądałem wczoraj, a jeszcze dziś mi się ręce trzęsą z nerwów. Jeśli lubisz filmy rozrywkowe, efekciarskie z pościgami i strzelaninami, to nie jest film dla ciebie. Ale jeśli lubisz mocne kino o wstrząsających faktach, musisz to obejrzeć. Bez względu na płeć. Generalnie film jest nie tylko o modelce. Ale też o jednym z najbardziej barbarzyńskich zwyczajów na świecie.
  10. Wszystko wzięło się stąd, że wersje Blendera przed 2.5 (czyli przede wszystkim 2.49) miały interface z kosmosu. Kompletnie inny niż cokolwiek innego na pececie. Mało kto sobie w nim radził, bo nikt nie mógł znaleźć podstawowych opcji. Każdy popróbował godzinkę, a że nic nie szło, więc go wywalał z przekonaniem, że "to coś" się do niczego nie nadaje. . I ta opinia ciągnie się do dziś, chociaż ostatnio trochę się zmienia. Co do "standardowego" interface'u, to Maya czy Max nie mają bardziej standardowego niż Blender, ale te programy były standardem w studiach filmowych, więc z góry miały opinię profesjonalnych. Jak ktoś do nich podchodził, to z nastawieniem, że w nich można wszystko. A że w Blenderze, znając kilka podstawowych skrótów można, na przykład, modelować o wiele szybciej i wygodniej, to mało kto wie (zaznaczam, to jest moja opinia, i nie każdy musi się z nią zgadzać).
  11. Elitarność? "Blender jest nasz..."? Pierwsze słyszę o czymś takim. Raczej miałem wrażenie, ze jest dokładnie odwrotnie. Użytkownicy Blendera mieli poczucie niższości. Że ich soft jest niedoceniany, i za wszelką cenę starają się do niego przyciągnąć jak najwięcej ludzi.
  12. Źle się dzieje w El Royale - film.... dziwny. Akcja dzieje się w jednym hotelu i jest w sumie niewielu aktorów. Bardzo plastyczny, artystyczny obraz. Początkowo niby nijaki. Ale z czasem fabuła coraz bardziej misternie się przeplata i zagęszcza, a film robi się coraz mocniejszy. Gdzieś czytałem opinię, że film jest zrobiony w stylu Tarantino. I faktycznie coś w tym jest. Dla mnie film rewelacyjny (chociaż za Tarantino akurat nie przepadam ) Polecam. https://www.filmweb.pl/film/Źle+się+dzieje+w+El+Royale-2018-795520
  13. Mnie osobiście nowe Czarne lustro nie zachwyciło. Wynudziłem się na nim jak diabli. Mocno psychologiczny, ale dziwny. Z reguły nie stronię od psychologicznych filmów, ale ten mi nie podszedł.
  14. Nie zrozumiałeś mnie jednak. W Blenderze też możesz spline rysować. A jak opanujesz grace pencil, to możesz cały model tworzyć tylko go obrysowując ołówkiem na ekranie :) Ale ja mówię o modelowaniu samymi krawędziami typu polu (mesh). Możesz narysować taką krzywą, i każdego vertexa w nim ekstrudować dowolnie. I w ten sposób tworzyć klatkę, którą później wypełnisz polygonami w dowolny sposób. Max tego nie ma. Znam Maxa. Owszem. Przypomina to spline modeling, ale w blendku nie musisz konwertować na poly, bo masz od razu poly, więc masz większą kontrolę. No, ale nie ważne. Wątek nie jest o porównaniu Maxa do Blendka. - - - Updated - - - O tu jest to pokazane: Chociaż też tylko początek. Nie jest pokazane, co z tym można później robić.
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy