sailnet Napisano 1 Marzec 2004 Napisano 1 Marzec 2004 dlaczego z jednej strony boxa wychodzi mi ladny bump, a gdy obroce go o 180 stopni wychodzi nieostra kiszka? w czym tkwi problem?
sailnet Napisano 1 Marzec 2004 Autor Napisano 1 Marzec 2004 oto przyklad, deseczek na scianie, pierwsze ostre, drugie nieostre, trzecie ostre.... itd... testowalem to na wiele sposobow i zawsze przy obrocie tekstury o pewien kat, zaczyn krzaczyc bump... dlaczego tak sie dzieje?
Gotham Napisano 1 Marzec 2004 Napisano 1 Marzec 2004 Bump to tylko odchylenie wektora normalnej z poziomu pixela. Światło jest po prostu przez to różnie odchylane. Czyli im bardziej bezpośrednio patrzysz tym lepiej widać efekt. Im kąt patrzenia (i padania światła) mniejszy tym pixele się zlewają i z efektu nici. Zadowalający efekt da ci displace na bardzo gęstej siatce (potem możesz zoptymalizować) albo nowoczesny displace który sam sobie zarządza siatką (i jeszcze parę sztuczek) ale go znajdziesz w MR, FR i VRayu tylko.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się