Skocz do zawartości

problem z oświetleniem


MetAtroN

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam taką scenę: render40.jpg

 

Nie mam pojęcia jak poradzić sobie z tymi dziwnie rozświetlonymi narożnikami balkonów. Widać je pod płytą balkonu i w samym narożniku między oknami. Ktoś ma pomysł czym może to być spowodowane?

 

Źródłem światła jest Target Directional Light pod skosem z góry, dodatkowo Free Directional rozświetla całość (mniej więcej z poziomu chodnika), włączone GI (primary - irradiance [ustawienia high, HSph 70], secondary - light cache [1000 subdiv, sample 0.02]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Zwiększyłem interpolation i wyłączyłem secondary. Zobaczymy efekt.

 

Nie radzę sobie jeszcze z vraysky. Możecie mnie skierować do jakiegoś dobrego tutoriala na ten temat? Ze względu na wymagania światło nie może w żaden sposób wpływać na kolor materiałów (np. żadnego zachodzącego słońca, czyli ogólnie światła o kolorze innym jak białe)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda na to, że te białe plamy były spowodowane przez secondary ustawione na light cache. Robi się render z wyłączonym secondary i plam jak narazie nie widzę.

 

Spróbuję tak jak mówisz, z tym environment.

 

Paskudne odbicia na szybie to źle ustawione HDRI. Jeszcze do końca tego nie opanowałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności