Matrixus17 Napisano 25 Październik 2008 Napisano 25 Październik 2008 wymodelowałem sobie samochodzik i chciałbym na machę i w kilku miejscach walnąć parę obrazów 2d. Nie za bardzo wiem jak się do tego zabrać, ma ktoś może jakiś tutorial pod ręką? Chyba, ze ktoś na szybko to opisał by :) szukałem już troszkę tu i tam i z pewnością będę szukał dalej, ale może ktoś ma coś świetnego pod ręką :) wszystko oczywiście w obrębie maxa 9 Pozdrawiam i z góry dzięx.
HH2 Napisano 26 Październik 2008 Napisano 26 Październik 2008 Material editor(ikonka czterech kulek na pasku u góry, po prawej), zakładka "maps", klikasz na difuse color, wybierasz bitmap ( na samej górze), a następnie znajdujesz swój obrazek. I kulkę przeciągasz na bryłę. Przynajmniej ja tak zwykle robię.
Matrixus17 Napisano 27 Październik 2008 Autor Napisano 27 Październik 2008 problem, nie leży akurat w tym, że nie umiem nałożyć mapki na obiekt, chodzi o to, że próbuje zrobić unwrapa mapki 2d, tak jakbyś na samochód naklejkę nakleił, tylko że mapka posiada przeszkadzające białe miejsca, w miejsce których przydało by się żeby prześwitywała karoseria ;/ nie wiem jak to zrobić ;/ może akurat podjęłem złą metodę z tym unwrpaem?? ;|
Ajgor Napisano 27 Październik 2008 Napisano 27 Październik 2008 Wrzuc mapke do Photoshopa i dorob jej kanal alpha, albo zapisz mape przezroczystosci jako osobny plik graficzny, utworz material blend, material samochodu wsadz w Blend do pierwszego slotu, mapke do drugiego i ten osobny plik z mapa przezroczystosci jako maske.
Matrixus17 Napisano 28 Październik 2008 Autor Napisano 28 Październik 2008 dzięki rzeczywiście chodziło o materiał blend :) wcześniej nie miałem okazji go używać ;] Pozdro
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się