Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam,

Mam taką scenę: render40.jpg

 

Nie mam pojęcia jak poradzić sobie z tymi dziwnie rozświetlonymi narożnikami balkonów. Widać je pod płytą balkonu i w samym narożniku między oknami. Ktoś ma pomysł czym może to być spowodowane?

 

Źródłem światła jest Target Directional Light pod skosem z góry, dodatkowo Free Directional rozświetla całość (mniej więcej z poziomu chodnika), włączone GI (primary - irradiance [ustawienia high, HSph 70], secondary - light cache [1000 subdiv, sample 0.02]

  • Odpowiedzi 12
  • Wyświetleń 1,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Jak dla mnie sample size w LightCache na 0,01. W Irr tez masz Interp samples, nie wiem na ile to masz. Czasem pomaga w Irr zaznaczyc check sample visibility.

Napisano
  • Autor

Dzięki za wskazówki. Nie mam teraz dostępu do maxa i nie mam jak sprawdzić. Później zobaczę i ew. wrzucę rezultaty.

Napisano
  • Autor

Interpolation samples w IR było na 20. Spróbuję puścić render z podanymi przez Ciebie wartościami.

Napisano

Najprosciej. Wylacz na render tesotwy secondary bounce. Bedziesz mogl stwierdzic czy to problem z IRR czy z LC. Interpolation ciut niskie wg mnie.

Napisano

Przydałoby się jakieś hemisferyczne światło jak sky zamiast tego drugiego directionala.

Napisano
  • Autor

Zwiększyłem interpolation i wyłączyłem secondary. Zobaczymy efekt.

 

Nie radzę sobie jeszcze z vraysky. Możecie mnie skierować do jakiegoś dobrego tutoriala na ten temat? Ze względu na wymagania światło nie może w żaden sposób wpływać na kolor materiałów (np. żadnego zachodzącego słońca, czyli ogólnie światła o kolorze innym jak białe)

Napisano

Mozesz wlaczyc poprostu skylight w enviroment vraya i dac go na bialy. Zastanawia mnie tez skad masz takie paskudne odbicia na szybie, no ale nie o tym temat.

Napisano
  • Autor

Wygląda na to, że te białe plamy były spowodowane przez secondary ustawione na light cache. Robi się render z wyłączonym secondary i plam jak narazie nie widzę.

 

Spróbuję tak jak mówisz, z tym environment.

 

Paskudne odbicia na szybie to źle ustawione HDRI. Jeszcze do końca tego nie opanowałem.

Napisano

mnie tez zastanawaiaja takie odbicia, sam bym czasem wsadzil jakas hdrke do odbic lecz wygladaja one zawsze niewiele lepiej niz u ciebie. wsadzm nawet bardzo wysokie rozdzielczosci map hdr a i tak szkoda pisac :P

Napisano
  • Autor

Robiłem kiedyś tutoriale o HDRI i tam rendery wychodziły idealnie. Tylko, że to były obiekty testowe tupu kulki, sześciany itp. Nie wiem jak to należy zrobić w przypadku dużych obiektów i szyb.

Napisano
  • Autor

to niefajnie. a w jaki sposób w takim razie rozwiązać to, żeby coś mi się jedna na tych szybach odbijało i nie było tylko kolorową plamą?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności