Napisano 26 Listopad 200816 l Witam, Mam taką scenę: Nie mam pojęcia jak poradzić sobie z tymi dziwnie rozświetlonymi narożnikami balkonów. Widać je pod płytą balkonu i w samym narożniku między oknami. Ktoś ma pomysł czym może to być spowodowane? Źródłem światła jest Target Directional Light pod skosem z góry, dodatkowo Free Directional rozświetla całość (mniej więcej z poziomu chodnika), włączone GI (primary - irradiance [ustawienia high, HSph 70], secondary - light cache [1000 subdiv, sample 0.02]
Napisano 26 Listopad 200816 l Jak dla mnie sample size w LightCache na 0,01. W Irr tez masz Interp samples, nie wiem na ile to masz. Czasem pomaga w Irr zaznaczyc check sample visibility.
Napisano 26 Listopad 200816 l Autor Dzięki za wskazówki. Nie mam teraz dostępu do maxa i nie mam jak sprawdzić. Później zobaczę i ew. wrzucę rezultaty.
Napisano 26 Listopad 200816 l Autor Interpolation samples w IR było na 20. Spróbuję puścić render z podanymi przez Ciebie wartościami.
Napisano 26 Listopad 200816 l Najprosciej. Wylacz na render tesotwy secondary bounce. Bedziesz mogl stwierdzic czy to problem z IRR czy z LC. Interpolation ciut niskie wg mnie.
Napisano 26 Listopad 200816 l Przydałoby się jakieś hemisferyczne światło jak sky zamiast tego drugiego directionala.
Napisano 26 Listopad 200816 l Autor Zwiększyłem interpolation i wyłączyłem secondary. Zobaczymy efekt. Nie radzę sobie jeszcze z vraysky. Możecie mnie skierować do jakiegoś dobrego tutoriala na ten temat? Ze względu na wymagania światło nie może w żaden sposób wpływać na kolor materiałów (np. żadnego zachodzącego słońca, czyli ogólnie światła o kolorze innym jak białe)
Napisano 26 Listopad 200816 l Mozesz wlaczyc poprostu skylight w enviroment vraya i dac go na bialy. Zastanawia mnie tez skad masz takie paskudne odbicia na szybie, no ale nie o tym temat.
Napisano 26 Listopad 200816 l Autor Wygląda na to, że te białe plamy były spowodowane przez secondary ustawione na light cache. Robi się render z wyłączonym secondary i plam jak narazie nie widzę. Spróbuję tak jak mówisz, z tym environment. Paskudne odbicia na szybie to źle ustawione HDRI. Jeszcze do końca tego nie opanowałem.
Napisano 27 Listopad 200816 l mnie tez zastanawaiaja takie odbicia, sam bym czasem wsadzil jakas hdrke do odbic lecz wygladaja one zawsze niewiele lepiej niz u ciebie. wsadzm nawet bardzo wysokie rozdzielczosci map hdr a i tak szkoda pisac :P
Napisano 27 Listopad 200816 l Autor Robiłem kiedyś tutoriale o HDRI i tam rendery wychodziły idealnie. Tylko, że to były obiekty testowe tupu kulki, sześciany itp. Nie wiem jak to należy zrobić w przypadku dużych obiektów i szyb.
Napisano 28 Listopad 200816 l Autor to niefajnie. a w jaki sposób w takim razie rozwiązać to, żeby coś mi się jedna na tych szybach odbijało i nie było tylko kolorową plamą?
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto