Skocz do zawartości

Czegoś tu nie rozumiem (parenting a pivot)


mandi

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

jest taka sytuacja: mam 2 obiekty, dajmy na to sześcian i kulkę. Obydwa są gdzieś tam w rożnych miejscach przestrzeni (w każdym razie nie w (0,0,0) ). pivoty mają wycentrowane. I teraz gdy zrobie kulkę dzieckiem sześcianu, to czy kulka nie powinna przypadkiem przesunąć się tam, gdzie jest środek obrotu sześcianu (inaczej - czy ich pivoty nie powinny się pokryć)? Zaznaczę, że Preserve position jest wyłączone, i ze gdy robię parentowanie, to kulka przemieszcza się tam, gdzie moim zdaniem powinna się przemieścić wtedy, gdy pivoty obydwu obiektów są nie w ich środkach, lecz w centrum układu współrzędnych (tj. (0,0,0)). Robiłem freeze transformations i delete history na tych obiektach i nic. Czy to normalne, bo jestem już całkiem zagubiony w tej wydawałoby się niby prostej kwestii?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Popular Days

Top Posters In This Topic

Wszystko jest wporządku. Po prostu opcja "Parent" w Mayi działa tak, że dziecko możesz przesuwać sobie dowolnie, zaś jak przesuwasz rodzica to przesuwasz również dziecko. Oczywiście, po dokonaniu samej opcji "Parent" wizualnie nic się nie zmienia, obiekty dalej są tam, gdzie były.

Edytowane przez shosiu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

shosiu, zupelnie nie zrozumiales pytania.

 

mandi, dzialanie Preserve Position widoczne jest jedynie wtedy, gdy na transformacjach sa jakies wartosci, nie sa freezowane.

 

Chodzi o to, ze parentujac zmieniasz uklad odniesienie na polozenie parenta. 15 w world moze byc w innym miejscu, niz 15 w przestrzeni parenta, bo zmienia sie polozenie 0,0,0 dla childa.

Preserve Posiotion przeciwdziala przeskokom obiektow, ale nie wyrownuje ich tak, jak robi to Parent Constrain.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się, po podparentowaniu obiekt dziecko zmienia swój układ odniesienia z world na parenta (ujmując to literacko "rodzic staje się jego całym światem"). Czyli czy dobrze rozumiem Reanimator - sam parent nie centruje dziecka w pivocie rodzica (jak to ująłeś "wyrównuje"), lecz służy temu Parent Constrain?

 

Wybaczcie ale mam nawyki LightWave'owe - tam parent po prostu centrował dziecko w pivocie rodzica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności