Napisano 27 Listopad 200816 l Witam, Wrzucam domek z prośbą o sugestie co do ujęcia, świateł i materiałów. Sam design mniej ważny. Chodzi raczej o technikalia. To mój pierwszy post renderu, ale jakoś trzeba zacząć, więc nie bądźcie zbyt krytyczni co bym się nie przestraszył nieumiejętności i nie schował w kącie. Podstawowe ustawienia VRaya: Irr. Map (Multiplier 0,95)+ Light Cache (Multiplier 0,85) + rQMC Sampler. Jedno światło Vray Sun (0,01) Widzę, że światło mogłoby być mniejsze bo ścianka boczna i dach prześwietlone, ale cała reszta jak dla mnie ok. Może lepiej zmienić coś w materiale ściany/dachu? Będę wdzięczny za pomoc!
Napisano 27 Listopad 200816 l Witam, architektura dobrze wygląda z poziomu wzroku człowieka czyli jakieś 175-180 cm, zwłaszcza że nie masz tła. Jest mocno przepalone, i skala materiałów i roślin wydaje się zbyt duża. Mówię to jako obserwator, muszą się wypowiedzieć fachowcy
Napisano 27 Listopad 200816 l 1 ) zwróć uwagę na mapowanie materiałów - belki drewniane - słoje powinny się układać wzdłóż belki a nie pod kątem 2) zwróć uwagę na skalę obiektów w scenie - trawnik - źdźbła są za grube. - liście drzew na 1 planie, jeśli weźmiemy za punkt odniesienia skalę domu, mają po 30-40cm średnicy. - 3) na czym wiszą te liście od "powoju" ? (i z czego wyrasta ten powój - rośliny mają tendencję do nie rośnięcia na betonie :) ) 4) z czego wyrasta ten lisciasty krzak ? Co do samego oświetlenia i renderu: Jeśli używasz VraySky + VraySun - najlogiczniejszym wyjściem jest też użycie VrayPhisicalCamera - poczytaj sobie o opcjach tej kamery - Zwłaszcza Film Gate. f-number, exposure, white balance, shutter speed i ISO. Wówczas nie będziesz musiał zmniejszać wartości natężenia światła słonecznego. Logicznie rzecz biorąc, kiedy robisz zdjęcie aparatem, nie manipulujesz słońcem, tylko aparatem :) Polecam wątek LWF jeśli chcesz poczytać o kamerach i oświetleniu. To nie jest mus i sam też nie uzywam LWF zawsze, ale wygodniej się uczyć na cudzych błędach i doświadczeniach :) Pozdrawiam - Loki P.S - nie jest wcale tak źle jak na początek, sam włąsnie niedawno znalazłem płytę z tosterem który zrobiłem jakies 3 lata temu... opad szczęki do samej ziemi :) P.S 2 - to właśnie te "małe błędy i niedociągnięcia" niweczą cały wkład w budowanie realizmu sceny. Ludzie generalnie wychwytują je podświadomie od razu. I "coś im nie pasuje". Pracuj dalej, jest szansa, że jeśli się nie zniechęcisz, coś z tego będzie :)
Napisano 27 Listopad 200816 l Autor Wielkie dzieki! Tak, z tymi belkami miałem kłopot, używam tylko UWV Map Mod. Spróbuję to jakoś obrócić. Przypuszczam, że ta wielka skala zieleni wynika z faktu ciągłego powiększania i powiększania "żeby było coś widać". Zresztą ta cała zieleń to jeden wielki bałagan. Dodam jakieś detale podłoża do tych betonowijów. Używam kamery vraya. Czy wystarczy manipulowanie jej parametrami i wtedy ustawienie Irr. Map i Light Cache Multiplier na 1. Czy zostawiacie słońce na defaultowym 1?
Napisano 27 Listopad 200816 l Tak, z tymi belkami miałem kłopot, używam tylko UWV Map Mod. Spróbuję to jakoś obrócić. wystarczy gizmo UVki obrucic. Co do vray camery, w moim doswiadczeniu jak sie dobrze pobawic to starczy. Sun na 1, miltiplajery na 1, tylko dobrze ustawic parmetry. Jak do tego sobie zapiszesz HDRa to mozna bardzo duzo przepalen/czerni poprawic w post.
Napisano 27 Listopad 200816 l Autor Jak do tego sobie zapiszesz HDRa to mozna bardzo duzo przepalen/czerni poprawic w post. a jak go wyrenderować i zapisać? jakiś plugin czy dwa renderki nałożone? (to by oznaczało 10h renderu na moim pciku).
Napisano 27 Listopad 200816 l a w output file jako typ HDR wybrac nie laska? :) Zreszta nie tylko HDR, OpenEXR tez dobry. Do domowej edycji rownie dobrze sprawdza sie 16 bitowy png.
Napisano 27 Listopad 200816 l Autor O! PNG zrobił mi niespodziankę i niebo zamienił na transparent. Nie ma tego złego, mogę sobie teraz podłożyć chmurki. Albo i co innego ;)
Napisano 28 Listopad 200816 l Autor Co do vray camery, w moim doswiadczeniu jak sie dobrze pobawic to starczy. Sun na 1, miltiplajery na 1, tylko dobrze ustawic parmetry... Zrobiłem, ustawiłem jedynki a tu VraySky białe.(Cała reszta ok.) Włożyłem je do slotu environment w opcjach renderu, troche pokręciłem tu i tam, ale bez zmian. Ale może się nie przejmować tylko użyć bitmapki z chmurką?
Napisano 14 Grudzień 200816 l Autor W końcu znalazłem chwilkę na maxa. Poprawiłem głównie zieleń, choć w tle ciągle jest bałagan. Widzę, że zgubiłem opacity dla liści w doniczkach. Czas renderu 4.5h Proszę o komentarze.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto