MetAtroN Napisano 26 Listopad 2008 Napisano 26 Listopad 2008 Witam, Mam taką scenę: Nie mam pojęcia jak poradzić sobie z tymi dziwnie rozświetlonymi narożnikami balkonów. Widać je pod płytą balkonu i w samym narożniku między oknami. Ktoś ma pomysł czym może to być spowodowane? Źródłem światła jest Target Directional Light pod skosem z góry, dodatkowo Free Directional rozświetla całość (mniej więcej z poziomu chodnika), włączone GI (primary - irradiance [ustawienia high, HSph 70], secondary - light cache [1000 subdiv, sample 0.02]
mirach Napisano 26 Listopad 2008 Napisano 26 Listopad 2008 Jak dla mnie sample size w LightCache na 0,01. W Irr tez masz Interp samples, nie wiem na ile to masz. Czasem pomaga w Irr zaznaczyc check sample visibility.
MetAtroN Napisano 26 Listopad 2008 Autor Napisano 26 Listopad 2008 Dzięki za wskazówki. Nie mam teraz dostępu do maxa i nie mam jak sprawdzić. Później zobaczę i ew. wrzucę rezultaty.
MetAtroN Napisano 26 Listopad 2008 Autor Napisano 26 Listopad 2008 Interpolation samples w IR było na 20. Spróbuję puścić render z podanymi przez Ciebie wartościami.
mirach Napisano 26 Listopad 2008 Napisano 26 Listopad 2008 Najprosciej. Wylacz na render tesotwy secondary bounce. Bedziesz mogl stwierdzic czy to problem z IRR czy z LC. Interpolation ciut niskie wg mnie.
Hynol Napisano 26 Listopad 2008 Napisano 26 Listopad 2008 Przydałoby się jakieś hemisferyczne światło jak sky zamiast tego drugiego directionala.
MetAtroN Napisano 26 Listopad 2008 Autor Napisano 26 Listopad 2008 Zwiększyłem interpolation i wyłączyłem secondary. Zobaczymy efekt. Nie radzę sobie jeszcze z vraysky. Możecie mnie skierować do jakiegoś dobrego tutoriala na ten temat? Ze względu na wymagania światło nie może w żaden sposób wpływać na kolor materiałów (np. żadnego zachodzącego słońca, czyli ogólnie światła o kolorze innym jak białe)
mirach Napisano 26 Listopad 2008 Napisano 26 Listopad 2008 Mozesz wlaczyc poprostu skylight w enviroment vraya i dac go na bialy. Zastanawia mnie tez skad masz takie paskudne odbicia na szybie, no ale nie o tym temat.
MetAtroN Napisano 26 Listopad 2008 Autor Napisano 26 Listopad 2008 Wygląda na to, że te białe plamy były spowodowane przez secondary ustawione na light cache. Robi się render z wyłączonym secondary i plam jak narazie nie widzę. Spróbuję tak jak mówisz, z tym environment. Paskudne odbicia na szybie to źle ustawione HDRI. Jeszcze do końca tego nie opanowałem.
airmoss Napisano 27 Listopad 2008 Napisano 27 Listopad 2008 mnie tez zastanawaiaja takie odbicia, sam bym czasem wsadzil jakas hdrke do odbic lecz wygladaja one zawsze niewiele lepiej niz u ciebie. wsadzm nawet bardzo wysokie rozdzielczosci map hdr a i tak szkoda pisac :P
MetAtroN Napisano 27 Listopad 2008 Autor Napisano 27 Listopad 2008 Robiłem kiedyś tutoriale o HDRI i tam rendery wychodziły idealnie. Tylko, że to były obiekty testowe tupu kulki, sześciany itp. Nie wiem jak to należy zrobić w przypadku dużych obiektów i szyb.
Temporal Napisano 28 Listopad 2008 Napisano 28 Listopad 2008 Bo na plaskich obiektach niestety tak wychodzi od HDRI
MetAtroN Napisano 28 Listopad 2008 Autor Napisano 28 Listopad 2008 to niefajnie. a w jaki sposób w takim razie rozwiązać to, żeby coś mi się jedna na tych szybach odbijało i nie było tylko kolorową plamą?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się