Jump to content

Ajgor

Members
  • Content Count

    940
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

Ajgor last won the day on August 3 2013

Ajgor had the most liked content!

Community Reputation

274 Excellent

About Ajgor

  • Rank
    Member
  1. Ponoć to jest pierwszy Jocker, którego da się porównać do tego wykreowanego przez Heatha Ledgera. A gdzieś czytałem nawet opinię, że jest lepszy.
  2. Dodam, że nie warto przełączać obłożenia klawiszy na mayowe, bo będziesz miał problemy z tutorialami. Po za tym często pod jednym klawiszem Blender ma dwa podobnie działające, ale jednak inne skróty. Na przykład g to jest grab, czyli przesunięcie. A g,g (dwa razy naciśnięte g), to jest slide. I tak jest w wielu przypadkach. Lepiej się pomęczyć na początku i nauczyć się oryginalnych klawiszy, a sam z czasem zobaczysz, że nie zechcesz wrócić do Majki.
  3. Nie wiem, czy oglądałeś trzy ostatnie części Planety małp (Geneza, Ewolucja i Wojna)? Robione podobnie. Początkowo nie mogłem się przyzwyczaić do tego widoku, ale później uznałem, że są świetne.
  4. Można spróbować tutaj (ja ściągnąłem już rano i poszło szybko): https://download.blender.org/release/Blender2.80/
  5. Bardzo dobry moment, pod warunkiem, że nie zapomnisz, że 2.8 jest ciągle w wersji beta, i nie wszystko jeszcze w nim chodzi jak powinno. Jak Ci się powiesi, to nie wieszaj na nim psów :)
  6. Kwiat pustyni - film już niemłody, bo z 2009 roku. Biograficzny. Historia życia supermodelki Waris Dirie oparta na faktach. Bardzo mocna, bardzo wstrząsająca. Jej życie to jeden ciąg tragedii i nieszczęść. Oglądałem wczoraj, a jeszcze dziś mi się ręce trzęsą z nerwów. Jeśli lubisz filmy rozrywkowe, efekciarskie z pościgami i strzelaninami, to nie jest film dla ciebie. Ale jeśli lubisz mocne kino o wstrząsających faktach, musisz to obejrzeć. Bez względu na płeć. Generalnie film jest nie tylko o modelce. Ale też o jednym z najbardziej barbarzyńskich zwyczajów na świecie.
  7. Wszystko wzięło się stąd, że wersje Blendera przed 2.5 (czyli przede wszystkim 2.49) miały interface z kosmosu. Kompletnie inny niż cokolwiek innego na pececie. Mało kto sobie w nim radził, bo nikt nie mógł znaleźć podstawowych opcji. Każdy popróbował godzinkę, a że nic nie szło, więc go wywalał z przekonaniem, że "to coś" się do niczego nie nadaje. . I ta opinia ciągnie się do dziś, chociaż ostatnio trochę się zmienia. Co do "standardowego" interface'u, to Maya czy Max nie mają bardziej standardowego niż Blender, ale te programy były standardem w studiach filmowych, więc z góry miały opinię profesjonalnych. Jak ktoś do nich podchodził, to z nastawieniem, że w nich można wszystko. A że w Blenderze, znając kilka podstawowych skrótów można, na przykład, modelować o wiele szybciej i wygodniej, to mało kto wie (zaznaczam, to jest moja opinia, i nie każdy musi się z nią zgadzać).
  8. Elitarność? "Blender jest nasz..."? Pierwsze słyszę o czymś takim. Raczej miałem wrażenie, ze jest dokładnie odwrotnie. Użytkownicy Blendera mieli poczucie niższości. Że ich soft jest niedoceniany, i za wszelką cenę starają się do niego przyciągnąć jak najwięcej ludzi.
  9. Źle się dzieje w El Royale - film.... dziwny. Akcja dzieje się w jednym hotelu i jest w sumie niewielu aktorów. Bardzo plastyczny, artystyczny obraz. Początkowo niby nijaki. Ale z czasem fabuła coraz bardziej misternie się przeplata i zagęszcza, a film robi się coraz mocniejszy. Gdzieś czytałem opinię, że film jest zrobiony w stylu Tarantino. I faktycznie coś w tym jest. Dla mnie film rewelacyjny (chociaż za Tarantino akurat nie przepadam ) Polecam. https://www.filmweb.pl/film/Źle+się+dzieje+w+El+Royale-2018-795520
  10. Mnie osobiście nowe Czarne lustro nie zachwyciło. Wynudziłem się na nim jak diabli. Mocno psychologiczny, ale dziwny. Z reguły nie stronię od psychologicznych filmów, ale ten mi nie podszedł.
  11. Nie zrozumiałeś mnie jednak. W Blenderze też możesz spline rysować. A jak opanujesz grace pencil, to możesz cały model tworzyć tylko go obrysowując ołówkiem na ekranie :) Ale ja mówię o modelowaniu samymi krawędziami typu polu (mesh). Możesz narysować taką krzywą, i każdego vertexa w nim ekstrudować dowolnie. I w ten sposób tworzyć klatkę, którą później wypełnisz polygonami w dowolny sposób. Max tego nie ma. Znam Maxa. Owszem. Przypomina to spline modeling, ale w blendku nie musisz konwertować na poly, bo masz od razu poly, więc masz większą kontrolę. No, ale nie ważne. Wątek nie jest o porównaniu Maxa do Blendka. - - - Updated - - - O tu jest to pokazane: Chociaż też tylko początek. Nie jest pokazane, co z tym można później robić.
  12. Jaka pyta?? Bo nie rozumiem.. Aaa. Nie pyta, czy zapisać projekt, tylko czy chcesz na pewno zamknąć. Inne programy mają w tym okienku jeszcze jeden przycisk: Zapisz aktualny projekt. Blender tego nie ma i mi tego w nim brakuje.
  13. Jak używasz takich funkcji, po lewej na dole okna pojawia się nazwa ostatnio użytej. Jak ją klikniesz, otwiera się okno z parametrami, które możesz zmieniać. - - - Updated - - - Aha.. Jedna sprawa. Często zapisuj projekt. Niestety jedna wada Blendera nie została usunięta. Przy zamykaniu nie pyta, czy zapisać, i możesz stracić wszystko.
  14. W Blenderze interface ma raczej drugorzędne znaczenie. Większość opiera się na skrótach klawiszowych. Na przykład jak chcesz precyzyjnie coś przekształcić, wpisujesz ciąg znaków z klawiatury. Przykładowo załóżmy, że chcesz obrócić obiekt o 45 stopni wokół osi X. Wpisujesz kolejno (bez przerw): R (skrót do obrotów) X (wokół osi X) 45 (o 45 stopni) Enter (zatwierdzenie). I tak samo działa skalowanie (skrót: S), czy przesuwanie (skrót: G). Możesz podawać wartości dziesiętne z kropką, czy ujemne. Jak chcesz precyzyjnie wyekstrudować ściankę, zaznaczasz ją, i wciskasz: E (Ekstrudowanie) 0.2 (o 0.2 jednostki). Itd itd itd... Wpisywane wartości widać w lewym górnym rogu okna. Jeśli chcesz przekształcić jednocześnie w dwóch osiach, wpisujesz je z shiftem... I jeden z najbardziej przydatnych skrótów: Jak nie możesz znaleźć jakiejś funkcji, wciskasz spację, i w okienku, które się otworzy wpisujesz przynajmniej część jej nazwy. Kolejny przydatny skrót: F - tworzy krawędź między zaznaczonymi dwoma vertexami, lub ściankę między zaznaczonymi krawędziami, lub co najmniej trzema vertexami. Najczęściej używany skrót w czasie modelowania. CTRL + R - dodaje edge loop - również częsty skrót. CTRL + 0, 1,2,3,4 - kolejne stopnie Subdivision surfaces. Ale tylko w trybie edycji obiektu (nie siatki!!). Tab - Przejście między edycją obiektu / siatki. Ciekawą rzeczą jet, że żeby na przykład przekształcić ściankę, nie musisz przełączać na zaznaczanie ścian. Wystarczy, ze zaznaczysz wszystkie jej vertexy. Możesz stworzyć plane'a, przejść do edycji siatki, skasować trzy jego vertexy tak, żeby został jeden wertex, i go wyekstrudować (skrót: E). Powstanie krawędź. Możesz ekstrudować jej wertexy, i w ten sposób tworzyć krzywe typu polymesh, a następnie te krzywe ekstrudować, żeby uzyskać powierzchnie. Albo stworzyć kilka krzywych, i na nich zbudować powierzchnie poly na przy kład przy pomocy funkcji Bridge Edge Loop. Podobnie to działa, jak Loft w innych softach, tyle, że na krzywych Mesh, a nie NURBS. Czyli masz cały czas pełną kontrolę nad tym, co robisz. Takich funkcji, jak opisane powyżej (możliwość modelowania samymi krawędziami poly), nie ma chyba żaden inny program, a to jest potężne narzędzie, które moim zdaniem stawia Blendera na pierwszym miejscu, jeśli chodzi o modelowanie.
  15. Przede wszystkim wyrzuć z głowy wszystko, co wiedziałeś o modelowaniu w Maxie. Modelowanie w Blenderze to jest inny świat. Moim zdaniem o wiele lepszy, wygodniejszy i szybszy. Po za tym pamiętaj, ze Blender ma masę pluginów, które są standardowo dodane do programu, ale wyłączone. Wiele razy się przekonywałem, że szukałem po internetach jakiegoś rozwiązania, a Blender je miał, tylko był wyłączony plugin :) Chociaż w Blendku 2.8 wiele tych rozwiązań standardowo już jest włączonych, więc problem mniejszy. Po za tym Blender 2.8 ma nowy silnik renderujący w czasie rzeczywistym. Nazywa się Eevee. Możesz pracować praktycznie mając cały czas pełen rendering we viewporcie. Na początek pooglądaj tutki tych gości: https://www.youtube.com/channel/UCMcDgpAEPGYyX3J9tMBel8A Tu fajny tutek na temat nowego shadera, który zastępuje wiele innych shaderów:
×
×
  • Create New...

Important Information

We are using cookies. Read about our Privacy Policy