Skocz do zawartości

Cienie,zagięcia


Gość k3mdl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, otóż dzisiaj coś tam (niby felga) zacząłem modelować. I od razu na samym początku mam nurtujące mnie pytanie.

Czy da rade jakoś zrobić, aby nie było widać tych "zagięć", które widać na feldze? Nawet widać różne odcienie. A ja chce, żeby wszystko było gładkie, tak jakby to było proste.

Wszystko widać na załączonym obrazku.

1144249.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 6
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jeśli 3dmax to użyj MeshSmooth albo TurboSmooth albo co tam jeszcze jest (ja nie używam maxa więc nie wiem).

Jeśli Maya to wciśnij 3 i będziesz miał wygładzone. Tylko potem musisz zrobić jeszcze Convert Smooth Preview to Polygons.

A jeśli to XSI to też 1,2,3 wygładzasz (chyba, dawno nie uruchamiałem ;).

Tylko pamiętaj żeby dodać dodatkowe loopy krawędzi przed wygładzeniem tam gdzie chcesz zostawić krawędź ostrą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W maxie, właśnie wczoraj probowałem z meshmoothem, ale dziwnie cienie wychodzi na krawędziach, wlaśnie nie pomyślałem, żeby dodać kolejne loopy.

 

Później się zobaczy co z tego wyjdzie, ale thz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiast lopa używa się bevela

 

Nie. Bevel i loop działają nieco inaczej. Loop pozwala na uzyskanie większej precyzji "ostrych" krawędzi. Bevel zawsze daje efekt dość wyraźnego zaokrąglenia, i "wygina lekko" wybiegające z narożnika ścianki (taki już urok algorytmu Catmulla-Clarka). Przy mało istotnych detalach wystarczy. W razie konieczności zachowania precyzji wymiarowej nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach




×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności