Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Cześć, oto jedna z moich pierwszych większych scen vray'a.

Mam problem z dopasowaniem tła za oknami do nastroju we wnętrzu, w pokoju miało być słonecznie, przez okna wpadają promienie słońca, natomiast tło za oknem wychodzi ponure i pochmurne. Macie jakąś radę na to, jak to dobrze zrobić?

vrayscene5vg0.jpg

EDIT

Zmniejszyłem stół i krzesła, dodałem jaśniejsze tło, zmieniłem materiał szafki oraz texturę podłogi i powiększyłem nóżki z sofy, ale nie wiem o co chodziło z tym spotlightem zza kanapy. Jak teraz wrażenia?

vrayscene51zs3.jpg

 

Do tego dodaję wygląd sceny, z przedstawieniem świateł : dwa Vray light z prosto z okien, jedno direct w celu dodania promieni słońca na podłodze, jedno omini na oświetlenie planszy z tłem.

 

vrayscenezx2.jpg

my.php?image=vrayscene5vg0.jpg

Edytowane przez Norad
  • Odpowiedzi 8
  • Created
  • Ostatniej odpowiedzi

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Napisano

Strasznie dzwine światło. Wygląda jak spotlight za kanapą. Nie znam się na vrayu ale śiatło powinno być ustawione wysoko powyżej okna żeby uzyskać naturalny kąt padania światła.

Poza tym poczytaj o ustawieniach final gathering. Na temat renderingu niech ktoś inny się wypowie. Natomiast proporcje są fatalne a meble nie pasują do siebie.Podłoga gameartowa.Napisz jak renderujesz i jak ustawiasz światło, może ktoś ci pomoże.

Czyżbyś nie miał tylnej ściany? Nic dziwnego z tym światłem.

Napisano

zmniejsz ten stół z krzesłami, strasznie duże są prawie jak ta kanapa, dywan wydaje się strasznie płaski, obraz zrób jednak większy bo wygląda jak zdjęcie, może jakaś ramka, ta meblościanka mogła mieć inny materiał i tło za oknem, coś słonecznego, albo może motyw z nocą , obniżył byś moc oświetlenia, troche nastrojowych lampek i oczywiście inne tło,

a przede wszystkim zmienił bym tytuł tematu, coś ambitniejszego, powodzenia z pracą

Napisano
lucek91 jaki final gather? przeciez to vray nie mental

 

Mniejsza z tym, w życiu nie używałem maxa i vraya. Ale nie wierzę że vray nie ma czegoś takiego jak FG w Mentalu.Zresztą to ty robisz tutki z VRaya a nie ja=)

 

Ze spotlightem to chodziło o to że światło tak dziwnie wygląda jakby było emitowane zza kanapy poprostu.

Napisano

Ja robie tutki obu renderow xD Mysle ze chodzi ci ogolnie o rozproszenie swiatla ogolnie przyjete jako GI tylko w mentalu jakos smiesznie to nazwali i sobie rozbili fotony dajac im nazwe GI a druga metode nazwali FG a moim zdaniem obie techniki powinny zawierac sie w nazwie GI. W vrayu to jest nazwane po ludzku i jest GI a w sklad w niego wchodza fotony, irradiance mapa, ligh cache oraz QMC. Tak czy siak patrzac na prace autora to widac ze GI jest wiec to raczej problem ustawienia swiatla no i wiekszego przepalenia widoku za oknem bo teraz nienaturalnie to wyglada. Ogolnie jednak mysle ze nie jest tak zle poprostu trzeba jeszcze poeksperymentowac z oswietleniem tak to jest z renderami ze trzeba robic mase testowych renderow.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się



×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Wykorzystujemy cookies. Przeczytaj więcej Polityka prywatności