Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam,

Wrzucam domek z prośbą o sugestie co do ujęcia, świateł i materiałów. Sam design mniej ważny. Chodzi raczej o technikalia.

To mój pierwszy post renderu, ale jakoś trzeba zacząć, więc nie bądźcie zbyt krytyczni co bym się nie przestraszył nieumiejętności i nie schował w kącie.

 

Podstawowe ustawienia VRaya:

Irr. Map (Multiplier 0,95)+ Light Cache (Multiplier 0,85) + rQMC Sampler. Jedno światło Vray Sun (0,01)

Widzę, że światło mogłoby być mniejsze bo ścianka boczna i dach prześwietlone, ale cała reszta jak dla mnie ok. Może lepiej zmienić coś w materiale ściany/dachu?

 

Będę wdzięczny za pomoc!

 

ex7f9y9cx5l5vla2txzm.jpg

  • Odpowiedzi 10
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Witam,

 

architektura dobrze wygląda z poziomu wzroku człowieka czyli jakieś 175-180 cm, zwłaszcza że nie masz tła. Jest mocno przepalone, i skala materiałów i roślin wydaje się zbyt duża.

 

Mówię to jako obserwator, muszą się wypowiedzieć fachowcy

Napisano

1 ) zwróć uwagę na mapowanie materiałów

- belki drewniane - słoje powinny się układać wzdłóż belki a nie pod kątem

2) zwróć uwagę na skalę obiektów w scenie

- trawnik - źdźbła są za grube.

- liście drzew na 1 planie, jeśli weźmiemy za punkt odniesienia skalę domu, mają po 30-40cm średnicy.

-

3) na czym wiszą te liście od "powoju" ? (i z czego wyrasta ten powój - rośliny mają tendencję do nie rośnięcia na betonie :) )

4) z czego wyrasta ten lisciasty krzak ?

 

Co do samego oświetlenia i renderu:

 

Jeśli używasz VraySky + VraySun - najlogiczniejszym wyjściem jest też użycie VrayPhisicalCamera - poczytaj sobie o opcjach tej kamery - Zwłaszcza Film Gate. f-number, exposure, white balance, shutter speed i ISO. Wówczas nie będziesz musiał zmniejszać wartości natężenia światła słonecznego. Logicznie rzecz biorąc, kiedy robisz zdjęcie aparatem, nie manipulujesz słońcem, tylko aparatem :)

 

Polecam wątek LWF jeśli chcesz poczytać o kamerach i oświetleniu. To nie jest mus i sam też nie uzywam LWF zawsze, ale wygodniej się uczyć na cudzych błędach i doświadczeniach :)

 

Pozdrawiam - Loki

 

P.S - nie jest wcale tak źle jak na początek, sam włąsnie niedawno znalazłem płytę z tosterem który zrobiłem jakies 3 lata temu... opad szczęki do samej ziemi :)

 

P.S 2 - to właśnie te "małe błędy i niedociągnięcia" niweczą cały wkład w budowanie realizmu sceny. Ludzie generalnie wychwytują je podświadomie od razu. I "coś im nie pasuje". Pracuj dalej, jest szansa, że jeśli się nie zniechęcisz, coś z tego będzie :)

Napisano

Wielkie dzieki!

Tak, z tymi belkami miałem kłopot, używam tylko UWV Map Mod. Spróbuję to jakoś obrócić.

Przypuszczam, że ta wielka skala zieleni wynika z faktu ciągłego powiększania i powiększania "żeby było coś widać". Zresztą ta cała zieleń to jeden wielki bałagan.

Dodam jakieś detale podłoża do tych betonowijów.

 

Używam kamery vraya. Czy wystarczy manipulowanie jej parametrami i wtedy ustawienie Irr. Map i Light Cache Multiplier na 1. Czy zostawiacie słońce na defaultowym 1?

Napisano
Tak, z tymi belkami miałem kłopot, używam tylko UWV Map Mod. Spróbuję to jakoś obrócić.

 

wystarczy gizmo UVki obrucic.

 

Co do vray camery, w moim doswiadczeniu jak sie dobrze pobawic to starczy. Sun na 1, miltiplajery na 1, tylko dobrze ustawic parmetry. Jak do tego sobie zapiszesz HDRa to mozna bardzo duzo przepalen/czerni poprawic w post.

Napisano
Jak do tego sobie zapiszesz HDRa to mozna bardzo duzo przepalen/czerni poprawic w post.

 

a jak go wyrenderować i zapisać? jakiś plugin czy dwa renderki nałożone? (to by oznaczało 10h renderu na moim pciku).

Napisano

a w output file jako typ HDR wybrac nie laska? :) Zreszta nie tylko HDR, OpenEXR tez dobry.

Do domowej edycji rownie dobrze sprawdza sie 16 bitowy png.

Napisano
Co do vray camery, w moim doswiadczeniu jak sie dobrze pobawic to starczy. Sun na 1, miltiplajery na 1, tylko dobrze ustawic parmetry...

 

Zrobiłem, ustawiłem jedynki a tu VraySky białe.(Cała reszta ok.) Włożyłem je do slotu environment w opcjach renderu, troche pokręciłem tu i tam, ale bez zmian.

Ale może się nie przejmować tylko użyć bitmapki z chmurką?

Napisano

W końcu znalazłem chwilkę na maxa.

Poprawiłem głównie zieleń, choć w tle ciągle jest bałagan. Widzę, że zgubiłem opacity dla liści w doniczkach.

Czas renderu 4.5h

 

tfagqcy7omxdntshroya.jpg

 

Proszę o komentarze.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności