Gość Norad Napisano 7 Grudzień 2008 Share Napisano 7 Grudzień 2008 (edytowane) Cześć, oto jedna z moich pierwszych większych scen vray'a. Mam problem z dopasowaniem tła za oknami do nastroju we wnętrzu, w pokoju miało być słonecznie, przez okna wpadają promienie słońca, natomiast tło za oknem wychodzi ponure i pochmurne. Macie jakąś radę na to, jak to dobrze zrobić? EDIT Zmniejszyłem stół i krzesła, dodałem jaśniejsze tło, zmieniłem materiał szafki oraz texturę podłogi i powiększyłem nóżki z sofy, ale nie wiem o co chodziło z tym spotlightem zza kanapy. Jak teraz wrażenia? Do tego dodaję wygląd sceny, z przedstawieniem świateł : dwa Vray light z prosto z okien, jedno direct w celu dodania promieni słońca na podłodze, jedno omini na oświetlenie planszy z tłem. Edytowane 8 Grudzień 2008 przez Norad Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucek Napisano 7 Grudzień 2008 Share Napisano 7 Grudzień 2008 Strasznie dzwine światło. Wygląda jak spotlight za kanapą. Nie znam się na vrayu ale śiatło powinno być ustawione wysoko powyżej okna żeby uzyskać naturalny kąt padania światła. Poza tym poczytaj o ustawieniach final gathering. Na temat renderingu niech ktoś inny się wypowie. Natomiast proporcje są fatalne a meble nie pasują do siebie.Podłoga gameartowa.Napisz jak renderujesz i jak ustawiasz światło, może ktoś ci pomoże. Czyżbyś nie miał tylnej ściany? Nic dziwnego z tym światłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
indian Napisano 7 Grudzień 2008 Share Napisano 7 Grudzień 2008 (edytowane) 1.proporcje proporcje proporcje 2.zmień tło 3.dodaj jakiegoś bumpa na podłogę Edytowane 7 Grudzień 2008 przez indian Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tutomash Napisano 7 Grudzień 2008 Share Napisano 7 Grudzień 2008 zmniejsz ten stół z krzesłami, strasznie duże są prawie jak ta kanapa, dywan wydaje się strasznie płaski, obraz zrób jednak większy bo wygląda jak zdjęcie, może jakaś ramka, ta meblościanka mogła mieć inny materiał i tło za oknem, coś słonecznego, albo może motyw z nocą , obniżył byś moc oświetlenia, troche nastrojowych lampek i oczywiście inne tło, a przede wszystkim zmienił bym tytuł tematu, coś ambitniejszego, powodzenia z pracą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zgred Napisano 7 Grudzień 2008 Share Napisano 7 Grudzień 2008 ja się doczepie do kanapy, że stoi na igiełkach, może taka jest, ale dziwnie to wygląda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Temporal Napisano 8 Grudzień 2008 Share Napisano 8 Grudzień 2008 lucek91 jaki final gather? przeciez to vray nie mental Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
indian Napisano 8 Grudzień 2008 Share Napisano 8 Grudzień 2008 zmniejsz trochę tę sofę zmień mapkę za oknem na jakąś panoramiczną może zamiast sunlight'a spróbuj z daylightem pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucek Napisano 8 Grudzień 2008 Share Napisano 8 Grudzień 2008 lucek91 jaki final gather? przeciez to vray nie mental Mniejsza z tym, w życiu nie używałem maxa i vraya. Ale nie wierzę że vray nie ma czegoś takiego jak FG w Mentalu.Zresztą to ty robisz tutki z VRaya a nie ja=) Ze spotlightem to chodziło o to że światło tak dziwnie wygląda jakby było emitowane zza kanapy poprostu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Temporal Napisano 9 Grudzień 2008 Share Napisano 9 Grudzień 2008 Ja robie tutki obu renderow xD Mysle ze chodzi ci ogolnie o rozproszenie swiatla ogolnie przyjete jako GI tylko w mentalu jakos smiesznie to nazwali i sobie rozbili fotony dajac im nazwe GI a druga metode nazwali FG a moim zdaniem obie techniki powinny zawierac sie w nazwie GI. W vrayu to jest nazwane po ludzku i jest GI a w sklad w niego wchodza fotony, irradiance mapa, ligh cache oraz QMC. Tak czy siak patrzac na prace autora to widac ze GI jest wiec to raczej problem ustawienia swiatla no i wiekszego przepalenia widoku za oknem bo teraz nienaturalnie to wyglada. Ogolnie jednak mysle ze nie jest tak zle poprostu trzeba jeszcze poeksperymentowac z oswietleniem tak to jest z renderami ze trzeba robic mase testowych renderow. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się