Skocz do zawartości

bump - nieostry


sailnet

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 2
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

oto przyklad, deseczek na scianie, pierwsze ostre, drugie nieostre, trzecie ostre.... itd... testowalem to na wiele sposobow i zawsze przy obrocie tekstury o pewien kat, zaczyn krzaczyc bump... dlaczego tak sie dzieje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bump to tylko odchylenie wektora normalnej z poziomu pixela. Światło jest po prostu przez to różnie odchylane. Czyli im bardziej bezpośrednio patrzysz tym lepiej widać efekt. Im kąt patrzenia (i padania światła) mniejszy tym pixele się zlewają i z efektu nici.

 

Zadowalający efekt da ci displace na bardzo gęstej siatce (potem możesz zoptymalizować) albo nowoczesny displace który sam sobie zarządza siatką (i jeszcze parę sztuczek) ale go znajdziesz w MR, FR i VRayu tylko.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności