Napisano 25 Listopad 200816 l Witam .... Kolejnym wyzwaniem jakie sobie postawilem jest modelowanie kopuły/sklepienia nad wanna. Bedzie to kopuła oparta na 4 kolumnach w rzymskim stulu. Poszukuje wskazowek na ten temat - jak zaczac ....techniki itp. Przeszukuje wlasnie internet (google) na ten temat. Wszelkie wskazowki na temat modelingu mile widziane pozdrawiam !
Napisano 25 Listopad 200816 l Autor kombinacja nr 1 probuje zlaczyc 2 luki - otrzumuje ksztalt jaki chcialem uzyskac , jednak wyglada mi na to ze jest to niepraktyczne podejscie do tematu.... Nie umiem tego ladnie polaczyc aby otrzymac zamierzony efekt ..... :( sami zobaczcie. Z gory wyglada ladnie ale z dolu - tragednia .... Probowalem edytowac cylindry z ktorych stworzylem kopule ...nic nie wychodzi
Napisano 25 Listopad 200816 l Hmm, zaznacz jeden z tych obiektów, które masz i w trybie poly przetnij polygony "Quick Slicem" po takich osiach jakie wychodzą ze skrzyżowania obu obiektów. Obiekt podzieli się wtedy na dwie pełne ćwiartki, oraz dwa kawałki pomiędzy nimi. Usuń kawałki, skopiuj obiekt, obróć o PI/2, przyłącz do oryginału, zaznacz wierzchołki i zespawaj. Voila!
Napisano 25 Listopad 200816 l Jest łatwe :) Przy tym topologia zostaje dość przyzwoita, więc możesz jeszcze chamfer i smooth narzucić.