Skocz do zawartości

Featured Replies

Napisano

Witam,

Wrzucam domek z prośbą o sugestie co do ujęcia, świateł i materiałów. Sam design mniej ważny. Chodzi raczej o technikalia.

To mój pierwszy post renderu, ale jakoś trzeba zacząć, więc nie bądźcie zbyt krytyczni co bym się nie przestraszył nieumiejętności i nie schował w kącie.

 

Podstawowe ustawienia VRaya:

Irr. Map (Multiplier 0,95)+ Light Cache (Multiplier 0,85) + rQMC Sampler. Jedno światło Vray Sun (0,01)

Widzę, że światło mogłoby być mniejsze bo ścianka boczna i dach prześwietlone, ale cała reszta jak dla mnie ok. Może lepiej zmienić coś w materiale ściany/dachu?

 

Będę wdzięczny za pomoc!

 

ex7f9y9cx5l5vla2txzm.jpg

  • Odpowiedzi 10
  • Wyświetleń 1,2k
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Napisano

Witam,

 

architektura dobrze wygląda z poziomu wzroku człowieka czyli jakieś 175-180 cm, zwłaszcza że nie masz tła. Jest mocno przepalone, i skala materiałów i roślin wydaje się zbyt duża.

 

Mówię to jako obserwator, muszą się wypowiedzieć fachowcy

Napisano

1 ) zwróć uwagę na mapowanie materiałów

- belki drewniane - słoje powinny się układać wzdłóż belki a nie pod kątem

2) zwróć uwagę na skalę obiektów w scenie

- trawnik - źdźbła są za grube.

- liście drzew na 1 planie, jeśli weźmiemy za punkt odniesienia skalę domu, mają po 30-40cm średnicy.

-

3) na czym wiszą te liście od "powoju" ? (i z czego wyrasta ten powój - rośliny mają tendencję do nie rośnięcia na betonie :) )

4) z czego wyrasta ten lisciasty krzak ?

 

Co do samego oświetlenia i renderu:

 

Jeśli używasz VraySky + VraySun - najlogiczniejszym wyjściem jest też użycie VrayPhisicalCamera - poczytaj sobie o opcjach tej kamery - Zwłaszcza Film Gate. f-number, exposure, white balance, shutter speed i ISO. Wówczas nie będziesz musiał zmniejszać wartości natężenia światła słonecznego. Logicznie rzecz biorąc, kiedy robisz zdjęcie aparatem, nie manipulujesz słońcem, tylko aparatem :)

 

Polecam wątek LWF jeśli chcesz poczytać o kamerach i oświetleniu. To nie jest mus i sam też nie uzywam LWF zawsze, ale wygodniej się uczyć na cudzych błędach i doświadczeniach :)

 

Pozdrawiam - Loki

 

P.S - nie jest wcale tak źle jak na początek, sam włąsnie niedawno znalazłem płytę z tosterem który zrobiłem jakies 3 lata temu... opad szczęki do samej ziemi :)

 

P.S 2 - to właśnie te "małe błędy i niedociągnięcia" niweczą cały wkład w budowanie realizmu sceny. Ludzie generalnie wychwytują je podświadomie od razu. I "coś im nie pasuje". Pracuj dalej, jest szansa, że jeśli się nie zniechęcisz, coś z tego będzie :)

Napisano
  • Autor

Wielkie dzieki!

Tak, z tymi belkami miałem kłopot, używam tylko UWV Map Mod. Spróbuję to jakoś obrócić.

Przypuszczam, że ta wielka skala zieleni wynika z faktu ciągłego powiększania i powiększania "żeby było coś widać". Zresztą ta cała zieleń to jeden wielki bałagan.

Dodam jakieś detale podłoża do tych betonowijów.

 

Używam kamery vraya. Czy wystarczy manipulowanie jej parametrami i wtedy ustawienie Irr. Map i Light Cache Multiplier na 1. Czy zostawiacie słońce na defaultowym 1?

Napisano
Tak, z tymi belkami miałem kłopot, używam tylko UWV Map Mod. Spróbuję to jakoś obrócić.

 

wystarczy gizmo UVki obrucic.

 

Co do vray camery, w moim doswiadczeniu jak sie dobrze pobawic to starczy. Sun na 1, miltiplajery na 1, tylko dobrze ustawic parmetry. Jak do tego sobie zapiszesz HDRa to mozna bardzo duzo przepalen/czerni poprawic w post.

Napisano
  • Autor
Jak do tego sobie zapiszesz HDRa to mozna bardzo duzo przepalen/czerni poprawic w post.

 

a jak go wyrenderować i zapisać? jakiś plugin czy dwa renderki nałożone? (to by oznaczało 10h renderu na moim pciku).

Napisano

a w output file jako typ HDR wybrac nie laska? :) Zreszta nie tylko HDR, OpenEXR tez dobry.

Do domowej edycji rownie dobrze sprawdza sie 16 bitowy png.

Napisano
  • Autor

O! PNG zrobił mi niespodziankę i niebo zamienił na transparent.

Nie ma tego złego, mogę sobie teraz podłożyć chmurki. Albo i co innego ;)

Napisano
  • Autor
Co do vray camery, w moim doswiadczeniu jak sie dobrze pobawic to starczy. Sun na 1, miltiplajery na 1, tylko dobrze ustawic parmetry...

 

Zrobiłem, ustawiłem jedynki a tu VraySky białe.(Cała reszta ok.) Włożyłem je do slotu environment w opcjach renderu, troche pokręciłem tu i tam, ale bez zmian.

Ale może się nie przejmować tylko użyć bitmapki z chmurką?

Napisano
  • Autor

W końcu znalazłem chwilkę na maxa.

Poprawiłem głównie zieleń, choć w tle ciągle jest bałagan. Widzę, że zgubiłem opacity dla liści w doniczkach.

Czas renderu 4.5h

 

tfagqcy7omxdntshroya.jpg

 

Proszę o komentarze.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności