Skocz do zawartości

Nakładanie map 2d na obiekt 3d


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

wymodelowałem sobie samochodzik i chciałbym na machę i w kilku miejscach walnąć parę obrazów 2d. Nie za bardzo wiem jak się do tego zabrać, ma ktoś może jakiś tutorial pod ręką? Chyba, ze ktoś na szybko to opisał by :) szukałem już troszkę tu i tam i z pewnością będę szukał dalej, ale może ktoś ma coś świetnego pod ręką :) wszystko oczywiście w obrębie maxa 9 Pozdrawiam i z góry dzięx.

  • Odpowiedzi 5
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Material editor(ikonka czterech kulek na pasku u góry, po prawej), zakładka "maps", klikasz na difuse color, wybierasz bitmap ( na samej górze), a następnie znajdujesz swój obrazek. I kulkę przeciągasz na bryłę. Przynajmniej ja tak zwykle robię.

Napisano

problem, nie leży akurat w tym, że nie umiem nałożyć mapki na obiekt, chodzi o to, że próbuje zrobić unwrapa mapki 2d, tak jakbyś na samochód naklejkę nakleił, tylko że mapka posiada przeszkadzające białe miejsca, w miejsce których przydało by się żeby prześwitywała karoseria ;/ nie wiem jak to zrobić ;/ może akurat podjęłem złą metodę z tym unwrpaem?? ;|

Napisano

Wrzuc mapke do Photoshopa i dorob jej kanal alpha, albo zapisz mape przezroczystosci jako osobny plik graficzny, utworz material blend, material samochodu wsadz w Blend do pierwszego slotu, mapke do drugiego i ten osobny plik z mapa przezroczystosci jako maske.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności