Napisano 7 Grudzień 200816 l Cześć, oto jedna z moich pierwszych większych scen vray'a. Mam problem z dopasowaniem tła za oknami do nastroju we wnętrzu, w pokoju miało być słonecznie, przez okna wpadają promienie słońca, natomiast tło za oknem wychodzi ponure i pochmurne. Macie jakąś radę na to, jak to dobrze zrobić? EDIT Zmniejszyłem stół i krzesła, dodałem jaśniejsze tło, zmieniłem materiał szafki oraz texturę podłogi i powiększyłem nóżki z sofy, ale nie wiem o co chodziło z tym spotlightem zza kanapy. Jak teraz wrażenia? Do tego dodaję wygląd sceny, z przedstawieniem świateł : dwa Vray light z prosto z okien, jedno direct w celu dodania promieni słońca na podłodze, jedno omini na oświetlenie planszy z tłem. Edytowane 8 Grudzień 200816 l przez Norad
Napisano 7 Grudzień 200816 l Strasznie dzwine światło. Wygląda jak spotlight za kanapą. Nie znam się na vrayu ale śiatło powinno być ustawione wysoko powyżej okna żeby uzyskać naturalny kąt padania światła. Poza tym poczytaj o ustawieniach final gathering. Na temat renderingu niech ktoś inny się wypowie. Natomiast proporcje są fatalne a meble nie pasują do siebie.Podłoga gameartowa.Napisz jak renderujesz i jak ustawiasz światło, może ktoś ci pomoże. Czyżbyś nie miał tylnej ściany? Nic dziwnego z tym światłem.
Napisano 7 Grudzień 200816 l 1.proporcje proporcje proporcje 2.zmień tło 3.dodaj jakiegoś bumpa na podłogę Edytowane 7 Grudzień 200816 l przez indian
Napisano 7 Grudzień 200816 l zmniejsz ten stół z krzesłami, strasznie duże są prawie jak ta kanapa, dywan wydaje się strasznie płaski, obraz zrób jednak większy bo wygląda jak zdjęcie, może jakaś ramka, ta meblościanka mogła mieć inny materiał i tło za oknem, coś słonecznego, albo może motyw z nocą , obniżył byś moc oświetlenia, troche nastrojowych lampek i oczywiście inne tło, a przede wszystkim zmienił bym tytuł tematu, coś ambitniejszego, powodzenia z pracą
Napisano 7 Grudzień 200816 l ja się doczepie do kanapy, że stoi na igiełkach, może taka jest, ale dziwnie to wygląda.
Napisano 8 Grudzień 200816 l zmniejsz trochę tę sofę zmień mapkę za oknem na jakąś panoramiczną może zamiast sunlight'a spróbuj z daylightem pozdrawiam
Napisano 8 Grudzień 200816 l lucek91 jaki final gather? przeciez to vray nie mental Mniejsza z tym, w życiu nie używałem maxa i vraya. Ale nie wierzę że vray nie ma czegoś takiego jak FG w Mentalu.Zresztą to ty robisz tutki z VRaya a nie ja=) Ze spotlightem to chodziło o to że światło tak dziwnie wygląda jakby było emitowane zza kanapy poprostu.
Napisano 9 Grudzień 200816 l Ja robie tutki obu renderow xD Mysle ze chodzi ci ogolnie o rozproszenie swiatla ogolnie przyjete jako GI tylko w mentalu jakos smiesznie to nazwali i sobie rozbili fotony dajac im nazwe GI a druga metode nazwali FG a moim zdaniem obie techniki powinny zawierac sie w nazwie GI. W vrayu to jest nazwane po ludzku i jest GI a w sklad w niego wchodza fotony, irradiance mapa, ligh cache oraz QMC. Tak czy siak patrzac na prace autora to widac ze GI jest wiec to raczej problem ustawienia swiatla no i wiekszego przepalenia widoku za oknem bo teraz nienaturalnie to wyglada. Ogolnie jednak mysle ze nie jest tak zle poprostu trzeba jeszcze poeksperymentowac z oswietleniem tak to jest z renderami ze trzeba robic mase testowych renderow.
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto